Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






II. Listen to the first fragment of the text and tick the items below that are mentioned in it

· Symptoms of the disease;

· Statistics on the number of people suffering from cholera worldwide;

· Regions covered by epidemics of the disease;

· The pathogene;

· The course of infection;

· Development of cholera vaccines;

· Prevention of the disease.

III. Listen again and note down as much information on the items you’ve ticked as possible

IV. Listen to the second part of the text and choose all possible continuations for the sentences below

2. Cholera vaccines have never worked well …

a) because there are many strains of the bacterium;

b) because Vibrio Cholerae is not the pathogene itself;

c) because of frequent genetic mutations in the pathogene.

3. A vaccine is …

a) a mutated pathogene; b) a disabled virus; c) a weak pathogene.

4. Using electron microscope researchers have found …

a) a gene responsible for the production of cholera toxin;

b) a phage inserted into the bacterial cell;

c) that some bacteria Vibrio Cholerae lack pili.

5. The phage penetrates into Vibrio Cholerae …

a) trough pili;

b) across the plasma membrane;

c) by pricking the cell wall.

6. Bacterial cell without pili …

a) can never cause cholera in humans;

b) usually cause the disease;

c) do not produce cholera toxin.

WRITING


Читайте також:

  1. B. Listen to part of a radio interview with a historian talking about Einstein. Then complete each sentence with a word or a short phrase. (Track 17, CD2)
  2. Discuss the advantages of CIM comparing traditional manufacturing and computer-integrated manufacturing. The schemes given below will be helpful.
  3. For questions 1-15, read the text below and decide which answer A, B, C or D best fits each space. There is an example at the beginning.
  4. I. Read the text below and think of the word which best fits each space. Use only one word in each space. There is an example in (0)
  5. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  6. Identify the rooms in the pictures and say what you can see in these rooms and where these items are situated using the following prepositions.
  7. II. Choose the right word to complete each of the sentences below
  8. II. Listen again. Choose the right option to complete the following sentences. In some cases more than one option is possible
  9. II. Listen to fragment B again and fill in the gaps in the text below
  10. II. Listen to the first fragment and say whether the following statements are true or false
  11. II. Listen to the first part of the text and fill in the table below




Переглядів: 537

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
III. Use a proper phrasal verb from the previous exercise to complete each of the following sentences | I. Translate the following passage using the vocabulary of this lesson

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.