Показник ємкості функціонуючого ринку ресторанних послуг регіону (району, міста, місцевості) в натуральних показниках розраховується за формулою (4):
(4)
де:
Мрр – ємність функціонуючого (в межах обраного сегменту) ринку ресторанних послуг, чол.;
Рі - кількість місць в окремому закладі ресторанного господарства;
Kі - середня фактична оборотність одного місця в даному закладі за добу;
і – загальна кількість зданих в експлуатацію закладів ресторанного господарства, од.
Mpp = (60 * 5.0) + 605 * 2.5 = 1813
Розрахунок потенційної місткості здійснено за формулою (5):
(5)
де:
М ПРР – потенційна місткість ринку ресторанних послуг, чол.;
Р - кількість місць в окремому закладі ресторанного господарства, що будується, і буде введений в експлуатацію у розрахунковий період, місяць;
К і - середня фактична оборотність одного місця в даному закладі за добу, разів.
МПРР = 1813 + 90 * 7.4 =2480 чол.
Ринок у даному місті є досить сталий. Впродовж останніх двох років відбулися невеликі зміни. Це свідчить про можливу складність входу на даний ринок, а також про стабільність попиту.
Враховуючи всі ці фактори, можна зробити висновок про досить високу привабливість навколишнього середовища для роботи майбутніх закладів ресторанного господарства.
На основі проведеного анкетування проводимо сегментацію ринку на тих показниках, які найбільш впливають на фактор проектування нового закладу ресторанного господарства. Результати сегментації представлено на рис.1.2., 1.3 і 1.4.
Рис. 1.2. Сегментація населення за рівнем витрат на замовлення в закладах ресторанного господарства
Рис. 1.3. Сегментація споживачів за віком
Рис. 1.4. Сегментація споживачів за середньомісячним рівнем доходів