Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначення місця пошкодження трубопроводу

Місця пошкоджень трубопроводів встановлюють за вологістю та просіданням ґрунту, напрямом та інтенсивністю витічних струмин води.

Якщо вода на поверхню не виступає, місце пошкодження встановлюють за затопленням підвалів будівель і підземних споруд, спаданням вільних напорів, збільшенням витрат води в каналізаційних колекторах, прилеглих до місця передбачуваного пошкодження водопровідної мережі. При цьому відключають ділянки мережі в місцях вибивання води і спостерігають за припиненням надходження води або за підвищенням тиску в сусідніх не відключених ділянках мережі.

Можна також уточнити місця пошкоджень прослуховуванням на шум створених засувок трубопроводів. Найбільші течі на позаміських трасах у літніх умовах можна визначити за яскраво-зеленим забарвленням трави.

На трасах мереж з удосконаленими асфальтобетонними мостовими покриттями місце розкопу котловану визначають пробним шурфуванням або пробиванням отворів по трасі трубопроводу між найближчими колодязями.

Розглянемо найчастіше застосовувані способи визначення місця розкопу котловану в разі прихованих витоків.

Пробивання отворів у ґрунті щупом. Щуп являє собою металевий стержень діаметром 18 – 25 мм, довжиною 2,5 – 4 м, один кінець якого загострений, а другий закінчується кільцем для витягання щупа. Пробиваючи у вуличному покритті отвори над віссю труби в місцях передбачуваного пошкодження, щуп заглиблюють у ґрунт до труби, яку визначають за "металевим" звуком удару щупа. Місце течі виявляють за ступенем вологості ґрунту та змоченістю стержня щупа по висоті.

Місце течі можна визначити іноді на слух, приклавши вухо до ручки щупа.

Розроблено конструкцію щупа, що складається з газової трубки діаметром 10 – 13мм із металевим стержнем, який входить у неї, дещо меншого діаметра. У нижньому кінці трубки є чотири отвори (по одному на сторону) і глухий загострений наконечник, який закриває переріз трубки і служить для пробивання ґрунту. Нижній кінець стержня тупий, а верхній загнутий у вигляді кільця, за який стержень витягають з трубки.

Робота з цим щупом полягає в такому: щуп встановлюють у вертикальне положення і забивають у землю над пошкодженою трубою; потім піднімають стержень щупа з трубки, унаслідок чого в ній створюється невелике розрідження; отвори трубки очищуються від ґрунту, а вода, що надходить у них з місця пошкодження, піднімається по трубці.

Перекривання ділянки трубопроводу пневматичним балоном. Цей метод, розроблений В.П. Поповим, широко застосовується на Московському водопроводі.

Перекриваючи пневматичним гумовим балоном досліджувану ділянку, спостерігають за падінням рівня води в оглядових стояках, які попередньо встановлюють в суміжних колодязях на пожежних гідрантах.

Переміщуючи балон до стояка, можна досить точно визначити місце пошкодження в трубопроводі. Комплект приладу складається з гумового балона зі шлангом довжиною близько 100 м, троса для протягування балона, котушки для троса та шланга, ручного насоса для підкачування повітря в балон, оглядових стояків, напрямних роликів і з’єднувального вузла з манометром.

Будова приладу та спосіб його користування викладені в [22], де описано також метод визначення місця пошкодження, який застосовується міськводопроводом Архангельська (цей метод розроблений Панкевичем).

Якщо зазначеними методами визначити місце пошкодження труб не вдається, використовують метод закладання розвідувальних прямокутних канав (шурфів), які розміщують по трасі трубопроводу перпендикулярно до осі труб на всю глибину закладання; але в цьому разі потрібно розкривати вуличне покриття в кількох місцях. Розмір шурфів залежить від діаметра та глибини закладання труб.

Виключення мереж. Після прибуття на місце пошкодження бригадир (або особа, яка виконує функції бригадира) повинен з’ясувати, чи потрібно виключати пошкоджену ділянку мережі.

Якщо положення загрозливе (велике вибивання води, затоплення та підмивання будівлі чи споруди, загроза розмивання шляху, порушення руху транспорту тощо), пошкоджену ділянку мережі негайно виключають. Переконавшись, що засувки закриті правильно, і вода припинила виливатись, бригадир повідомляє чергового диспетчера про виробниче виключення.

Умови виключення лінії:

· закриваючи лінію, потрібно підрахувати число обертів засувок, тим самим контролюється повнота закривання;

· необхідно користуватись ключами для закривання засувок, щоб не спускатись у колодязі і не витрачати часу на їх вентиляцію та відкачування води. Для механізації керування засувками на трубопроводах великих діаметрів аварійні автомашини рекомендується обладнувати спеціальними пристроями – автоприводами, які монтують на рамі автомашини під кузовом або перед радіатором. Редуктор автопривода обертається від карданного вала автомашини. Для обертання засувку з’єднують з редуктором привода розбірною штангою, верхню (квадратну) частину якої вставляють у гніздо редуктора, а нижня, що закінчується вилкою, захоплює маховик засувки. Для роботи автоприводом автомашину підводять до люка колодязя, вставляють штангу і включають двигун автомашини. Маховики засувок у цьому разі мають розміщуватись під люком колодязя; якщо це важко зробити, в перекритті колодязів встановлюють спеціальні люки над маховиками засувок;

· у разі наявності в місці виливання води кількох водопровідних ліній і неможливості зовнішнім оглядом встановити, яку з них пошкоджено, потрібно проконтролювати всі лінії навперемінним відключенням, починаючи з ліній меншого діаметра: спочатку відключити дворову лінію або домовий ввід, потім (якщо вода продовжує вибиватись) – розвідну мережу і останньою - магістраль або водовід; визначивши пошкоджену ділянку мережі, відновити нормальну роботу виключених пошкоджених мереж;

· відключаючи водоводи, магістральні мережі та тупикові лінії, засувки починати закривати з боку потоку води та більшого тиску, що зменшує втрати води та полегшує закривання засувок, зменшуючи односторонній тиск на диски;

· для запобігання гідравлічних ударів засувки слід закривати поступово (приблизно протягом 10...15 хв.), особливо сповільнюючи закривання на останніх оборотах маховика і користуючись обвідними засувками (на байпасах);

· потрібно складати ескіз відключеної лінії із зазначенням закритих засувок, щоб при подальшому пуску лінії не залишати їх закритими; відкриваючи засувки, зазначити, які з них були відкритими, підписати ескіз і передати його диспетчеру.

Відключивши пошкоджену мережу, бригада зобов’язана негайно:

- вжити заходів щодо ліквідації наслідків затоплення, якщо воно відбувалося, відкачати та відвести воду із затоплених підвалів, територій тощо;

- встановити попереджувальні знаки та спеціальне освітлення уночі в місцях, небезпечних для руху транспорту та пішоходів. Якщо проїзд пошкоджено по всій ширині, закрити його з допомогою міліції та автоінспекції;

- почати роботи з виправлення пошкоджень, завезти кріпильні матеріали, щити для огородження місця роботи, пристрої для водовідливання та освітлення;

- у разі наявності на виключеній ділянці мережі великої кількості домових приєднань вжити можливих заходів щодо зменшення довжини виключеної ділянки мережі та числа відключених домових приєднань (встановити заглушки між фланцями, пробки та ін.);

- організувати тимчасове водопостачання населення відключених домів автоцистернами або кількома стендерами з водорозбірними кранами, встановленими на найближчих гідрантах.

У разі незначного виливання води з пошкодженої мережі бригада повинна вжити заходів щодо організації ремонту без відключення лінії (під напором) або періодично закривати та пускати воду, попереджуючи абонентів про необхідність запастися водою на період відключення.

Роботи з періодичним відключенням доцільно виконувати вночі, закінчуючи їх не пізніше 6-7 годин ранку.

Розкопування траншей з розбиранням вуличного покриття та кріпленням стінок траншеї – наступний етап робіт з ліквідації пошкодження. Для розкривання бетонного покриття або мерзлого ґрунту застосовують компресор. У місцях, де немає інших підземних комунікацій, можна використовувати також барову установку, змонтовану на тракторі С-80.

В установці використано вузли від врубової машини КМП-3: редуктор, зірочка, різальний ланцюг, що складається з трьох кулачків, в яких закріплюються різці з твердо плавкою напайкою (у міру спрацьовування їх замінюють).

При різанні мерзлого ґрунту установка рахується зі швидкістю 40 м/год, Якщо глибина різання до 2 м. Розрізані глиби мерзлого ґрунту легко виймаються екскаватором, що різко скорочує час ліквідації пошкоджень. Установку можна використовувати для різання асфальтового покриття в місці передбачуваного розкопування.

При розкриванні вдосконалених покрить вийнятий ґрунт потрібно вивозити, а траншею засипати піском.

Розкопування виконують, намагаючись не пошкодити прокладені в траншеї підземні комунікації – газопровід, водостік, телефонні та електрокабелі тощо.

При розкопуванні в ґрунтах, насичених ґрунтовими водами, встановлюють дерев’яні або металеві шпунти. Місце розкопування обгороджують переносними щитами, встановлюють сигнальні знаки та освітлення.

При розкопуваннях забезпечують відкачування води діафрагмовими ручними та механічними насосами з потрібною подачею. Забруднену гравійно-глинисту воду з котлованів рекомендується відкачувати відцентрованими насосами ГНОМ-16-15 і ГНОМ-25-20.

ГНОМ – умовне позначення електронасоса (грязьовий, осушувальний, моноблоковий), перша цифра означає подачу насоса в кубічних метрах на годину (м3/год), друга – напір у метрах водяного стовпа (м.вод.ст.), що відповідає подачі насоса. Обидва типи насосів призначені для відкачування забрудненої води густиною до 1,25 г/см3 і температурою до 35 °С, яка містить до 10 % (по масі) механічних домішок з розміром частинок до 5 мм.

Насос для роботи опускають безпосередньо в котлован, звідки забруднена вода, що відкачується, створюваним напором по рукавах викидається за межі котловану. Насоси цієї конструкції тривало працюють у глибоких і забруднених котлованах.

Габаритні розміри насосів: ГНОМ-16-15 – 208×278×450 мм (останній розмір – висота), маса – 25 кг; ГНОМ-25-20 – 280×400×570 мм, маса – 50 кг.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  6. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  7. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  8. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  9. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.
  10. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  11. Біостратиграфічні методи визначення віку порід
  12. Біуретовий метод визначення білків




Переглядів: 1240

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація аварійного ремонту | Характер пошкоджень і методи ремонту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.