Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



В процесі читання виділіть маркером або підкресліть приклади дії променів на живі організми.

Із усього сонячного спектра біологічно активні лише ультрафіолетові промені (УФ), видимі та інфрачервоні.

Ультрафіолетові промені характеризуються меншою довжиною хвилі та вищою енергією порівняно з видимими. Вони здатні вбивати мікроорганізми за декілька хвилин, а більші організми – за кілька годин. У людей вони можуть викликати рак шкіри та інші хвороби, але в невеликій дозі сприяють зміцненню імунітету та синтезу вітамінів.

Завдяки видимим променям організми, які мають органи зору, орієнтуються в просторі. Людина завдяки зоровому аналізатору отримує 80% інформації.

Інфрачервоні промені, або теплові,для нас невидимі, вони мають більшу довжину хвилі, ніж видимі, менший рівень енергії і нагрівають середовище та організми.

Перепонами для всіх променів є хмари, пил, водяна пара, атмосферні гази, озоновий екран.

Озоновий екран – це шар атмосфери, де концентрація озону (О3) в 10 раз вища, ніж біля поверхні Землі. Він розміщується на висоті близько 22 км від поверхні Землі.

Життя зародилось у воді. Первісні організми жили під захистом води і не могли вийти на сушу, тому що УФ та жорстке космічне випромінювання крізь тодішню атмосферу вільно проникали до поверхні Землі і вбивали все живе, не захищене водою. Кисню (О2) в тій атмосфері не було. Потім з”явились строматоліти і почали виділяти вільний кисень, в результаті чого все живе, крім строматолітів, загинуло. Із строматолітів розвинулись форми, які вже не могли жити без кисню. І от вони уже змогли проникнути на сушу, тому що саме завдяки кисню над землею з”явився озоновий екран, який їх захищав.

Коли УФ промені від Сонця долітають до верхніх шарів атмосфери, вони наштовхуються на молекули кисню (О2), які поглинають УФ промені і завдяки їх енергії розпадаються на окремі іони кисню (реакція фотолізу), а потім ці окремі іони об”єднуються в триатомну форму – озон (О3), який здатен віддзеркалювати УФ. Тобто ультрафіолетові промені, взаємодіючи з киснем, самі собі створюють перепону. Озон дуже отруйний, але він нестійкий і швидко руйнується. В озоновому шарі весь час ідуть процеси утворення та руйнування озону.

Озонові діри –місця, де концентрація озону знижена і УФ вільно проникає до поверхні Землі. Руйнівниками озону є фреон, метан, етан та інші гази. Недавніми дослідженнями встановлено, що найбільшим джерелом газів, що руйнують озоновий шар, є тваринництво Бразилії (виділення самих тварин, газ, що виділяється при гнитті продуктів їх життєдіяльності та гази, що виділяються із добрив при вирощуванні кормів для цієї худоби). Найбільші озонові діри знаходяться поблизу полюсів та над Атлантичним океаном. , що зумовлено відсутністю сонячного світла під час полярної ночі.


Читайте також:

  1. N Уроки класного читання
  2. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  3. Автоматизація виробничих процесів
  4. АВТОМАТИЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ
  5. АВТОМАТИЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ
  6. Аналіз паралельного інтерфейсу з DSP-процесорами: читання даних з АЦП, що під’єднаний до адресного простору пам’яті
  7. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  8. Аналіз процесів самоорганізації підприємства в контексті його стратегічного розвитку
  9. АНАЛІЗАТОРІВ У ПРОЦЕСІ РОСТУ ТА РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ.
  10. Апаратура та методика проведення газометрії свердловин в процесі буріння
  11. Аудиторські докази щодо тверджень керівництва у фінансових звітах отримуються безпосередньо в процесі проведення тестів контролю та процедур по суті.
  12. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.




Переглядів: 898

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЕНЕРГЕТИЧНІ ПРОЦЕСИ У БІОСФЕРІ. | В процесі читання виділіть маркером або підкресліть шляхи передачі теплової енергії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.