Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Дослідження ринку споживачів в ареалі діяльності закладу

Перед тим як відкрити заклад ресторанного господарства необхідно визначити чітку цільову аудиторію. Відповідно чим ширшим буде сегмент споживачів, тим популярнішим та прибутковішим буде заклад.

Із загальної кількості людей, що перебувають в мікрорайоні, визначається репрезентативна вибірка, за якою проводять дослідження потенційних споживачів. Оскільки основні явища, що досліджуються в дипломному проекті є малопоширеними, для отримання результатів необхідно досліджувати вибірку обсягом, який розраховують за формулою:

, (3)

де

n – обсяг вибірки

z – нормоване відхилення, обране виходячи зі ступеню довіри;

p – прийнята варіація для вибірки 50%;

q = 50;

e – допустима похибка ± 10%

При визначеному ступені довіри 95% і відповідному відхилені 1,96 розмір вибірки буде складати 96 анкет на 10 тис. потенційних споживачів

=1,96*1,96*50*50/10*10=96

 

Аналіз результатів опитування споживачів представлено в таблиці 1.2.

Таблиця 1.2

Аналіз результатів опитування споживачів

Запитання, варіанти відповідей Кількість відповідей Частка відповідей, %
Ваша стать?    
а)Жіноча
б)Чоловіча
Скільки Вам років?    
а) 20-30
б) 31-40
в) 41-50
г) більше 50
Який Ваш сімейний стан?    
А) одружений(а)
б) не одружений(а)
Склад Вашої сім’ї?    
а) одна дитина
б) дві дитини
в) більше двох дітей
г) немає дітей
Який вид Вашої діяльності?    
а) Безробітний
б) Підприємець
в) Посадова особа
г) Службовець
д) Працівник сфери послуг
є) Студент
ж) Домогосподиня
Скільки складає Ваш середньомісячний дохід (грн.) на одного члена родини?    
А) 500-1000
б) 1001-2000
в) 2001-2500
г) більше 2500
Яким закладам ресторанного господарства Ви надаєте перевагу?    
Ресторан
Кафе
Їдальня
Бар
Варенична
Яких закладів РГ не вистачає у цьому районі?    
Ресторан
Кафе
Їдальня
Бар
ЗШО типу варенична
Всього достатньо
Якій кухні Ви надаєте перевагу?    
Українська
російська
японська
європейська
французька
грузинська
італійська
На яку суму (в середньому) Ви робите замовлення на персону?    
А) 50-100 грн.
б) 101-150 грн.
в) 151-200 грн.
г) більше 200 грн.
Чи довго Вам доводиться чекати замовлення ?    
а) так
б) ні
Обслуговуючий персонал достатньо ввічливий та доброзичливий ?    
а) завжди
б) здебільшого
Хотіли б Ви, щоб у вашому мікрорайоні збудували заклад ресторанного господарства –кафе- варенична.?    
а) так
б) ні
в) байдуже
Як, Ви відноситеся до приготування борошняних кулінарних виробів за інноваційними технологіями?    
а) позитивно
б) байдуже
Про заклади ресторанного господарства Ви дізнаєтесь через :    
а) ЗМІ
б) Інтернет
в) з реклами на бігбордах
г) від друзів чи знайомих
д) інше

 

За даними, що наведені в табл. 1.2 встановлено, що жителі мікрорайону, де планується збудувати комплексний заклад ресторанного господарства віддають перевагу українській кухні – 30%, середній дохід на душу населення становить 2000-2500 грн.

Відповідно до даних підсумків, можемо зробити висновок, що більшість опитаного населення були б не проти, щоб у їхньому мікрорайоні збудували новий комплексний заклад ресторанного господарства, а саме – заклад швидкого обслуговування.

Тому по вул. Красноїльській 2, доцільно було б здійснити проект комплексного закладу:кафе-варенична на 90 місць з борошняним цехом потужністю 5 тис. вир./зміну. Оскільки кухня закладу буде українською, тому кафе-варенична буде названо також по-українськи, «Козацька втіха».

 

1.2.4. Дослідження конкурентів.

Визначення дислокації закладів ресторанного господарства, режиму роботи, типу та кількості місць у закладі.

Важливою основою планування маркетингу є аналіз роботи конкурентів, визначення сильних і слабких напрямків діяльності. Це допоможе визначити тип та концепцію закладу, що проектується, щоб забезпечити потенційних споживачів необхідними послугами харчування, обслуговування та організації дозвілля.

Визначивши основні тенденції розвитку та надання послуг в Першотравневому районі, наступним кроком є вивчення закладів ресторанного господарства, які можуть скласти конкуренцію.

Результати визначення дислокації закладів, що є конкурентами, представлено в таблиці 1.3.

Таблиця 1.3

Дислокація конкурентів

№з/п Заклад Адреса Режим роботи, год Кількість місць, шт.
Бар «Леотон» (аеропорт) Вул.Чкалова 30-В цілодобово
Ресторан «День і ніч» Вул. Чкалова 30 11-00 до 22-30
Ресторан «Меркурій»   Вул. Винниченка, 116 а 11-00 до 23-00
Ресторан «Фенікс» вул. Миргородська, 12-А. 10-00 до 23-00
Всього      

 

Дослідження показали, що найближчими конкурентами для нового проектованого закладу ресторанного госопдартсва є бар «Леотон», який знаходиться на території аеропорту, ресторан «Меркурій» , ресторан «День і Ніч» та ресторан «Фенікс». Як бачимо в дослідженому ареалі діяльності закладів ресторанного господарства немає спеціалізованих кафе, а саме – вареничної, а також підприємств, які б виробляли борошняні вироби.

Для подальшого вивчення конкурентного середовища, потрібно розглянути такі основні параметри характеристики роботи закладів-конкурентів як: кухня, яку вони пропонують; якість продукції; форма та рівень обслуговування; цінова політика; надання додаткових послуг; інтер’єр та обладнання. Щоб більш детально дослідити недоліки та переваги в діяльності конкурентів, проведено SWOT-аналіз (табл. 1.4).

Таблиця 1.4

Конкурентна карта

Назва Сильні сторони Слабкі сторони
Бар «Леотон» (аеропорт) Постійний контингент споживачів, помірні ціни велика паркова Недбале обслуговування споживачів та інтер’єр, далеко від закладу ресторанного господарства, вузький асортимент страв, відсутність реклами
Ресторан «Меркурій» Зручне місце розташування, комфортно, цікавий інтер’єр, організація бенкетів, українсько-європейська кухня Високі ціни, мала паркова, обмежений контингент споживачів
Ресторан «День і ніч» Тераса для церемоній розпису, українська, румунська, європейська кухня, високий рівень обслуговування офіціантами, реклама, сучасне обладнання, організація бенкетів Високі ціни, мала паркова, обмежений контингент споживачів
Ресторан «Фенікс» Більярдна зала, своя шоу-програма (власні ведучі), дотримання всіх буковинських родинних обрядів Високі ціни, не зручне місце знаходження

 

У закладах ресторанного господарства, що є конкурентами, визначено основні групи ресторанної продукції та досліджено їх кількісний склад (табл.1.5).

 

Таблиця 1.5

Кількісна характеристика ресторанної продукції

Заклад Групи продукції, кількість
Закуски Перші страви Другі рибні страви Другі м’ясні страви Борошняні вироби Солодкі страви   БКВ Напої
Бар «Леотон» (аеропорт) -
Ресторан «Меркурій»
Ресторан «Фенікс»
Ресторан «День і ніч»

 

Отже, закладів ресторанного господарства в даному районі недостатньо. І жоден, з перерахованих вище закладів, не пропонує споживачам здорову їжу, багату на вітаміни та мінеральні речовини. За результатами анкетного опитування та аналізуючи роботу закладів ресторанного господарства, що знаходяться в даному мікрорайоні, визначено, що найперспективнішим проектом тут буде проект комплексного закладу: кафе-варенична з борошняним цехом.

На основі зібраного матеріалу складено таблицю 1.6 якісного діапазону продукції та оцінено її у балах (від 1 до 5 балів).

Таблиця 1.6

Характеристика якості ресторанної продукції

  Заклад Якість групи продукції, балів
Закуски Перші страви Другі рибні страви Другі м’ясні страви Борошняні вироби Солодкі страви БКВ Напої
Бар «Леотон» (аеропорт) -
Ресторан «Меркурій»
Ресторан «День і ніч»
Ресторан «Фенікс»

 

Враховуючи всі факти та результати досліджень, можна зробити висновок, що заклад, який проектуються, повинен надавати ряд основних та додаткових послуг; бути обладнанні сучасним обладнанням; мати свій фірмовий стиль та забезпечувати якісне обслуговування і, що головне, реалізувати високоякісну продукцію за доступними цінами. Особливістю закладу є те, що кухня кафе-вареничної буде основана на поживних та звичних борошняних стравах, але з додаванням вівсяного та гречаного борошна, що підвищить їх харчову та біологічну цінність.

Окремо від товарної політики потрібно дослідити цінову політику, щоб зорієнтуватися у виборі власної цінової стратегії на ринку та визначити цінову політику закладу, що проектується. Данні про ціни на ресторанну продукцію, за обраними в попередніх дослідженнях групами, надано в таблиці 1.7.

Таблиця 1.7

Характеристика цін на ресторанну продукцію конкурентів

Заклад Ціни на групи продукції (грн.)
Закуски Перші страви Другі рибні страви Другі м’ясні страви Борошняні вироби Солодкі страви БКВ Напої
Бар «Леотон» (аеропорт) -
Ресторан «Меркурій»
Ресторан «День і ніч»
Ресторан «Фенікс»

 

Проаналізувавши дані можна зробити висновок, що заклади ресторанного господарства використовують різну цінову політику. І немає відповідної середньої позиції.

Тому проектується комплексний заклад, у якому б ціна на продукцію була максимально відповідною якості продукції. Політика ціни традиційно є одним з основних елементів маркетингу. По-перше, за низького рівня доходів населення відповідна ціна дає змогу виробникам продати, а покупцям придбати товари чи послуги. По-друге, ціна – один із основних інструментів у конкурентній боротьбі. Для комплексного закладу, що проектується, цінову політику можна визначити як "завоювання ринку", вона полягає у просуванні товарів та послуг на ринок за доступними середніми цінами, завоюванні споживачів та встановленні відповідної позиції на ринку ресторанних послуг.

Що стосується конкурентного середовища, то в даному мікрорайоні немає подібних закладів, які б пропонували населенню такий асортимент страв та послуг. Дослідження та аналіз конкурентів показав, що більшість конкурентів знаходяться на відстані від проектованого закладу, цінова політика направлена тільки на дохід, а не на приваблення споживача помірними цінами з якісною продукцією та наданням якісних послуг. В даному мікрорайоні немає закладів швидкого обслуговування, які б могли надавати послуги харчування, як для жителів мікрорайону так і для працівників організацій, що знаходяться неподалік.


Читайте також:

  1. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  2. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  3. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  4. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  5. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  6. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  7. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  8. Абстрактно-логічні прийоми економічного дослідження.
  9. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  10. Автоматизація метрологічної діяльності
  11. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  12. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ




Переглядів: 2321

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз ринку послуг ресторанного господарства району | Визначення місткості ринку та його сегментація

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.