Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характерні пошкодження робочих поверхонь.

Злом зуба -поломка пов'язана з напругами вигину, що мають пульсуючий характер. Злам зуба може призвести до вельми тяжких наслідків аж до руйнування валів і підшипників (рисунок 5.14). Для попередження зламу проводиться розрахунок зуба по напругах вигину.

 

 

 

Рисунок 5.14 - Злом зуба

 

Втомне викришування -найбільш поширене пошкодження поверхні зуб’їв (рисунок 5.15). На робочих поверхнях з'являються невеликі поглиблення, які перетворюються на раковини. Викрашування носить втомний характер і викликано контактними напругами. Викрашування призводить до підвищення контактного тиску і порушення роботи передачі.

 

 

Рисунок 5.15 - Осповидне вифарбовування на робочій поверхні зубчатого колеса

 

Абразивний зносє основною причиною виходу з ладу передач при поганому мастилі. У зношених передач підвищуються зазори в зачепленні, посилюються шум, вібрація, динамічні перевантаження; спотворюється форма зуба; зменшуються розміри поперечного перетину, міцність зуба. Основні заходи попередження зносу - підвищення твердості поверхні зубів, захист від забруднення, застосування спеціальних мастил і протизадирних присадок.

Заїданнявідбувається у високонавантажених і високошвидкісних передачах. У місці контакту зубів виникає підвищена температура, що приводить до молекулярного зчеплення металу з подальшим відривом (рисунок 5.16). Вирвані частинки потім дряпають поверхні, що труться. Заходи попередження - правильний вибір сорту масла і охолоджування.

 

 

Рисунок 5.16 - Схоплювання у верхній частині зубчатої передачі

при порушенні режиму змазування

 

Втомне вифарбовування, абразивний знос і заїдання обумовлені поверхневою міцністю, а злом - об'ємною міцністюзубів.

Найбільший знос робочих поверхонь спостерігається на ніжках зубів, де має місце максимальне ковзання. Найпоширенішим видом пошкодження є – руйнування, яке починається з утворення тріщини і закінчується зколом або поломкою зубів. Виникнення тріщин приводить з часом до руйнування зуб’їв і часто до пошкодження інших деталей механізму із-за попадання в них шматків зуб’їв.

Малі зазори в зубчатих передачах приводять до підвищення вібрації і шуму. В цьому випадку відбувається підрізування ніжки зуба провідного колеса і на головках зубів з'являються гострі кромки.

Зменшення шорсткості робочих поверхонь зуб’їв значно знижує миттєву температуру в зоні контакту, підвищує довговічність і покращує умови роботи зубчатої передачі.

У черв'ячних передачах витки черв'яка зношуються значно більше, чим зуби черв'ячного колеса. У циліндрових передачах спостерігається інтенсивніший знос зуб’їв шестерень, чим зуб їв коліс.

У відкритих і закритих зубчатих передачах перевіряють знос робочих поверхонь, наявність тріщин, зколів, поломок, порушення правильності зачеплення, зазори, торцеве биття, змішення валів, наявність змащувального матеріалу на поверхнях тертя.

5.3.2.2 Основні види пошкоджень зубчастих передач, причини виникнення і межі використання:

1. Нерівномірне розташування слідів зносу (плям контакту), що призводить до перекосу валів зубчатих коліс. Пятно контакту повинно бути не менш 25…60% по висоті та 30…80% по ширині зуба, в залежності від характеру щеплення.

2. Початковий знос. Зглаження робочих поверхонь зуб’їв в наслідок пластичної деформації та стирання мікро нерівностей.

3. Пластична деформація. Знос зубчатих коліс, виготовлених з м’якої сталі при високих навантаженнях та повищеному коефіцієнті тертя. При такому виді пошкодження треба замінити колесо при зносі зуба на 10…20% від товщини зуба.

4. Заїдання. Характерне зношення важко навантажених швидкохідних та середньошвидкостних зубчатих передач. Колесо замінюють при зношенні зуба на 10…20% від товщини зуба.


Читайте також:

  1. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  2. Аналіз аварійних ситуацій (аварій), які характерні для підприємств харчової промисловості
  3. Атестація робочих місць
  4. Атестація робочих місць з шкідливими і небезпечними умовами праці.
  5. Атестація робочих місць за умовами праці
  6. Атестація робочих місць за умовами праці
  7. Атестація робочих місць за умовами праці
  8. Банківські правовідносини мають такі самі характерні риси, що властиві усім видам правовідносин, але в них є і свої специфічні ознаки.
  9. Біосфера Землі, її характерні властивості
  10. Визначення зон і місць пошкодження в кабельних лініях
  11. Визначення місця пошкодження трубопроводу
  12. Визначення нормальності робочих титрованих розчинів




Переглядів: 1151

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Огляд підшипників | Види пошкоджень зубчастих передач

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.