Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Рушійні сили процесу виховання

Виховання є складним багаторівневим процесом, в якому беруть участь різні суб'єкти (вихованці, вихователі). Одночасно на процес виховання впливає багато різноманітних факторів. Оскільки виховання є процесом, то діє рушійна сила.

Рушійною силою процесу виховання є результат протиріч між потребами і наявним рівнем вихованості особистості (рис. 3.2).

Рис. 3.2. Рушійна сила процесу виховання

Дія рушійної сили — це внутрішня об'єктивна закономірність будь-якого процесу. Але у системі виховання дітей вона дещо прихована, не завжди усвідомлюється вихованцем, оскільки він не має достатнього соціального досвіду. Щоб рушійна сила справді виступала дієвим фактором, вихователь має створювати спе­цифічні ситуації, залучаючи вихованців до сфери їх впливу. Та при цьому педагог має займати позицію лише обережного по­мічника вихованця у процесі подолання певних труднощів і ні в якому разі не робити це за нього. Бо інакше будуть створюва­тись тепличні умови, які не сприятимуть розвитку особистості, а породжуватимуть лише інфантильність. Тут слід пам'ятати повчання народної мудрості: "Готовою рибою можна нагодува­ти багатьох, та головне — дати людині вудку і навчити її кори­стуватися нею. Хай ловить рибу і задовольняє свої потреби". У цьому має виявлятися мудрість і майстерність педагога (батьків, учителів-вихователів та ін.). Наприклад, батьки мають формува­ти у своєї дитини почуття сміливості. Вони навмисне створюють ситуації з елементами потреб, певних бар'єрів і залучають дити­ну до процесу подолання цих бар'єрів: "Сергійку, надворі уже темно, але ти полізь у льох і дістань яблук". "Та я ж боюсь, уже темно...". "То не будемо сьогодні їсти яблука?" "Піду, піду".

Виховні ситуації необхідно поступово ускладнювати, розши­рювати, враховуючи вікові й індивідуальні особливості вихо­ванців. При цьому варто озброювати вихованців ефективними методами долання бар'єрів і дбати про збереження їх здоров'я.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. IV. План навчального процесу.
  4. IV. Самовиховання.
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  7. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  8. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  9. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  10. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  11. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  12. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.




Переглядів: 5542

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закономірності процесу виховання | Фактори виховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.