МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Закономірності процесу виховання
Розділ З ТЕОРІЯ ВИХОВАННЯ СУТНІСТЬ, ЗМІСТ І ПРОЦЕС ВИХОВАННЯ Людина і виховання. Закономірності процесу виховання. Рушійні сили процесу виховання. Фактори виховання. Концепції, виховання. Мотиви виховання. Структура виховного процесу. Самовиховання і перевиховання. Зміст виховання. Принципи виховання. Критерії вихованості особистості. Література. Завдання для самостійної роботи. Завдання для самоконтролю. Людина і виховання Людина є вінцем живої природи. Та природа не творить людини як цілісної особистості, вона лише закладає основи і певні передумови для формування особистості. Людина є багаторівневою системою, яка виявляється у діалектичній взаємодії біологічних і соціальних факторів. Людина, вступаючи в життя шляхом практичної, соціальної і трудової діяльності, вливається у світ соціального досвіду, який є багатовіковим надбанням людства і виступає основною школою становлення її як особистості. Процес діалектичної взаємодії біологічних і соціальних факторів, які впливають на формування людини, не може бути стихійним. Він вимагає чіткого регулювання і систематизації з боку батьків, уповноважених вихователів. Потрібна науково обґрунтована система виховних впливів на особистість дитини. Виховання — це, по-перше, соціально і педагогічно організований процес створення оптимальних умов для формування людини як особистості. По-друге, це вплив вихователя на вихованця з метою формування в нього бажаних соціально-психічних і фізичних якостей. Суспільство як соціальне об'єднання людей може існувати, діяти і розвиватися лише за умов цілеспрямованої і систематично організованої роботи з виховання кожної особистості. Коли б цей процес зупинився — суспільство перестало б існувати, а людина не змогла б піднятися до рівня особистості. Ще Я.А. Коменський зауважував, що нехтування вихованням — це загибель людей, сімей, держав і всього світу. Тому виховання не варто розглядати лише як вплив на людину з метою використання її з погляду меркантильних потреб, а своєю спрямованістю воно, насамперед, є виявом турботи про всебічний розвиток людини, становлення її як вільної особистості. Отже, виховання,з погляду суспільного розвитку, є провідною сферою діяльностіяк окремої людини, так і людської спільноти в цілому. Завдяки вихованню людство забезпечує свою безсмертність у соціальному розвитку. Закономірності процесу виховання А.С. Макаренко наголошував, що "немає більш діалектичної науки, ніж педагогіка, і тому ні в якій іншій галузі дані досвіду не мають такого великого значення"1. Виховання є найбільш давньою категорією. Можна говорити про те, що істоти тваринного світу уже займаються елементами виховання. Можливо, у тварин цей процес відбувається на рівні інстинктів, але він є. Людина займається вихованням свідомо. Впродовж тисячоліть людство залежно від національних особливостей, соціально-економічних потреб, природних факторів накопичило величезний досвід в царині виховання. На його основі склалися певні закономірності процесу виховання. Закономірностівідображають необхідне, істотне, стійке, повторюване, загальне для певної галузі відношення між явищами об'єктивної дійсності. Стосовно виховання є необхідність враховувати закономірності, подані на рис. 3.1. 1 Макаренко А.С. Твори: У 7 т. — Т. 5. — К.: Рад. шк., 1954. — С.425. Рис. 3.1. Закономірності виховання Читайте також:
|
||||||||
|