МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЕНЕРГЕТИЧНІ ПРОЦЕСИ У БІОСФЕРІ.1. Білявський Г. О. Основи екології: теорія та практикум : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Г. О. Білявський, Л. І. Бутченко – К. : Лібра, 2004. – 368 с. 2. Ігнатюк О. А. Основні екологічні принципи та концепції: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / О. А. Ігнатюк – К. : НТУУ „КПІ”, 2006. – 268 с. 3.Степанов О. М. Основи психології і педагогіки: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Степанов О. М., М. М. Фіцула – К.: Академвидав, 2005. – 520 с. ЛЕКЦІЯ З ЕНЕРГЕТИЧНІ ПРОЦЕСИ У БІОСФЕРІ. В процесі читання виділіть маркером або підкресліть приклади перетворення енергії. Всі живі системи – від окремого організму до біосфери – потребують енергії. Біосфера– (від грец. Bios – життя та sfaira -- куля) – оболонка земної кулі, в якій існує або існувало життя. Займає частину земної кори, атмосфери та гідросфери, склад, структура та енергетика яких пов”язані з минулою чи сучасною діяльністю живих організмів. В біосфері відбувається перетворення сонячної енергії і нагромадження її в органічній речовині. Поняття „біосфера” запровадив у 1875 р. австрійський геолог Е. Зюсс, а розробив учення про біосферу український вчений В.І. Вернадський. Енергія(грец. Eneryeia – дія, діяльність) – здатність виконувати роботу; загальна міра руху при всіх матеріальних процесах і видах взаємодій. Розрізняють механічну, теплову, хімічну, електромагнітну, ядерну, гравітаційну та інші види енергії.Світло –це промениста енергія Сонця (сонячна радіація) – джерело енергії на Землі. Яким же чином енергія Сонця надходить до біосистем? Уловлюючи сонячні промені за допомогою зеленого пігменту – хлорофілу, рослини в процесі фотосинтезу перетворюють енергію променів на енергію органічної речовини. Фотосинтез (від грец. Photos – світло та synthesis – з”єднання, складання) –це реакція синтезу органічної речовини із води (Н2О) та вуглекислого газу (СО2) за допомогою енергії світла. Побічним продуктом цієї реакції є вільний кисень (О2). Фотосинтез – це єдиний процес на Землі, який веде до збільшення запасів енергії на нашій планеті. У рослин усі процеси в організмі залежать від температури. При підвищенні температури на 10оС швидкість біохімічних реакцій подвоюється. Оптимальна температура для фотосинтезу – від 20 до 25о С. Існує ще хемосинтез– деякі мікроорганізмиздатні добувати енергію без участі світла, використовуючи енергію неорганічних хімічних сполук, але при цьому мікроорганізми руйнують ці речовини, і запаси енергії на Землі знижуються. Отже, при допомозі фотосинтезу зелені рослини вловлюють енергію Сонця і далі її отримують у процесі живлення інші організми. Тому великий російський вчений Тімірязєв (1843 -- 1920) писав: „Рослина – посередник між Сонцем та Землею. Вона – істинний Прометей, що викрав вогонь з неба. Захоплений нею промінь Сонця рухає і величезний маховик парової машини, і пензлик художника, і перо поета”. Як сонячний промінь рухає маховик парової машини? Мільйони років тому величезні рослини накопичили таку велику кількість сонячної енергії у своїх організмах, що її не змогли спожити рослиноїдні організми і вона скам”яніла, утворивши поклади кам”яного вугілля. Ця „законсервована” сонячна енергія пролежала в землі до наших днів, і тепер ми нею користуємся, використовуючи як паливо. Читайте також:
|
||||||||
|