Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розповідь учителя

— Джерело натхнення для творчості видатні композитори зна-ходять не тільки музичному фольклорі, а й у біблейських сюжетах.

· Як називається жанр музики, який заснований на біблейських сюжетах? (Духовна)

На біблійні й античні сюжети видатний німецький композитор Ґ. Ф. Гендель створив ораторію.

Назва музичного жанру ораторія нагадує нам інше слово — оратор. І це не випадково: обидва ці слова походять від латинського огаИо — красномовство. Ораторія має духовне походження, але як музичний жанр склалася досить пізно — наприкінці XVI століття.

Ораторія— великий музичний твір для хору, співаків-солістів і симфонічного оркестру, призначений для концертного виконання.

Оскільки ораторія — це розповідь, оповідання на драматичний сюжет, цьому жанру притаманні епічність, повільний розвиток подій.

Поміж монументальних жанрів ораторія посіла чільну роль, увібравши до себе багато елементів опери. Вона складається з різних номерів або епізодів — хорових, симфонічних і вокальних. Світську ораторію, тобто не для церковного, а для концертного виконання, створив видатний німецький композитор Ґ. Ф. Гендель. Написані на біблійні та античні сюжети, його ораторії нерідко виконують і в наші дні.

Ґеорг Фрідріх Гендель (1685—1759) народився в німецькому місті Галле. Любов до музики виявилася в маленького Ґеорга дуже рано. З іграшок його передусім цікавили труби, барабани, флейти. Майбутній композитор намагався не тільки грати на них наодинці, а й разом з іншими дітьми, навіть створив цілий дитячий оркестр. Батько Ґ. Ф. Генделя, придворний цирульник та хірург, був дуже занепокоєний та-ким захопленням сина і мріяв, щоб його Ґеорг став юристом — фах музиканта в ті часи не вважався почесним. Батько неодноразово попереджав юного музиканта: «Пристрасть до музики — це є ганебна пристрасть! Музика — усього лише забавки і розвага для знатних панів. Якщо ти присвятиш своє життя різним музичним забавам, то досить швидко і сам станеш їх іграшкою. Якщо ж здобудеш поважну професію юриста, то до кінця своїх днів будеш усіма шанованою людиною, а не якимось фіглярем із флейтою або скрипкою в руках». За бажанням батька Ґ. Ф. Гендель у 17 років записався на юридичний факультет університету в Галле. Водночас він працював органістом у церкві. В університеті юнак провчився не більше року —любов до мистецтва перемогла.

Уже в 12-річному віці Ґеорг Фрідріх писав церковні кантати й органні п'єси. 1702 року він посів пост органіста протестантського собору в рідному місті, але невдовзі зрозумів, що церковна музика — не його покликання. Набагато більше композитора привертала опера. Гендель вирішив переїхати до Гамбурга — міста, де діяв єдиний на той час німецький музичний театр.

Коли гамбурзька трупа розпалася, Гендель вирушив на бать-ківщину опери — до Італії. Тут він жив у Флоренції, Римі, Венеції та Неаполі, а потім переїхав до Лондона, де очолив Королівську академію музики і прийняв англійське підданство.

Гендель перетворився на оперного композитора в Італії. Попу-лярним він став після постановки опери у Венеції, а пізніше опера, поставлена в Лондоні, зробила Генделя найпопулярнішим оперним композитором Європи.

Його музика надзвичайної краси (до того ж з мелодіями, що запам'ятовуються) й досі справляє величезне враження на слухачів. Усього майстер створив понад 40 творів цього жанру.

Проте оперу в Англії приймали далеко не всі. У 40-ві роки XVIII століття після провалу однієї з його опер Гендель більше не звертався до цього жанру музичного мистецтва і присвятив себе ораторії. Публіка гаряче прийняла нові твори композитора. Наприкінці життя майстер був оточений надзвичайною пошаною прихильників.

У творах Генделя відчувається вплив італійської та англійської музики. Проте за образом мислення Гендель залишався німецьким композитором. Його твори мали значний вплив на митців наступних поколінь, особливо на представників віденської класичної школи.

Ґеорг Фрідріх Гендель створив 32 ораторії, більшість яких на-писана на біблійні сюжети. Найвідоміші — «Ізраїль у Єгипті», «Самсон», «Іуда Маккавей», «Месія».

В іудаїзмі та християнстві месія — посланий Богом на землю Спаситель. Для християн месія — Ісус Христос. Гендель був благочестивим християнином, і його твір передає життя Ісуса Христа та його значущість.

«У житті видатних людей часто спостерігається, що тієї миті, коли все здається втраченим, коли все руйнується, вони близькі до перемоги. Гендель, здавалося, був переможений. І саме цієї години він написав твір, якому було призначено закріпити за ним світову славу»,— писав дослідник його творчості Ромен Роллан. Автор майже 40 опер, безлічі інструментальних творів, що звернувся в середині 1730-х років до жанру ораторії, Гендель утратив прихильність публіки. Його вороги — англійські аристократи, які віддавали перевагу італійським композиторам,— наймали людей зривати афіші Генделя, його концерти більше не відвідували. Гендель, який вирішив залишити Англію, де жив уже чверть століття, оголосив 8 квітня 1741 року свій останній концерт. Однак сили композитора не вичерпалися: за 24 дні, з 22 серпня по 14 вересня, композитор створив одну з найкращих своїх ораторій — «Месію». Він працював натхненно, і коли завершив «Алілуя», то вигукнув, заливаючись сльозами: «Я думав, що відкрилося небо, і я бачу Творця всіх речей!». Це була одна з найщасливіших митей у житті композитора.

Вершина ораторії і одне з найзнаменитіших творінь Генделя — хор № 39 «Алілуя» (прославлення), що завершує 2-гу частину. В Англії цей твір слухають стоячи, як читання Євангелія в церкві.


Читайте також:

  1. Виконання пісень за вибором учителя та учнів
  2. Виявлення рівня сформованості уявлень про урок як творчу діяльність учителя
  3. Діяльність учителя й учня у різних видах навчання.
  4. Моделювання педагогічної ситуації: розповідь учителя
  5. ОСНОВНА ЧАСТИНА . Розповідь учителя
  6. ОСНОВНА ЧАСТИНА Розповідь учителя
  7. ОСНОВНА ЧАСТИНА Розповідь учителя
  8. ОСНОВНА ЧАСТИНА. Розповідь учителя
  9. ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ|учителя| ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ
  10. Послух Богові, батькам, учителям – надійний спосіб уникнути помилок
  11. Права та обов’язки поручителя і боржника
  12. Проміжний висновок учителя.




Переглядів: 768

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Складання асоціативного куща | Слухання музики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.