МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Освітня політика у галузі професійно-технічної освітиВ Україні, за даними офіційної статистики, за загальної чисельності постійного населення 45 млн. 598 тис. кількість інвалідів станом на 1 січня 2011 року досягла 2 709 982 осіб, у тому числі дітей-інвалідів — 165 121. Отже, чисельність дітей з інвалідністю досягає 6,1% від загальної чисельності інвалідів. В Україні щороку понад 18 тисяч дітей стають інвалідами. Завдання спеціальної освіти: Забезпечити кожній дитині з особливостями психофізичного розвитку: - Доступність навчання - Вибір альтернативних форм закладів освіти - Надання необхідного корекційно-реабілітаційного та психолого-педагогічного супроводу. Недоліками сучасної системи спеціальної освіти є: - Уніфікованість, що унеможливлює забезпечення освітніх потреб усіх учнів ; - Ізольованість дітей з особливими потребами в спеціальних школах-інтернатах; - Недостатня соціально-практична та особистісна спрямованість навчального процесу - Відсутність ліцензованого психолого-педагогічного інструментарію для діагностики психофізичних порушень, що утруднює правильне комплектування спеціальних закладів і груп, організацію навчання - Недостатнє науково-методичне забезпечення освітнього процесу дітей з тяжкими автологіями, атиповими порушеннями. На особливу увагу заслуговує: Інклюзивна форми навчання – ґрунтується на праві здобувати освіту за місцем проживання та передбачає навчання дитини з особливими потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу) Підготовка та перепідготовка педагогічних кадрів – передбачає оволодіння педагогами всіх ланок системи освіти основними методами навчання і корекції розвитку дітей з особливостями психофізичного розвитку до роботи в умовах інклюзії. - створення належних умов для навчання дітей, які потребують соціально-педагогічної допомоги та реабілітації, законодавче закріплення логопедичної допомоги в системі освіти та її кадрове забезпечення; У жовтні 2010 року Міністерство освіти і науки України затвердило «Концепцію розвитку інклюзивної освіти», яка передбачає необхідне навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання та здійснення відповідних інституційних змін. На виконання поставлених завдань у серпні 2011 року Кабінет Міністрів України затвердив «Порядок організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», а Міністерство освіти і науки України для розвитку (реалізації) норм і положень цієї постанови видало низку відповідних нормативних актів. Вони визначають порядок формування інклюзивних класів та їхню наповнюваність, передбачають корекційну спрямованість навчально-виховного процесу, організацію психологічного й соціального супроводу, запровадження посади вихователя (асистента вчителя), який забезпечує соціально-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах інклюзивного навчання. Нормативна база: Наказ Міністерства освіти і науки України від 01.10.2010 р.«Про затвердження Концепціі розвитку інклюзивного навчання», Проект Закон України «Про освіту осіб з обмеженими можливостями здоров’я (спеціальну освіту)» у період з 1991 по 2009 роки з економічних, демографічних та інших причин кількість професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) в Україні скоротилась з 1278 до 975, чисельність учнів у них з 659тис. до 424 тис. або на 36 %. Специфіка ПТНЗ України: - Слабка інтеграція ПТО в економіку країни - Фінансування ПТО на 81 % централізоване, що утруднює її орієнтацію на місцеві потреби - ПТНЗ не стали центрами підтримки інноваційної моделі економічного прогресу (наслідок – фахівці не затребувані і неконкурентоспроможні) Стратегія модернізації ПТО: Державна цільова програма розвитку професійно-технічної освіти на 2012-2015 р.р. (Постанова КМУ, квітень 2011 р.) Мета програми – створення сприятливих умов для якісної підготовки робочих кадрів згідно з пріоритетами державної соціально-економічної політики. Фінансування програмних заходів у 2012-2015 р.р. має становити 5-10 % від обсягів загального бюджетних видатків. - На базі нинішньої ПТО, а також ВНЗ І та ІІ рівнів акредитації створити поряд із загальною середньою освітою окрему освітню ланку – професійну середню освіту, яка б виконувала двоєдине завдання: забезпечувала технологічний профіль навчання для випускників 9 го класу і готувала з цієї та інших категорій учнів кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів. - Вивести технікуми, училища і коледжі із ланки ВО і ввести їх в нову освітню ланку – професійну середню освіту. - Укрупнити ПТУ, а там, де це доцільно, об’єднати їх із технікумами , що створить умови для гнучкого реагування на потреби ринку праці. Нормативна база: - Закон України «Про професійно-технічну освіту» - “Про затвердження Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки”, (2011 р.) (постанова КМУ від 13.04.20011 р ) Освітня політика у галузі вищої освіти:
Кількість внз в Україні з 1990 по 2008 р. збільшено з 149 по 353 – у 2, 4 рази. Чисельність дорослого населення віком від 25 і старші - 38 % з Вищою освітою. З розрахунку на 100 тис. населення в Україні випускається фахівців з вищ освітою – понад 1,2 тис. У світі – у середньому – 580. Але лише 52% випускників затребувані роботодавцями в Україні. Жоден ВНЗ не входить в 500 кращих вузів світу. Держава витрачає на освіту – 2,6 % ввп. – один із вищих показників у світі. Обсяг фінансування науково-технічних досліджень у вищій освіті – 3%, що в 7-10 разів менше ніж у розвинених країнах. В 2010 році Україна посіла 89 місце з 130 країн світу в рейтингу конкурентоспроможності. В 2009 – 82 місце. В 2008 – 72 місце. 2006 – 69 місце. Стратегія модернізації Вищої освіти: - Упорядкування мережі вищих навчальних закладів, їх укрупнення. - Необхідно запровадити національну систему оцінки вищих навчальних закладів за різними критеріями, для того щоб був конкурентний вибір. - В Україні слід створити дієві механізми гарантування якості вищої освіти, моніторинг якості – Незалежна агітація з забезпечення якості освіти, створення Національної рамки кваліфікації.
Читайте також:
|
||||||||
|