Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Стан інформаційних та комунікаційних технологій в Україні

На початку ХХІ ст. відбувається бурхливий розвиток інформаційних технологій та стрімке їх проникнення в усі сфери суспільного життя, зокрема

у сферу освіти, створюючи передумови переходу країн на більш високий рівень розвитку.

Вже тепер інформаційні та комунікаційні технології (ІКТ) становлять вагому частку світового виробництва, що веде до глобального перерозподілу як ринку праці, так і ринку освітніх послуг. Крім того, розбудова єдиного Європейського освітнього простору в рамках Болонського процесу істотно підвищує роль ІКТ в освіті, що зумовлено сучасною світовою тенденцією до створення глобальних відкритих освітніх та наукових систем, які дозволяють, з одного боку, розвивати систему нагромадження і поширення наукових знань, а з другого — надавати доступ до різноманітних інформаційних ресурсів широким верствам населення.

Одне з головних завдань освіти в умовах розвитку інформаційного суспільства — навчити учнів і студентів використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології. У зв’язку з цим виникає нагальна потреба у прискоренні підготовки викладачів та фахівців у сфері ІКТ, в оснащенні закладів освіти сучасною комп’ютерною технікою, педагогічними програмними засобами, електронними підручниками тощо. Від вирішення цього завдання визначальною мірою залежатиме розвиток країни.

Одним із напрямів сучасної державної політики в Україні в галузі освіти є вдосконалення інфраструктури інформаційного освітнього простору.

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ)являються одними із найважливіших факторів, що впливають на формування суспільства. Їх революційний вплив стосується способу життя людей, освіти і роботи, а також взаємодії уряду та громадянського суспільства. ІКТ швидко стають життєво важливим стимулом розвитку світової економіки.

Оскільки необхідною умовою та пріоритетним напрямком розвитку системи освіти в Україні є її інформатизації, то найважливішим аспектом є створення відповідних електронних ресурсів вищих навчальних закладів (ВНЗ).

Важливість розвитку і впровадження ІКТ в усі сфери життя, особливо в системі освіти, визнається всіма європейськими державами, що підтверджується міжнародними документами, таким, як Стратегії розвитку країн Європейського союзу «ЄС 2020».

В Україні створена нормативна база впровадження ІТК, яка базується на таких документах:

- Закон України “Про вищу освіту”;

- ЗУ «Про національну програму інформатизації»;

- Закон України “Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007 – 2015 роки”;

- Указ Президента України “Про заходи щодо розвитку національної складової глобальної інформаційної мережі Інтернет та забезпечення широкого доступу до цієї мережі в Україні”;

- Постанова КМУ від 7 грудня 2005 р. № 1153 “Про затвердження Державної програми „Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці” та ін.

Сучасному суспільству необхідна якісна освіта, яка спроможна забезпечити зростання потреби споживача та виробника матеріальних і духовних благ. Перехід до інформаційного суспільства кардинально змінює положення освіти.

Згідно «Основних засад розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки» затверджених Законом України від 9 січня 2007 року, № 537-v, однією з основних цілей розвитку інформаційного суспільства в Україні є забезпечення комп'ютерної та інформаційної грамотності населення, насамперед шляхом створення системи освіти, орієнтованої на використання новітніх ІКТ у формуванні всебічно розвиненої особистості.

Головною умовою успішної реалізації Основних засад є забезпечення навчання, виховання, професійної підготовки людини для роботи в інформаційному суспільстві.

В останні роки термін «інформаційні технології» заміняє поняття «комп'ютерні технології» навчання.

Інформаційно-комунікаційні технології можна віднести до технологічних засобів, і вони спрямовані на підготовку особистості інформаційного суспільства, формування вмінь працювати з інформацією, розвиток комунікативних здібностей, формування дослідницьких умінь та вмінь вибору оптимальних рішень, забезпечення великим обсягом якісної інформації.

Необхідним чинником засвоєння знань є технічні засоби навчання (ТЗН). Разом з традиційними ТЗН сучасна освіта використовує комп’ютер. Комп'ютеру належить чільне місце серед сучасних технічних засобів навчання. Перелік професій, пов'язаних з використанням комп'ютерів, дедалі ширшає. Тому вміти працювати з ними повинен кожний, і навчальний процес не може стояти осторонь.

Використання комп’ютерних засобів навчання дозволяє збільшити обсяг аудіовізуальної інформації для засвоєння студентами, що у свою чергу сприяє:

- розвитку їхнього мислення,

- формуванню системи розумових дій, здатності до самостійної творчої роботи.

Однак, на жаль, на сьогоднішній день оснащення загальноосвітніх та вищих навчальних закладів комп’ютерною технікою по Україні залишається на досить низькому рівні.

Аналізуючи стан ІКТ в Україні відповідно до Індексу мережевої готовності (світовий рейтинг), що Україна, не зважаючи активний розвиток інформаційних технологій 21 століття має досить непривабливе ринкове середовище і складність у впровадженні ІКТ.

Індекс мережевої готовності враховує:

· сприятливість середовища (ринкового, політичного та інфраструктурного) для розвитку інформаційних технологій;

· рівень готовності людей, бізнесу та урядовців до використання новітніх технологій;

· поточний ступінь використання інформаційних технологій на державному, бізнесовому та приватному рівнях;

· доступність мережі інтернат в навчальних закладах;

· вартість мобільного зв’язку;

· державну позицію щодо інформаційних технологій;

· доступність ІТ для бізнесу;

· витрати на дослідження до розвиток галузі;

· кількість персональних комп’ютерів;

· інтернет користувачів;

· кількість інформаційних технологій, які країна виробляє та споживає.

До рейтингу 2011 року увійшло 138 країн. Перший рядок стабільно займає Швеція. За нею йдуть Сінгапур, Фінляндія, Швейцарія та США.

Україна в цьому рейтингу зайняла 90-те місце, опустившись на 8 позицій у порівнянні з минулим роком. В загалом країна втратила 15позицій за останні 2 роки. Причинами такого рейтингу фахівці називають непривабливе ринкове економічно-політичне середовище і складність нормативно-правової бази для впровадження ІКТ.

Однак, на сьогоднішній день, ситуація в Україні поступову змінюється. Використання ІКТ населенням України швидко поширюється. Згідно Національного дослідження аудиторії українського Інтернету проведеного компанією In Mind в Україні на початок 2012 року нараховується 8 млн. користувачів Інтернету, з яких найбільш активними є мешканці міст. Згідно цього дослідження кількість інтернет-користувачів в Україні посідає друге місце серед країн Центральної і Східної Європи після Росії та Польщі.

 


Читайте також:

  1. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  2. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  3. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Адміністративне судочинство в Україні
  7. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  8. АКТИВІЗАЦІЯ СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНОГО РУХУ В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ
  9. АНаліЗ СТанУ ЗДОРОВ'Я ДІТеЙ І ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ
  10. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.
  11. АРХІВНА СПРАВА В ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ, НА БУКОВИНІ ТА ЗАКАРПАТТІ У 1920-1930-Х РР.
  12. Архівна справа в Україні в роки другої світової війни




Переглядів: 980

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Громада — це спільноти всіх жителів міста, села, селища, об'єднані за місцем проживання. | Поняття інформаційних технологій в освіті

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.