Тема 4. Період повоєнної кризи та революцій (1917-1923 рр.)
Мета дидактична: називати основні ознаки та різновиди тоталітаризму; характеризувати особливості тоталітарних режимів; хронологічно співвідносити події та явища теми.
розвивальна: розвивати в студентів логічне та історичне мислення;
виховна: сприяти розвитку їх історичної свідомості, критичному осмисленню минулого.
Методи: пасивні, активні та інтерактивні.
Дидактичні засоби навчання: підручники, навчальні посібники, дидактичні матеріали.
Тип заняття: засвоєння нового навчального матеріалу.
Основні поняття та терміни: «більшовизм», «фашизм», «тоталітаризм».
Рекомендована література
Основна
1. Бердичевський Я.М., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія 1914-1939 рр. (посібник) 10 кл. - Прем’єр, 2002.
3. Рожик М.Є. та ін. Всесвітня історія. 10 кл., підручник - Ґенеза, 2004.
Додаткова
1. Давлєтов О.П. та ін. Всесвітня історія (посібник), 10 кл., – Просвіта, 2002.
2. Полянський П.Б. Всесвітня історія 1901-1945 рр. 10 кл. - Ґенеза, 2002.
3. Ладиченко Т.В. Всесвітня історія, 10 кл., 11 кл., підручник. – К.: А. С. К., 2006, 2007.
4. Ніколенко К.І., Муценко М.П. Тестові завдання зі всесвітньої історії – Грамота, 2008.
5. Всесвітня історія. Тести, 6-11 кл. (за ред. Л. Мисик) – Академія, 2007
Інформаційні ресурси.
Http:// osvita-mk.org.ua
Структура заняття
І. Організаційна частина
ІІ. Повідомленя теми, мети та основних завдань заняття. Очікувані результати:
Після цього заняття студенти зможуть: називати основні ознаки та різновиди тоталітаризму; характеризувати особливості тоталітарних режимів; хронологічно співвідносити події та явища теми.
Актуалізація опорних знань студентів і контроль вихідного рівня знань
1. Коли відбулась Паризька конференція?
2. Назвіть три головні положення Версальського договору щодо Німеччини.
3. Назвіть договори з союзниками Німеччини у Першій світовій війні.
4. Назвіть дві переваги та два недоліки Ліги Націй.
5. Якими були причини розбіжностей між державами-переможницями на Паризькій конференції?
6. Хто такі Ллойд-Джордж, Пуанкаре, Клемансо?
7. Чим «репарація» відрізняється від «контрибуції»?