Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Удосконалювання навичок письма

 

Під ефективним письмом розуміється вміння писати тексти різного змісту (ділові листи, доповіді, реферати, твори й т.п.), по–перше, з мінімальними зусиллями, а по–друге, з максимальним позитивним результатом. Створення письмового тексту – трудомістка процедура майже для кожного, але й навички письма можуть бути розвинені й удосконалені. Цьому сприяє, зокрема, знання й дотримання деяких принципів результативного письма. Насамперед необхідно пам’ятати, що в будь–якому тексті повинні бути виражені в явному виді наступні категорії тексту:

тема – те, про що говориться в тексті;

ідея – основна думка автора;

проблема – питання, що вимагає вирішення або висвітлення;

жанр – конкретний тип тексту.

Процес письма (складання письмового тексту) повинен складатися з декількох стадій.

Перша стадія – це формування ідеї, яку треба виразити на письмі, і збір матеріалу, тобто вибір відповідних проблем, що підкріплюють або доводять цю ідею.

Друга стадія – надання тексту обрису (його “окреслення”), додавання або відкидання деталей з метою адекватного підтвердження основної ідеї тексту, а також вибір слів і виразів, що відповідають вибраному жанру.

Третя стадія – редагування й коректування. Редагування передбачає перевірку граматичної й стилістичної правильності написаного в чорновому варіанті тексту, а коректування – виправлення описок або помилок у його чистовому варіанті.

Існують деякі технічні прийоми й принципи, що полегшують роботу над письмовим текстом. На першій стадії роботи, коли відбувається обмірковування ідеї й підбір аргументованого її матеріалу, доцільно використати ряд технічних прийомів попереднього письма, зокрема: мозковий штурм, вільне письмо, складання списку, діаграми або плану тексту, На другій стадії важливе вміння оцінювати ступінь конкретності фактів і деталей, що підтверджують головну ідею, а також їхню адекватність. Третя стадія передбачає гарне знання граматики й володіння стилем.

Відповідні навички виробляються при цілеспрямованих і регулярних заняттях мовою (не тільки іноземною, але насамперед рідною). Якість написаного оцінюється за такими критеріями:

єдність змісту, що передбачає чітке формулювання головної ідеї й односпрямованість матеріалу, що розкриває ідею;

аргументація, тобто достатня кількість конкретних фактів, що підтверджують ідею автора;

логічність, тобто чіткість композиції й логічний зв’язок між частинами;

граматична правильність.

При складанні ділових листів і документів необхідно дотримувати основних вимог до змісту й мови ділових документів. Коротко вони зводяться до наступного.

За змістом текст ділового листа повинен бути простим. У ньому, зазвичай, викладається одне питання (іноді два–три, які нерозривно взаємопов’язані). Лист повинен складатися із двох частин: констатуючої, в якій викладаються факти, мотиви, аргументи, що стали підставою для складання листа, і переконуючої, в якій міститься прохання., пропозиція, вирішення, постанова й т.д. (в залежності від мети листа). Мова ділових листів повинен бути нейтральною, тобто вона не повинна містити емоційно–оцінювальних і експресивних слів і виразів. Крім того, ділові листи мають, переважно, безособовий характер ("Просимо вас...", "Дирекція клопоче..." і т.п.). У них використовується обмежений діапазон слів і виразів, уніфіковані й стандартні терміни. Діловий лист повинен відповідати основним критеріям культури мови, головними з яких є мовна правильність і стилістична відповідність (комунікативна доцільність). Іншими критеріями культури мови є: точність висловлювань, логічність викладу, ясність, чистота й виразність мови тощо

 


Читайте також:

  1. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  2. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  3. Види робіт з письма в букварний період
  4. Вироблення навичок швидкого читання
  5. Етапи формування навичок
  6. Етапи формування практичних умінь та навичок.
  7. Закономірності формування умінь та навичок розв’язання задач
  8. ЗДІБНОСТІ – властивість особистості, індивідуальні особливості людей, від яких залежить набуття ними знань, умінь і навичок, а також успішність виконання різних видів діяльності.
  9. Значення художньої діяльності для розвитку фізіологічних та психічних навичок клієнтів.
  10. ІV Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок
  11. ІІ. Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок.
  12. ІІІ. Основні етапи формування фонетичних навичок.




Переглядів: 539

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правила спілкування в ділових зустрічах і переговорах | Норми поведінки керівника

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.