Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Щодо користування підручником

Підручник призначений для надання базових знань при підготовці бакалаврів з різних економічних і фінансових спеціальностей.

Особливу увагу приділено питанням сутності фондового ринку, його розвитку і становленню в умовах функціонування ринкових відносин. Навчальний матеріал спрямовано на висвітлення сучасного стану цих проблем (станом на 01.07.2010 р.), а також перспектив розвитку управління ЦП щодо оцінки їх ефективності, соціально-економічних передумов розвитку.

Пропонований підручник, якщо й не у всіх, то у більшості випадків допоможе студентам систематизувати здобуті знання й зробити їх надійним фундаментом у подальшій самостійній роботі, підкаже Вам, як поводитися на фондовому ринку в тій чи іншій ситуації, мати уяву про перспективи розвитку ринку ЦП.

Рекомендується такий порядок роботи з підручником. Передусім необхідно звернутися до навчальної програми з даної дисципліни, приділивши особливу увагу структурі дисципліни. Вона згрупована у основні 3(4) модулі, кожний з яких закінчується набором питань для самоконтролю знань, контрольними тестовими завданнями та модульною контрольною роботою для перевірки знань студентів.

Модуль 1. Фондовий ринок та його регулювання.Модуль охоплює перші загальнотеоретичні параграфи, опрацювання яких дає змогу студентам підвести базу для наступного засвоєння навчального матеріалу через з’ясування мети і завдань дисципліни, головних принципів функціонування фондового ринку, подає відомості з питань необхідності управління ЦП, збагачує знання студентів науковою термінологією, надає перші практичні навички з проблем фондового ринку.

Зміст модуля. Місце, роль та значення фондового ринку в системі ринкових відносин. Його сутність, функції та види. Роль ринку цінних паперів як альтернативного джерела фінансування економіки. Характеристика сучасного стану розвитку ринку цінних паперів. Визначення фондового ринку. Національний та міжнародний фондові ринки. Первинний та вторинний ринку цінних паперів, їх основні суб’єкти і особливості функціонування.

Офіційний (організований) та неофіційний ринку цінних паперів. Організаційно оформлений позабіржовий ринок цінних паперів. Основні відмінності біржового та позабіржового ринків цінних паперів. Регулювання організаційно оформленого позабіржового РЦП. Структура, організація та суб’єкти позабіржового обігу цінних паперів.

Інфраструктура фондового ринку, його учасники, основні поняття та класифікації. Емітенти, інвестори, посередники. Емітенти цінних паперів, їх класифікація. Інвестори, їх функції на РЦП. Типи інвесторів, інвестиційні посередники, їх класифікація та функції. Функції та завдання РЦП.

Сутність поняття регулювання ринку цінних паперів. Принципи, загальні засади, форми і методи регулюванняфондового ринку. Особливості внутрішнього та зовнішнього регулювання. Дві основні концепції державного регулювання ринку цінних паперів. Методи регулювання ринку цінних паперів, які застосовуються в сучасних умовах. Регулятивна інфраструктура та її моделі. Механізм функціонування ринку цінних паперів. Характеристика і склад емітентів. Структура Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Саморегулювання на національному фондовому ринку. Саморегулівні організації професійних учасників ринку цінних паперів, їх функції та повноваження.

Поняття професійної діяльності на національному фондовому ринку. Реєстраторська та депозитарна діяльність. Зберігання цінних паперів. Торговельно-інформаційні системи. Брокер: основні послуги та їх оплата. Дилер: його відмінності від брокера, функції та роль на фондовому ринку. Види діяльності розрахунково-клирінгових організацій.

Характеристика національного організованого біржового ринку. Етапи розвитку біржової торгівлі. Поняття фондової біржі: ознаки класичної фондової біржі; фондова біржа та її функції; правові засади діяльності фондової біржі; статут та правила фондової біржі; органи управління та організаційна структура фондової біржі; членство на фондовій біржі та вимоги до них; організація біржової торгівлі ЦП; котирування ЦП на фондовій біржі; правила лістингу та делістингу ЦП – на прикладі функціонування «Фондової біржі ПФТС». Національні та світові біржові індекси як індикатори фондового ринку.

Модуль 2. Різновиди та властивості цінних паперів.У цьому модулі авториподають системний опис численних ЦП, що функціонують за сучасних умов в Україні.

Зміст модуля. Економічна сутність ЦП. Ознаки класифікації ЦП. Основні види ЦП. Фінансові ризики та їх вплив на РЦП. Різновиди інвестиційного ризику на ринку ЦП та їх економічна сутність і особливість.

Національний ринок акційта його економічна сутність. Фундаментальні властивості акцій. Види (класи) акцій, їх характеристики та особливості. Класифікація звичайних акцій (у т.ч. привілейованих) за їх розміщенням.

Ринок облігацій (боргових інструментів) України: загальна характеристика. Фундаментальні властивості облігацій. Класифікація облігацій по строкам погашення, по характеру емітента і черговості їх погашення. Облігації спеціалізованих державних установ. Облігації підприємств та їх різновиди.

Іпотечні цінні папери, їх характеристики. Ощадні (депозитні) та інвестиційні сертифікати. Інші основні ЦП: векселі, чеки, коносаменти, комерційні ЦП.

Особливості державних ЦП та їх різновиди. Специфічність випуску та обігу міжнародних ЦП. Перспективи виходу на світовий фондовий ринок: нові можливості для українських емітентів.

Поняття та призначення похідних ЦП національного фондового ринку. Ф’ючерси та опціони: їхня порівняльна характеристика. Сутність та зміст термінових контрактів: форвардних, ф’ючерсних та опціонів. Характеристика своп - контрактів, варантів, опціонних свідоцтв та депозитарних розписок.

Модуль 3. Дії з цінними паперами. Вивчення змісту модуля органічно підводить студентів до: з’ясуваннясутності процесів, які відбуваються під час емісії ЦП (відкритого і закритого розміщення); розуміння економічної сутності операцій та угод з ЦП; збагачення знань студентів не тільки якісно новою термінологією, а й надає практичні навички до формування різних портфелів ЦП та підходівдо прогнозування розвитку фондового ринку України.

Зміст модуля. Поняття емісії ЦП та її етапи. Процедура та основні види емісії ЦП, оформлення їх випуску, організація розміщення (підписки). Форми розміщення ЦП на первинному ринку. Суть відкритої та закритої підписки. Реєстрація ЦП: основні етапи та операції, ведення рахунків, зберігання ЦП, облік переходу прав власності. Процес засновництва акціонерного товариства. Регулярна (відкрита) та особлива інформація про емітента. Інсайдерська інформація.

Операції та угоди на фондовому ринку. Основні сторони угоди. Посередництво у сфері фондових угод: зміст послуг.

Сутність операцій з ЦП та їх основні групи: емісійні, інвестиційні та клієнтські. Види операцій залежно від ринкової стратегії інвестора. Юридичне оформлення операцій з ЦП за допомогою угод. Різновиди угод, основні їх етапи та параметри. Механізм укладання угод. Операції "РЕПО".

Сутність портфеля ЦП, основні принципи та етапи його формування. Цілі та механізм формування портфелів ЦП. Особливості видів та типів портфелів ЦП. Структура портфеля. Особливості та стратегії управління портфелем ЦП. Чинники, які впливають на ефективність портфеля ЦП. Прогнозування портфеля ЦП. Індикатори, які використовуються для оцінки перспектив розвитку фондового ринку. Прогнозні оцінки розвитку фондового ринку України.

Дена та заочна форма навчання передбачають також самостійне вивчення змісту запропонованих модулів. Метою самостійної роботи є опанування студентами знань з навчальних елементів, формування навичок самостійної роботи з метою вивчення поданого матеріалу. Під час засвоєння окремих навчальних елементів, написання практичних завдань студент має змогу користуватися консультаціями викладача за відповідним графіком.

Контроль знань та вмінь з кожного елемента проводиться шляхом обов’язкового виконання та опрацювання: питань для самоконтролю знань; виконання підсумкових тестових завдань; модульної контрольної роботи, наведених після кожного змістового модуля; змісту термінологічного словника; списку використаної та рекомендованої літератури; орієнтовних питань до іспиту.

Результати виконання самостійної роботи залежно від навчальних матеріалів (різноманітність варіантів яких дозволяє підібрати тему і форму виконання завдання) та за бажанням студентів можуть бути зафіксовані в одній із пропонованих форм (з кожного завдання окремо). Зокрема доцільним при вивченні дисципліни є ведення конспекту ( тез доповідей, звітів, рефератів,стендових доповідей, пошукового повідомлення-презентації тощо) з використанням комп’ютерної техніки - за бажанням студента, де стисло фіксуються теоретичні положення модульної теми, питання що виникають під час опанування матеріалу, обсяг яких залежить від повноти висвітлення і розв’язання запропонованих завдань. Конспекти з цих завдань виконуються рукописним або машинописним способом у вигляді окремих записів, розділених за модулями. Обсяг викладеного теоретичного питання контрольної роботи має становити від 5 до 8 аркушів письмового тексту або аналогічний обсяг друкованого тексту (у текстовому редакторі Word, шрифт – Times New Roman №14 з міжрядковим інтервалом – 1,5).

Титульний аркуш звіту повинен містити: назву виду роботи («Звіт про самостійну роботу студента»), відомості про виконавця (номер групи, прізвище, ім’я та по батькові студента), ініціали та прізвище викладача. Такий підхід надасть змогу студентам зосередити увагу на основних, особливо складних питаннях змісту кожного модуля, що зорієнтує їх на активне мислення й узагальненні здобутих знань у процесі подальшого контролю.

Самостійне засвоєння навчального матеріалу можна виконувати у бібліотеці університету, місцевій бібліотеці, а також вдома. Студент, який успішно пройшов етап самопідготовки, упродовж двох тижнів після завершення кожного модуля здає викладачеві письмові роботи, в яких виконано контрольні роботи із відповідного модулю. На підставі оцінки контрольних робіт та за результатами іспиту відбувається підсумковий контроль знань студентів.

Критерії оцінювання самостійної роботи студента.

Кожне завдання оцінюється окремо за п’ятибальною системою, утворюючи таким чином сукупність одержаних балів за окремий навчальний модуль. Водночас набрана кількість балів за самостійну роботу додається до загальної суми балів підсумкового тесту з кожного навчального модуля, індивідуальної роботи студента, семестрового контролю знань.


Читайте також:

  1. БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ
  2. Вдосконаленим управління природокористуванням.
  3. Вибір між власним складом і складом загального користування
  4. Вивчення географії на профільному рівні здійснюється за підручником «Географія», 10 клас, авт. Т.Гільберг, Л.Паламарчук, В.Безуглий.
  5. Види надрокористування
  6. ГІС екологічного моніторингу Києва та Київської області (ЕкоГІС “Природокористування та екологія довкілля Києва та Київської області” як складова частина ГІС України).
  7. Господарський механізм управління природокористуванням.
  8. Групи нематеріальних активів та строк дії права користування
  9. Державне управління у галузі охорони НПС та раціонального природокористування
  10. Договір позички (безоплатного користування майном).
  11. Договори про передачу майна в користування
  12. Еволюція економічних принципів природокористування




Переглядів: 769

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вимоги до знань та вмінь. | Балів (оцінка – «відмінно»)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.