МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Динаміка розвитку фінансового сектору економікиФондовий ринок – один з найважливіших сегментів фінансової системи держави в умовах ринкової економіки. Саме через фондовий ринок здійснюються фінансові інвестиції, які є домінуючими у сучасній економіці. В Україні, на відміну від ринку банківських послуг і ринку страхових послуг, які трансформувалися і розвивалися на базі існуючих банківських установ і страхових фондів та їх переведення на ринкові засади діяльності в умовах конкурентного середовища, ринок цінних паперів створювався, по суті, заново. У розвитку фондового ринку України можна виділити три етапи: Перший етап (1992-1998 рр.) – період так званої „хаотичної” капіталізації та „групоперсоніфікованого” привласнення суспільних ресурсів у результаті роздержавлення і приватизації. У цей період закладено законодавчі та організаційні основи розвитку фондового ринку. Мова іде про Закон України „Про господарські товариства” та Закон України „Про цінні папери і фондову біржу”. На цьому етапі створено першу фондову біржу в 1992 році. Особливо значним динамізмом і кількісним зростанням ринку характеризувався період 1995-1998 рр. Так, у 1995 році створено спеціалізований державний орган з регулювання ринку – Державну комісію з цінних паперів і фондового ринку. Відбулися також якісні зрушення у процесі приватизації: створено дієвий механізм реєстрації власності на цінні папери; запроваджено систему інформаційного забезпечення ринку (мова іде про емітентів і професійних учасників). З 1995 року особливо активізувався розвиток ринку державних запозичень. Недоліком вітчизняного ринку державних боргових зобов’язань є його орієнтація в основному на короткострокові інструменти запозичення з високим рівнем доходності. Активний продаж ОВДП в Україні розпочався в 1996 році. Тоді було проведено 285 аукціонів з продажу. Результатом стало залучення до бюджету 3062,9 млн. грн. На той час це була шоста частина бюджетних надходжень. У 1997 і 1998 роках у такий спосіб було наповнено майже половину бюджету. Той факт, що 50% видатків здійснювались на кредитній основі яскраво характеризує (не)ефективність діяльності органів адміністрування і усієї податкової політики держави. Даний етап закінчився відомим обвалом 1998 року. Другий етап (1998-2000 рр.) – післяейфорична стагнація із спробою відмовити докризову ділову активність. Зокрема, наприклад, починаючи з 1999 року динаміка залучень позикових коштів на ринку державних цінних паперів пішла на спад. В той час НБУ майже повністю перейшов до рефінансування комерційних банків під заставу облігацій державних позик, намагаючись тим самим стимулювати розвиток ринку державних цінних паперів і попит на ньому. Однак реальних успіхів у цьому напрямі досягнуто не було. Третій етап (з 2001 р. і донині) – полягає у переході на якісно-нові засади функціонування. На цьому етапі ринок цінних паперів виступає досить дієздатною організованою інфраструктурою: створено Національну депозитарну систему; відпрацьовані механізми реєстраторської діяльності і торгівлі цінними паперами. Проте, за рівнем розвитку вітчизняний організований ринок цінних паперів відстає від більшості постсоціалістичних країн Центральної та Східної Європи, Балтії, а також від Росії і Казахстану. Причини такого відставання кореняться, насамперед: - в економічних умовах, у яких формувався український фондовий ринок; - непродуманій стратегії приватизації і непослідовному її здійсненні; - недосконалості законодавства, яке регулює фондовий ринок; - у помилковому курсі на переважний розвиток позабіржового ринку цінних паперів, який здійснювався Державною комісією з цінних паперів і фондового ринку упродовж багатьох років. Формування українського фондового ринку сьогодні перебуває під впливом низки факторів, і зокрема: - випереджаючі темпи інфляції (за перший квартал 2008 року – 9,7% - річний прогноз на 2008 рік); - нестабільність внутріполітичної ситуації в Україні; - величина платоспроможного попиту інвесторів; - рівень прибутковості інструментів фондового ринку; - надійність захисту інвесторів та емітентів; - рівень інвестиційної привабливості економіки; - ефективність державного регулювання; - приєднання України до СОТ; - прихід до України зарубіжних фондових бірж; - вихід українських емітентів на зарубіжні фінансові ринки; - можливі зміни ситуації на світових фінансових і кон’юнктури на світових товарних ринках; - збільшення частки нерезидентів на вітчизняному вторинному ринку акцій (80-85%) і те саме на ринку корпоративних облігацій. Вплив цих та інших факторів може мати неоднозначний характер і виявлятись у вигляді як позитивних, так і негативних наслідків для фондового (насамперед організованого) ринку цінних паперів. В таких умовах модернізації ринків капіталу в Україні та розвитку вітчизняного фондового ринку вагомого значення набуває питання підтримання його фінансової безпеки. Адже, фінансова безпека фондового ринку тісно пов’язана з бюджетною, борговою та інвестиційною безпекою держави.
Читайте також:
|
||||||||
|