Учитель. Послухайте «Фантазію» В. А. Моцарта, яку почув старий кухар останньої години свого життя, та дайте відповіді на запитання.
Слухання «Фантазії» В. А. Моцарта
· На якому інструменті виконується твір?
Характер
Засоби виразності
Бадьорий
Вольовий
Спокійний
Радісний
Мелодія
Героїчний
Схвильований
Ліричний
Граціозний
Ритм
Енергійний
Таємний
Ніжний
Трагічний
Темп
Революційний
Грізний
Поетичний
Сумний
Динаміка
Пристрасний
Важкий
Ласкавий
Жартівливий
Регістр
Величний
Тембр
· Як змінювався образний зміст музики? Допоможе вам в цьому таблиця «Характеристики музики».
Отже, ми бачимо, що фантазія — це розгорнутий фортепіанний твір, що має декілька епізодів, які вражають контрастами почуттів і настроїв.
· Чи всі музичні епізоди «Фантазії» відповідають змісту оповідання?
· Музика В. А. Моцарта доповнює розповідь чи виконує роль супроводу?
· Чи справді музика допомагає старому, який помирає, пережити радість уявної зустрічі зі своєю нареченою, побачити квітучий сад?
Тут є прониклива лірика, пристрасть, безтурботний спокій. Музика в оповіданні «Старий кухар» виступає співучасником подій і дійовою особою. У композиції музика Моцарта допомагає краще передати душевний стан героїв оповідання, впливає на сприйняття подій усього твору.
Вокально-хорова робота Розспівування
Повторення пісні «Скрипалик-цвіркунець» В. Поповича
Робота над літературним та музичним текстом пісні (образно-художнім змістом, виразним виконанням)
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА Підбиття підсумків уроку
Учитель. Музика, як і будь-яке інше мистецтво, передає думки того, хто її створив, а також думки і почуття тих, кого вона зображує.
Бліцопитування
· Як ви зрозуміли назву жанру фантазія?
· Чи може музика допомогти і нам фантазувати?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Слухання музики за власним вибором.
Учні виходять із класу під музичний супровід («Фантазія» В. А. Моцарта).