Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3. Особи у римському приватному праві

Теоретичні питання

1. Правосуб’єктність фізичних осіб.

2. Поняття та елементи правоздатності фізичних осіб.

3. Дієздатність. Елементи й обсяг.

4. Capitis deminutio та зменшення громадянської честі.

5. Правовий статус квіритів, латинів, перегринів, рабів, колонів.

6. Поняття, правосуб’єктність і види юридичних осіб.

7. Поняття та особливості сімейних правовідносин. Умови й порядок укладання шлюбу.

8. Поняття та види шлюбу за римським приватним правом

9. Конкубінат і контуберніум

10. Батьківська влада (Patriapotestas). Усиновлення та узаконення.

Контрольні завдання:

1. Дорослі сини звернулися до батька з вимогою розподілу майна, посилаючись на те, що воно є їхньою спільною власністю. Однак батько виконати цю вимогу відмовився, зазначивши, що сини знаходяться під його владою, а тому є не суб'єктами, а об'єктами права. Хто з них прав?

2. Неемансипованого тридцятирічного сина було призначено на посаду міського претора. Батько звернувся до сина, як до посадової особи, з питанням: хто з них має підпорядковуватися іншому: чи він сину - як кожен громадянин Риму - магістрату, чи син йому, як paterfamilias? Дайте мотивоване роз'яснення.

3. До юриста звернулися з питанням: «Що робити, коли особа, яка досягла 25 років, продала себе у рабство, тобто якщо вона отримала частину ціни за свій продаж? Чи може вона потім бути поновлена в правах?» Дайте мотивовану відповідь.

4. Римський громадянин уклав договір продажу свого маєтку, але, не встигнувши одержати за нього гроші, пішов на війну та потрапив у полон. Чи може одержати гроші, що належать йому за цим договором, його син, який жив разом з батьком? Його дружина?

5. Ставши імператором, Марк Ульпій Траян надав декільком містам своєї рідної Іспанії латинське громадянство. Чи зможе хто-небудь із жителів цих міст претендувати на титул римського імператора, подібно Траяну? Чи могли вони придбати в Римі будинок? землю?

6. Колишній раб, відпущений на волю колегією пекарів іспанського міста Кордуби, зайнявся поставками їй зерна з Африки та став заможнім. Один зі членів колегії попросив у нього в борг грошей і не повернув вчасно. Вільновідпущеник-кредитор подав до свого боржника позов. Але презид провінції відмовився прийняти його на тій підставі, що він не має права безчестити свого патрона. Чи правильно вчинив презид?

 


Читайте також:

  1. I. Сторони в справі про банкрутство
  2. II. Злочини проти життя та здоров'я особи
  3. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. IIІ. Інші учасники провадження у справі про банкрутство
  8. Roboform - Ваш Особистий Зберігач Секретів!
  9. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  10. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.
  11. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  12. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.




Переглядів: 2246

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 1. Історія розвитку римської держави та права | Тема 5. Речі у римському приватному праві

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.