МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
В процесі читання виділіть маркером або підкресліть функції біосфери.1. Білявський Г. О. Основи екології: теорія та практикум : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Г. О. Білявський, Л. І. Бутченко – К. : Лібра, 2004. – 368 с. 2. Ігнатюк О. А. Основні екологічні принципи та концепції: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / О. А. Ігнатюк – К. : НТУУ „КПІ”, 2006. – 268 с. 3.Гайнріх Д. Екологія dtv-Atlas : [довідкове видання] / Д. Гайнріх, М. Гергт – К.:Знання-Прес, 2001. – 288. ЛЕКЦІЯ 6. БІОСФЕРА. В процесі читання виділіть маркером або підкресліть функції біосфери. Вперше термін "біосфера” запропонував на початку ХІХ ст. французький біолог Жан-Батист Ламарк для позначення сукупності всіх живих організмів на Землі. Майже сто років цей термін залишався маловживаним. В 20-ті роки ХХ ст. Володимир Іванович Вернадський(перший президент Академії Наук України, засновник науки біогеохімії) -- розробив функціональну теорію біосфери (вчення про біосферу). Наукова цінність вчення про біосферу Вернадського полягає в тому, що він вперше підкреслив геологічну (планетарну або середовищеутворюючу) роль живих організмів. Біосфера, за В.І.Вернадським, являє собою одну з геологічних оболонок земної кулі, в якій усі процеси -- геохімічні та енергетичні перетворення -- зумовлені сумарною активністю усіх організмів (живої речовини). Біосфера перебуває у стані динамічної рівноваги з іншими оболонками Землі Протилежність "живої речовини" -- "косна" речовина, або нежива: атмосферні гази, гірські породи, деякі мінерали. "Жива речовина" біосфери є активною за рахунок сприйняття енергії сонячних променів, -- за рахунок цієї енергії вона може впливати на "косну" речовину. Результатом взаємодії "живої" та "косної" речовин є"біокоснаречовина" -- грунт, мули, поверхневі води і сама біосфера. Планетарна роль живої речовини полягає у її впливі на косну речовину. Вернадський виділив такі біосферні функції живої речовини. Газова функція. Життєдіяльність організмів змінює газовий склад атмосфери. Більшість газів породжені життям. Концентраційна функція. Живі організми вибірково накопичують у своїх тілах певні хімічні елементи. Хімічний склад живих організмів значно відрізняється від хімічного складу земної кори; вони перерозподіляють хімічні елементи у земній корі. Окисно-відновна функція.В ході біохімічних реакцій, що протікають у живій речовині, змінюються ступені окислення багатьох хімічних елементів, що призводить до зміни їх рухомості і перерозподілу в земній корі. Біологічна функція. Вона пов"язана з розмноженням і переміщенням живих організмів та прагненням їх зайняти всі доступні для існування місця в біосфері. Енергетична функція.. Жива речовина постійно та активно здійснює біогеохімічний кругообіг хімічних елементів за рахунок вловлювання сонячної енергії. Подальша розробка біосферної концепції привела Вернадського до створення вчення про ноосферу (сферу розуму). Ноосфера -- це етап еволюційного розвитку біосфери, коли людство, кероване знаннми та озброєне досягненнями наукового прогресу, стає новою геологічною силою, яка починає активно, а головне -- розумно змінювати біосферу в своїх інтересах. На жаль, поки що вплив людства на біосферу є не досить розумним, тобто до ноосфери людство ще не доросло. Найактивнішим і найважливішим компонентом біосфери є жива речовина. Функціональна єдність всіх компонентів біосфери, а головне, її високий рівень організованості зумовлений значним рівнем узгодженості потоків речовини, енергії та інформації між компонентами цієї складної біосистеми. Найбільший інтерес науковців викликають сьогодні потоки інформації. Однак вони вивчені найменше, бо інформація сама по собі не існує, вона пов"язана з якимось матеріальним носієм (речовиною або енергією). Згадаємо, що інформація -- це деякий сигнал, що несе в собі певний зміст. Одна з найактуальніших задач сучасної екології -- визначення інформаційних складових речовинно--енергетичних потоків. Ось ще деякі, сучасні і найзагальніші визначення біосфери. Біосфера-- це глобальна система життєзабезпечення; найбільша відома науці біосистема; вищий рівень інтеграції живої матерії. Вищий рівень узагальнення наукового мислення у відношенні біосфери -- це закони Коммонера: · все пов"язано з усім -- це узагальнення інформаційних потоків; · все має кудись подітися -- узагальнення речовинних потоків; · ніщо не дається задарма -- узагальнення енергетичних потоків; · природа знає краще -- цей закон узагальнює попередні та підкреслює кібернетичний аспект біосфери (здатність до самоорганізації та саморегуляції). Читайте також:
|
||||||||
|