МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні поняттяРозділ технічної механіки „Деталі машин” вивчає деталі та сладальні одиниці загального призначення , які застосовуються у всіх машинах: з’єднання, передачі, деталі обертання. Деталі, призначені відповідному виду машин, вивчають на спеціальних курсах. Наприклад, автозчепка вивчається в курсі конструкція вагонів та ін. Машиною називається агрегат, який виконує корисну дію. Машини бувають різні. Вони можуть розрізнятися за призначенням, розмірами та конструкцією, але всі складаються з однакових за формою та призначенням елементів – деталей. Механізмом називається пристрій, який призначений для перетворення руху одного абокількох тіл у потрібні рухи інших тіл. Як правило, механізм є складовою частиною машини. Наприклад, в двигуні розміщений кривошипно-шатунний механізм, задача якого – перетворити поступові рухи поршня у обертові рухи вала. Деталь – виріб, виготовлений із матеріалу однієї марки без використання складальних операцій, наприклад: болт, гайка, вал. Деталь, до якої прикріплюються інші деталі, називається базовою. У токарному станку це станина, в автомобілі – рама , в двигуні внутрішнього згорання – блок. Декілька деталей, з’єднанних між собою, називаються вузлом. Декілька з’єднаних вузлів являють собою складальну одиницю абомашину. Будь-яка машина завжди складається з трьох механізмів: - робочий орган , абовиконавчий механізм; - двигун; - передача. Робочий орган виконує певну виробничу функцію. Наприклад, екскаватор повинен копати землю,отже його робочим органом являється ковш, стріла, напорний механізм. Щоб він працював, необхідне джерело енергії – двигун. Щоб енергію передати до робочого органу, необхідна передача. До всіх машин подаються наступні вимоги: - роботоздатність; - надійність; - високі експлуатаційні показники; - технологічність і економічність ; - простота керування та безпека обслуговування ; - екологічність; - естетичність. Проектуванням машин займається конструктор. Під час проектування можливі два види задач: 1) проектні розрахунки - за заданим навантаженням та допустимому напруженню визначити розміри деталі ; 2) перевірні розрахунки - за наявними розмірами деталі визначити допустиме навантаження абоперевірити деталь на міцність. При розрахунку деталей деякі розміри повинні бути наближені до стандартних, а інші – приймаються конструктивно з послідовною перевіркою деталі на міцність. Вибір допустимих напружень. На вибір допустимих напружень мають вплив наступні фактори : - точність формул ; - достовірність механічних якостей матеріалу ; - правильна оцінка величини та характеру діючих навантажень .
Умови роботи різних деталей , наприклад, ресори та болта , вала та заклепки , не однакові. Таким чином, спільних норм допустимих напружень бути не може. Проте існують розраховані на основі практики норми допустимого напруження для окремих видів деталей : тільки для валів , тільки для болтів , тільки для зубчастих коліс і т.і. Допустиме напруження може бути визначене двома засібами : аналітично та з таблиць . Перший засіб - розрахунок за формулою: - для пластичних матеріалів [σ] = σт / n , або для крихких матеріалів [σ] = σв/ n де n – коефіцієнт запасу міцності ; σт – границя текучості ; σв- границя міцності. Коефіцієнт запасу міцності n визначається дуже важко. Він складається з великої кількості різних коефіцієнтів, які враховують характер навантажень та властивості матеріалу, тип та чистоту обробки, вплив місцевих напружень. Другий засіб - вибір допустимих напружень з таблиць . На підпріємстві використовується другий засіб, ми теж будемо користуватися ним. Матеріали, які використовують в машинобудуванні. Основним матеріалом для деталей являються чорні метали: сталь та чавун. Сталь буває вуглецева та легована. Вуглецева сталь буває звичайної якості (Ст1, Ст2, Ст3, Ст5) та підвищеної якості( сталь40 . сталь50 і т.і.) . Легована сталь – це сталь,
поліпшена легуючими елементами (сталь 40Х, сталь 40ХН, сталь 50Г абосталь 37Х3Н2, де 0,37% вуглецю, не більш 3% хрому та не більш 2% нікелю.) Чавун маркується СЧ10, СЧ15 і т.і. Існує ковкий чавун КЧ12-28 і т.і. Широко використовуються кольорові метали та їх сплави (бронза БрОФ10-1 т.і., латунь Л86, Л56 і т.і.). З латуні виробляються крани , вентилі , радіатори , трубопроводи. Використовуються також цинкові сплави . Широко використовується деревина , пластмаса , гума , скло , фарфор. При виборі матеріалу необхідно врахувати його довговічність, вартість та безпечність. Читайте також:
|
||||||||
|