Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






ІV Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок

ІІІ. Повідомлення теми уроку, постановка мети і завдання.

Підприємницький успіх залежить не лише від економічних можливостей фірми чи обсягу виконаних операцій, а й від мистецтва згуртування всього виробничого колективу підприємства для досягнення поставлених цілей, від уміння організувати ефективну реалізацію товарів, дієвого управління персоналом, фінансами, виробничими потужностями. Забезпечити це покликаний особливий вид управлінської діяльності, котрий називається менеджментом (англ. — управляти). У широкому розумінні менеджмент означає вплив на систему чи діяльність для досягнення певних цілей. У сучасній економіці поняття «менеджмент» широко вживається поряд із поняттям «управління».

1) актуалізація опорних знань

- Роль функції управління на підприємстві…

- Якими видами діяльності на підприємстві потрібно керувати?

2) розповідь вчителя

Запис на дошці: Найскладніше мистецтво – це мистецтво управління (М. Вебер)

Мистецтво управління полягає передусім у налагодженні чіткої й ефективної організації роботи, за якої дотримується незаперечне підпорядкування (субординація) керівників різних рівнів, виконання їхніх обов'язків, функціонування системи в цілому.

Отже, менеджмент – це діяльність із координації роботи працівників та структурних підрозділів підприємства.

Менеджер – це професіональний спеціаліст по організації і управлінні в сферах виробництва, збуту й обслуговування.

(Менеджери – це прошарок професійних управляючих, головними завданнями яких є координація й організація діяльності колективів)

4) розповідь вчителя із складанням схеми

На підприємстві виділяють такі рівні управлінської діяльності:

а) стратегічний – прогнозування шляхів, способів та результатів досягнення практичної діяльності з урахуванням чинників та розроблення стратегічного плану розвитку підприємства;

б) операційний – визначає зміст діяльності з реалізації розробленої стратегії.

4) розповідь-пояснення вчителя з елементами бесіди

Вчитель: Виділяють чотири функції управління:

1. Планування

2. Організація

3. Мотивація

4. Контроль

Спробуйте пояснити, що означає функція планування?

Учні: (можуть не впоратись із завданням, тоді вчитель пояснює сам). Якщо визначити організацію, як групу людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення спільної мети, то функція планування передбачає рішення, якою повинна бути мета організації і як її досягти. Іншими словами планування – це один із способів, з допомогою якого керівництво забезпечує єдиний напрямок зусиль всіх членів організації для досягнення її спільної мети.

Вчитель: Що означає організувати?

Учні: Організувати – означає створити деяку структуру. Так як в організації роботу виконують люди, необхідно визначити, хто саме повинен виконувати кожне конкретне завдання із великої кількості завдань, що існують в рамках організації.

Вчитель: Крім планування організації необхідна також мотивація.

Керівник завжди має пам’ятати, що навіть чудово складені плани і сама досконала структура організації не мають ніякого сенсу, якщо хтось не виконує фактичну роботу організації. Для того, щоб всі виконували заплановану роботу, вони повинні бути зацікавлені. Тому завдання керівника – визначити потреби працюючих.

Контроль – це зіставлення попередньо визначеної мети та фактично зіставленого досягнутого результату.

Розрізняють:

 попередній контроль – це реалізація певних правил, процедур, ліній поведінки на початку роботи, а також перевірка кількісних та якісних показників ресурсів, які будуть використовуватись в процесі виробництва;

 поточний контроль – це регулярна перевірка діяльності підлеглих;

 завершальний контроль – це порівняння досягнутих результатів роботи з вимогами, що ставились.

5) складання схеми « Функції менеджменту»

6) розповідь вчителя

Кожен із нас щодня стикається з необхідністю спланувати свій робочий день, відпочинок, хід занять. Зручність і переваги, які надає нам планування, відомі всім, але часто, стикаючись із поняттям «бізнес-план», ми не можемо чітко відповісти, що він собою являє і навіщо він.

Що ж таке, на Вашу думку, «бізнес-план»? (учні дають декілька визначень поняття)

Бізнес-план — ретельно підготовлений документ, який розкриває всі сторони будь-якого запроектованого комерційного заходу. Він дозволяє передбачити не лише всі заходи для реалізації нової ідеї, а й визначити необхідне фінансове забезпечення та можливість одержання доходу (прибутку).

Перш ніж розпочати будь-яку справу, ви повинні її ретельно спланувати й проаналізувати, відповідаючи на питання: «Матиме успіх ця справа чи ні?»

7) аналіз розділів бізнес-плану (робота з роздатковим матеріалом):

 

 

8) робота з текстом підручника

Прочитайте 8-11 абзац на ст.104-105 підручника і скажіть, що таке фінансові ресурси підпиємства і як їх подяляють.


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  3. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  4. V. Засвоєння знань
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  7. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  8. Адміністративні зміни кінця 18-19 ст. та утворення нових архівів
  9. Активне вентилювання зернових мас
  10. Алгоритм жорданових перетворень
  11. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  12. Алгоритм формування потенціалу Ф2




Переглядів: 425

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІІ. Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок. | V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.