Послухайте «Серенаду» Ф. Шуберта та дайте відповідь на запитання.
· Яке емоційне наповнення має ця серенада?
Слухання «Серенади» Ф. Шуберта
· Звучання якого інструмента в серенаді імітує фортепіанний супровід? Чому?
Вокально-хорова робота. Розспівування
Продовження розучування пісні«Диво-осінь» А. Олєйникової
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА Підбиття підсумків уроку
Учитель. Способи вираження життєвого змісту в музичних образах є різноманітними. У різні епохи композитори зверталися до жанру серенади. Вона є популярною і нині.
Бліц опитування
· Що таке серенада?
· Хто може виконувати серенади?
· Які засоби музичної виразності створюють особливий настрій цієї музики?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Знайти відомі серенади, що були присвячені коханим.
Учні виходять із класу під музичний супровід («Диво-осінь» А. Олєйникової).
УРОК № 5 РОМАНС ТА ЙОГО РІЗНОВИДИ (БАЛАДА)
Мета уроку :
Навчальна: ознайомити учнів із твором, що належить до стилю музичного романтизму — баладою Ф. Шуберта «Лісовий цар»; сформувати в учнів загальне уявлення про стиль музичного романтизму; закріпити розуміння учнями понять музичний стиль, балада;
Розвивальна: розвивати вміння характеризувати особливості музичних образів у їх інтонаційному становленні та розвитку як відображення життєвих явищ; розвивати навички втілення емоційно-образного змісту музичного твору у процесі його виконання;
Виховна: формувати вдумливе ставлення до музичного мистецтва, виховувати естетичний смак.
Музичний матеріал: балада «Лісовий цар» Ф. Шуберта, «Балада про солдата» В. Соловйова-Седого. Літературний матеріал: балада «Лісовий цар» В. Жуковського. Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети Ф. Шуберта, В. Соловйова-Седого; репродукція картини М. Швінда «Шубертіада у Й. Шпауна».
Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
Учні входять до класу під музичний супровід («Балада про солдата» В. Соловйова-Седого).
ВСТУПНА ЧАСТИНА Організаційний момент Повідомлення теми, мети, завдань уроку (теми семестру та уроку написані на дошці)