Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правила спілкування в ділових зустрічах і переговорах

 

Ви домовилися про зустріч. Не забудьте записати час і місце, спланувати всі свої справи так, щоб не відкладати їх, не завершувати їх поспіхом, не поспішати на зустріч. Не забудьте продумати план своєї розмови, виділіть головне. Чітко сформулюйте для себе мету такої зустрічі.

Призначаючи зустріч, необхідно завжди чітко обумовити час і ні в якому разі не запізнюватися. Важливо не лише не запізнитися на ділову зустріч, але й встигнути привести себе в порядок, перепочити, зібратися з думками. Чи можна сподіватися на ефективну зустріч, якщо людина, з якою ви домовилися про зустріч, нехай хоч трохи запізнилася і сидить збудженою перед вами, по лобу стікають краплини поту, руки тремтять від напруження. Потім вона приходить у себе, далі згадує про якісь записи і шукає ручку. Про яку професійну культуру тут може йти мова?

Затримка в дорозі, непередбачені справи і зустрічі у цьому випадку не є виправданням. Звичайно, за затримку треба вибачатися, а якщо ви знаєте, що не встигаєте на зустріч прибути своєчасно, зателефонуйте, вибачтесь, попередьте (це в крайньому разі).

Отже, ділова зустріч. Перше, що необхідно зробити, ще представитися одне одному, познайомитися. Це можна зробити усно або за допомогою візитної карточки, яка за кордоном вважається незаперечним атрибутом будь–якого знайомства, і в першу чергу, ділового.

Першим свою карточку подає гість – той, хто, наприклад прийшов до офису, або той, хто нижний за рангом. За рівних умов до уваги береться вік – моловший за веком залишає свою карточку першим.

Якщо вам вручили візитну карточку, то необхідно нетайно вручити свою.

Необхідною умовою будь–якої ділової зустрічі є поважне ставлення до співбесідника.

Не рекомендується дивитися по сторонам, гортати книгу чи перекладами паперти, крутити гудзики, чи відволікатися на сторонні думки; з нетерпінням чеками паузи, щоб вставити своє слово.

Поки ви слухаєте, не можна обдумувати наступне питания, а nим бsльше готувати в цей момент контраргументи.

Не забувайте бути доброзичливим, не обурюйтесь з чужих думок; не перебивайте; стежке за свою інтонацією, мімікою, не хмурить брови, не кусайте губи, не потирайте руки.

Під час розмови не рекомендується вживати слова з подвійним значениям.

Уникайте повального тону. Не старайтесь повчати партнера. Будьте відкриті для його аргументов і спробуйте у свою чергу переконати його.

Стежке за тим, щоб ваші питания містили слова: “Чому”, “Коли”, “Як”. Це унеможливить одноманітні відповіді, дозволить співбесіднику біль повно викласти свою точку зору.

При розмові з жінкою краще дивитися їй в очі, і взагалі розмова “віч на віч” є більш дорвірливою, створює атмосферу взаємної симпатії, зацікавленості.

Контролюйте себе: чи не вплине на характер бесіди ваш настрой і самопочуття, чи не проявили ви мімікою, тоном, жестом незадоволення розмовою, чи не відволікалися ви під час бесіди. Намагайтеся не бути надто емоційним, однак не можна й не реагувати на висловлювання співбесідника. Тут доречні короткі зауваження: “Так–так, зрозуміло”, “Розумію”, “Це цікаво” тощо.

Якщо з вами не згодні:

– не поспішайте доводити своє;

– спокійно вислухайте аргументи співбесідника, дайте можливість висловитися йому до кінця;

– уточніть, можливо, ви говорите про різні речі чи неточна постановка питания (при цьому цілком коректними є такі вирази: “Якщо я вас правильно зрозумів…”, “Можливо я не все чітко зрозумів…”, “Давайте розберемося глибше…”, “Спробуймо поглянути на дану проблему з іншої точки зору…”);

– не відповідайте на заперечення в категоричному тоні. Неприпустимими вважаються такі висловлювання: “Ні, я не згоден”, “Ні, це нікуди не годиться”, “Ні, це нам не подходить”.

Дискусію можуть ускладнити деякі мовні звороти, а інші, навпаки, можуть пом’якшити ситуацію. Спробуйте замість фрази “Ви повинні це зрозуміти” використати: “Чи не думаєте ви, що…”, Замість “Я можу це вам довести” – “Сподіваюсь, це може переконати вас”. Замість “Ви про це не думали” – “Вам, звичайно відомо”.

Навіть, якщо ви праві, ніколи не варто заганяти свого противника в кут, вимагаючи негайного визнання вашої правоти. Будьте великодушним, дайте можливість співбесіднику гідно відступити (Але, дискутуючи, і себе намагайтеся не заганяти в кут). Некоректно використовувати в діловій бесіді “Я був переконаний, що ви не праві”, “Це не має під собою ніякого грунту”, “Не варто було й розпочинати цю розмову, даремна витрата часу”. Таке зневажливе й гордовите ставлення до співбесідника назавжди відіб’є бажання з вами спілкуватися.

В кінці бесіди ніколи не зашкодить подякувати за відповідь, пораду, за непередбачену затримку часу. Навіть, якщо ви не задоволені результатом розмови, не показуйте цього, ввічливо попрощайтесь.

 


Читайте також:

  1. V. Етичні правила психологічних досліджень
  2. А ви слідуєте цім правилам, коли виступаєте публічно?
  3. Анімізм – уявлення про існування духовних істот та віра в можливість спілкування з ними.
  4. Бар’єри, які заважають ефективності педагогічного спілкування.
  5. Безпосереднє спілкування з журналістами
  6. ВЕРБАЛЬНІ, НЕВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ
  7. Вибір зручної форми проведення ділових переговорів.
  8. Види графіків та правила їх побудови.
  9. ВИДИ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ. ВИМОГИ ДО ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ.
  10. Види і форми спілкування. Етапи спілкування.
  11. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.
  12. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.




Переглядів: 602

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Найважливіші правила ділового спілкування | Удосконалювання навичок письма

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.078 сек.