Телефонні переговори – це одна з найважливіших форм спілкування, яка дозволяє вирішити багато проблем, встановити контакти, не удаючись до безпосередньої зустрічі. Тому для випускників має значення надбання навичок щодо основних принципів телефонної розмови:
- ввічливість;
- довірливий тон;
- чітке й щире звучання голосу.
Перед тим, як розпочати бесіду, обов’язково потрібно визначити ціль розмови.
Основними етапами телефонної розмови є наступні.
1. Взаємне представлення.
2. Введення співрозмовника у хід справи, інформування про ціль дзвінка.
3. Обговорення питання.
4. Завершення розмови, прощання.
Основні рекомендації для успішного ведення телефонної розмови: готовність до роботи;
позитивне, конкретне ведення розмови;
чіткість, ємність, стислість представлення себе;
письмовий сценарій розмови.
Під час ділової телефонної розмови необхідно:
o Записати ім’я того, з ким Ви будете розмовляти по телефону.
o Мати перед очима назву підприємства.
o Приготувати папір та ручку.
o Представитися роботодавцю, повідомити, питання з приводу якого Ви дзвоните та впевнитися, що Ви розмовляєте з потрібною людиною.
o Уважно слухати усе, що каже співрозмовник. Говорити стисло й чітко.
o Приготуватися до відповідей на питання про себе і свою роботу, але не допускати того, щоб інтерв’ю пройшло повністю по телефону.
o При першій можливості домовитися про особисту зустріч, якщо Ваш співрозмовник розмірковує, запропонуйте самі.
o Залиште свій телефон, завершуйте розмову, коли отримаєте відповіді на всі питання і домовитесь про щось конкретне.
o Перед тим як повісити трубку, обов’язково подякуйте своєму співрозмовнику.
Серед найбільш загальних помилок у ділових телефонних розмовах зустрічаються наступні:
- використання слів з важкою вимовою (запинаючись);
- звернення не за адресою;
- нав’язування роботодавцю негайного прийняття рішення;
- виступ у ролі прохача (потрібно пропонувати свої послуги);
- використання довгих пауз;
- неточність у висловах (не знаю, потрібно подумати);
- монологи замість вислуховування відповіді на поставлені питання.