Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розповідь учителя

— Духовна музика, хоровий спів стали провідними у творчості талановитого українця. Д. Бортнянський — майстер хорового письма а-капела. Він дуже добре знав людські голоси і вмів надати звучанню хору особливої виразності, шляхетності та краси.

Його хорові концерти сповнені глибокої життєвої мудрості, піднесеної простоти та щирості. Літературний текст часто лише задавав «емоційну програму» твору Бортнянського, а далі вже безмежно панувало мистецтво звуків. Існують навіть припущення, що іноді композитор спочатку писав музику, а вже потім добирав до неї слова.

Хоровий концерт Дмитра Бортнянського, який ми сьогодні прослухаємо, є яскравим прикладом типово пісенної розспівності. Його мелодійна лінія нагадує протяжну ліричну народну пісню.

Хоровий концерт — це старовинний жанр духовної музики, вокальний або вокально-інструментальний твір.

За літературну основу хорового концерту зазвичай брали одне з найдавніших поетичних джерел — псалми царя Давида.

Поміж духовних творів Д. Бортнянського особливе місце посідає жанр хорового концерту. Лише за 15 років було опубліковано 45 концертів композитора. Скільки лишилося у рукописах — невідомо.

Традиційно суворий жанр духовного хорового концерту здобув «нове життя» та по-новому зазвучав у творчості Д. Бортнянського.

Він збагатився елементами оперного мистецтва, маршовими і танцювальними інтонаціями, мелодійними зворотами української ліричної та російської протяжної пісні. А у концертах № 13, 15, 24 навіть звучать народні мелодії.

Концерт № 15 «Придіте, воспоем» Д. Бортнянського складається з трьох контрастних частин. Перша частина плавного характеру» У ДРУГІЙ розповідається про страждання та розп'яття Христа, у третій — про Христове воскресіння і славу Господу. Цей концерт поєднує досконалу музику, глибокий зміст, щирість пісенних і танцювальних мотивів та піднесеність духовного наспіву.

Невипадково вважають, що емоційний зміст і музична мова хорових концертів Д. Бортнянського виходять за межі духовної музики.

Слухання музики.

Сприйняття творів мистецтва

Учитель. Послухайте Хоровий концерт № 15 Д. Бортнянського і розгляньте репродукцію ікони «Терновий вінець Христа».

· Поміркуйте: чи співзвучний образ картини з образом хорового концерту?

Слухання Хорового концерту № 15 Д. Бортнянського

· Яке враження справила на вас ця музика?

· Яким є характер цього твору?

· Порівняйте настрої трьох частин концерту.

Вокально-хорова робота


Читайте також:

  1. Виконання пісень за вибором учителя та учнів
  2. Виявлення рівня сформованості уявлень про урок як творчу діяльність учителя
  3. Діяльність учителя й учня у різних видах навчання.
  4. Моделювання педагогічної ситуації: розповідь учителя
  5. ОСНОВНА ЧАСТИНА . Розповідь учителя
  6. ОСНОВНА ЧАСТИНА Розповідь учителя
  7. ОСНОВНА ЧАСТИНА Розповідь учителя
  8. ОСНОВНА ЧАСТИНА. Розповідь учителя
  9. ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ|учителя| ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ
  10. Послух Богові, батькам, учителям – надійний спосіб уникнути помилок
  11. Права та обов’язки поручителя і боржника
  12. Проміжний висновок учителя.




Переглядів: 917

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гра «Учитель» | Розспівування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.