Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 9. НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ САМООРГАНІЗАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Збільшення кількості випадків різкого підйому одних компаній та раптового зникнення з ринку інших (достатньо перспективних), поява не лише нових ринкових позицій, а й зародження абсолютно нових необґрунтованих суспільно-виробничих процесів усередині компанії (самовідбір працівників, поява нових самозаміних посад (неофіційних), сучасні тенденції кардинальної зміни лінії поведінки за найменшої неузгодженості та поява факторів професійної нетерпимості, наразі викликають жваву зацікавленість і з боку бізнес-середовища, яке намагається ефективно функціонувати в умовах невизначеності та постійного структурування хаосу, із боку науковців, які прагнуть пояснити такі феноменальні властивості економічного середовища.

Виходячи з того, що поведінка є сукупністю дій та вчинків [1, с. 992], а самоорганізація — мимовільний процес створення, відтворення або удосконалення організації складної динамічної системи, у ролі якої виступає сучасне функціонуюче підприємство, то під поведінкою підприємства, в процесі самоорганізації, варто розуміти його реакцію на збурювання внутрішнього або подразнення зовнішнього середовища. Вітчизняні науковці [2, с. 149] зазначають, що поведінка виступає зовнішньою характеристикою системи, тобто характеризує відношення системи до навколишнього середовища.

Наочним проявом поведінки підприємства є його реакція, яка є відповіддю підприємства на будь-які вчинки чи дії зовнішнього або внутрішнього середовища. Якщо при цьому відбувається відтворення функцій чи структури підприємства, тобто починають діяти певні види зворотних зв’язків, задля забезпечення виживання в умовах дії нових факторів, то такий вид поведінки підприємства є його адаптацією чи самоорганізацією.

Отже, спробуємо змоделювати такий вид поведінки підприємства з урахуванням надходження до підприємства інформації та виникнення через те певної ентропії. Моделювання — є універсальним способом вивчення процесів та явищ реального світу [3, с. 15] і має свою цільову спрямованість. Особливе значення воно здобуває при дослідженні об’єктів, не досяжних прямому спостереженню, зокрема до них можна віднести й соціально-економічні явища усередині підприємства.

Зауважимо, що незважаючи на великий науковий доробок у сфері управління підприємством у різних умовах господарювання, проблеми поведінки підприємства під час його самоорганізації як у теоретичному, так і в прикладному плані на сьогодні досліджено недостатньо. Із загальної проблеми теоретико-методологічного розуміння процесів самоорганізації слід виділяти відсутність концептуальних засад самоорганізації підприємства та моделей його поведінки у таких умовах.

Отже, основною метою даного дослідження є моделювання поведінки підприємства під час протікання самоорганізаційних процесів на ньому, розмежування складових частин такої поведінки, а також наочний доказ взаємозв’язку між процесами самоорганізації й еволюційного розвитку підприємства.

Беручи за теоречичну основу концепцію спіралей розвитку, що зменшують свій радіус з кожним новим витком Р. Ф. Абдєєва [4, с. 105-109] та принципи розвитку абстрактної суспільної системи, запропоновані Д. К. Чистіліним [5, с. 11], розробимо модель поведінки підприємства у процесі його самоорганізації. Головна ідея моделі поведінки підприємства у процесі самоорганізації полягає у твердженні, що явища розвитку в цілому можна розглядати як боротьбу двох протилежних тенденцій — організації і дезорганізації [4, с. 106]. При цьому процес розвитку, що починається з максимальної дезорганізації, може бути описаний як процес нагромадження інформації. Таку ситуацію можна відобразити у вигляді взаємодоповнюваності ентропії

Організаційні та дезорганізаційні фактори, що сприяють самоорганізації
Організаційні фактори Дезорганізаційні фактори
Інформація
Наявність міжпідроздільної інформаційної інфрастуктури, яка забезпечу є своєчасність, структурованість та ціліспрямованність інформації. Перекручування даних, подій, результатів, прогнозів. Блокування інформаційно-управляючих потоків підприємства.
Цільова орієнтація
Чітка цільова орієнтація діяльності підрозділів та органів управління підприємством. Неправильний підхід до місії підприємства і як наслідок — вибір неправильних цілей, задач або відсутність систем и цілей і задач.
Управлінські рішення
Управлінські рішення – результат зважених дій керівництва та працівників. Прийняття рішень на основі дезінформації, необґрунтованих і несвоєчасних даних.
Задоволеність працею
Постійне безперервне професійне зростання працівників та як наслідок – отримання позитивного добутку підприємства. Обтяження працею, відсутність стимулів подальшої праці, нестабільні обсяги виробництва, неякісна виготовляєма продукція
Організаційна структура підприємства
Виконуються лише необхідні, несвоєчасні види робіт. Підвищення якості взаємодії підрозділів через вільний доступ інформації я к на горизонтальних, так і на вертикальних рівнях управління Свідоме неякісне і несвоєчасне виконання працівником своїх посадових обов'язків. Дисбаланс між задачами, обов'язками, правами і відповідальністю. Порушення або руйнування з в'язків між структур ними, підрозділам и організації. Ізоляція керівника, лідера від виробничого процесу
Кадрова політика
Наявність сильної корпоративної культури, фахова освіта, досвід роботи, системне навчання, ініціативність, саморозвиток персоналу, якісна міжрівнева взаємодія Відсутність сильної корпоративної культури, непрофесійний персонал, зневага до людського капіталу, порушення або руйнування міжрівневих зв’язків, дисбаланс права-відповідальність
Матеріальна забезпеченість
Обгрунтованість та цільова спрямованість використання ресурсів на конкретні цілі та задачі Ресурсна ізоляція підприємства, його підрозділів. Слабке ресурсне забезпечення реалізації управлінських рішень
Характер отриманих результатів
Наявність (або чіткість) критеріїв за якими здійснюється оцінювання результативності діяльності підприємства Заміна практичних справ і результатів імітацією діяльності, відсутність проактивної системи моніторингу результатів
   

 


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. IV група- показники надійності підприємства
  7. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  8. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  9. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  10. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  11. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  12. А) Капітал підприємства, його кругообіг та обіг.




Переглядів: 610

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінювання ефективності самоорганізації підприємства | ПИТАННЯ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.