МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Розповідь учителяСеренади, що в минулому були дуже поширені в багатьох країнах, є нічим іншим, як нічним концертом. Співати серенади міг і юнак, і чоловік поважного віку — бажаючи засвідчити свої почуття дамі серця, він винаймав співака (або співаків) і музикантів, які грали на різних музичних інструментах. Кількість виконавців, вибір і кількість інструментів були не обмежені. Це залежало не стільки від смаку і полум'яності почуттів закоханого замовника, скільки від можливостей його гаманця. І ось принишклими вулицями передвечірнього міста, іноді пішки, а іноді в кареті, прямувала процесія до будинку обраниці. Збігався натовп цікавих. Концерти були зазвичай досить тривалими: під балконом виконувалося безліч інструментальних і вокальних номерів. Красуня ж або милостиво слухала, вийшовши на балкон, або, якщо вона не хотіла заохочувати закоханого, прислухалася, причаївшись, біля щілинки вікна, а то й просто міцно спала — неприступна і байдужа як до кавалера, що влаштував серенаду, так і до самої музики. Нерідко та, заради якої виконували серенаду, і її родичі зустрічали музикантів вельми нелюб'язно: то на їхні голови виплескували глечиками воду, то слуги, за наказом господарів, проганяли музик палицями. Що ж, на помсту музиканти могли затягти «котячий концерт» — заграти не в лад і наробити шуму і скреготу на всю округу. Лицар не був лицарем, якщо не вмів складати пісні про піднесене, неземне кохання до Прекрасної Дами. Побутували навіть змагання — турніри, в яких розв'язували лицарську суперечку: хто оспіває даму серця вишуканіше та шляхетніше. Про свою любов лицарі співали без утоми, вечорами поспіль, безперервно. Такі вечірні оспівування вони й називали серенадами. Серенада — це пісня (виконується в супроводі лютні, мандоліни або гітари), що виражає почуття до коханої. Вона була поширена в Іспанії та Італії. Отже, серенада — це лицарський винахід. Саме слово «серенада» коріниться у французькій (від слова «сірка» — вечір) та італійській («аль Серено» — на відкритому повітрі) мовах. Ну а зародилася серенада на півдні Європи, під синім небом Італії та Іспанії. Там вона була неодмінною частиною життя міста. То з однієї, то з іншої вулиці завжди лунали звуки музики. Найчастіше це був спів під акомпанемент лютні або гітари. Лютня — старовинний щипковий струнний музичний інструмент з ладами на грифі і овальним корпусом, на якому грали давні народи Єгипту, Китаю, Індії та Греції. Цей інструмент використовували для сольного виконання, а також для супроводу співу. Мандоліна — струнний щипковий музичний інструмент. Мандоліна з'явилася в XVI столітті в Італії і вже незабаром стала найпоширенішим народним інструментом. Поступово вона стала популярна й в інших країнах. Мандоліну використовують як інструмент для акомпанування, сольного й ансамблевого виконання. Читайте також:
|
||||||||
|