Таким чином, ставлячи мету виховати з хлопчика вільного самостійного громадянина, Руссо одночасно відмовляв жінці в самостійності.
Погляди Руссо на призначення жінки в суспільстві і її виховання вельми консервативні.Повстаючи проти розбещених вдач, які панували в його час серед вищого дворянства і духівництва Франції, Руссо зводив в ідеал скромну, доброзвичайну жінку, що належить до третього стану, але він неправомірно протиставляв виховання хлопця і дівчини.
Значення педагогічної теорії Руссо
- Не дивлячись на ряд суперечностей і помилкових положень, які властиві педагогічним ідеям Руссо, останні мали історично прогресивне значення і зробили великий вплив на подальший розвиток педагогічної думки.
- Руссо піддав нищівній критиці відживаючу феодальну систему виховання, що пригнічує особу дитини: станові обмеження в області освіти, словесне навчання, догматизм і зубріння, паличну дисципліну, тілесні покарання.
- Виражаючи погляди передових людей свого часу, він виступив з пристрасним закликом звільнити людину від феодального гніту, захистити права дитинства. Руссо закликав з любов'ю відноситися до дитини, уважно вивчати його вікові і індивідуальні особливості, зважати на його потреби.
- Він особливо підкреслював необхідність виховувати органи чуття дітей, розвивати їх спостережливість, стимулювати
- розвиток у дітей самостійного мислення, творчих сил.
- Дуже важливими були вимоги Руссо додати освіті реальний характер, пов'язати його з життям, розвивати в процесі навчання активність і самодіяльність дітей, готувати їх до праці як суспільного обов'язку кожного громадянина.