Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Патріотичне виховання та формування національної свідомості та самосвідомості учнів.

Патріотичне виховання Пріоритетним напрямом виховної діяльності школи є особистісно спрямоване виховання національно свідомого громадянина-патріота України, людини громадянського суспільства та правової держави.За результатами аналізу виховної діяльності в 2010/2011 навчальному році особливої уваги вимагало саме патріотичне виховання учнів школи.Тому організації, якості підготовки заходів, залученню широкого учнівського загалу до участі та проведенню роботи з цього напрямку приділялась значна увага з боку адм.\іністрації школи та класними керівниками. Робота з військово-патріотичного виховання в школі організовується згідно з нормативними документами, Концепцією національно-патріотичного виховання молоді, проводиться відповідно до річного плану роботи, здійснюється на уроках предмету «Захист Вітчизни», історії, правознавства, у позакласній діяльності, під час різноманітних загальношкільних та класних виховних заходах.

З метою патріотичного виховання учнів у 2011/2012 н.р. було проведено «Козацькі забави» до Дня козацької слави (14 жовтня), тиждень патріотичного виховання, присвячений Дню Збройних Сил України (грудень), заходи до Дня захисника Вітчизни (лютий), Вахту пам'яті (травень). У ході їх проведення цікаво пройшов традиційний конкурс строю та пісні серед 10-11 класів, змагання «Козацькі розваги» для юнаків 9-11 класів, зустрічі з ветеранами війни та праці, літературно-музична композиція, присвячена Дню пам'яті воїнів-інтернаціоналістів, концерт до Дня Перемоги. Особливо слід відзначити вдалий виступ членів патріотичного гуртка з виставою за повістю Б.Васильєва «А зорі тут тихі». Було проведено заходи до дня партизанської слави , а саме: випущено стіннівки, організовано лекції та круглі столи, присвячені подіям героїчного минулого українського народу; уроки памяті «Бабин Яр – символ вічної скорботи», вікторини з історії другої світової війни, перегляд фільмів про події ВВв, навчально-тематичні екскурсії до меморіалу Дробицький Яр, години спілкування на тему: «Герої Крут. Значення їх подвигу», заходи до Дня Соборності України. Підготовлено проект на тему: «Пам’ятні місця рідного Куп’янська» учнями 10-в класу.

В поточному навчальному році було продовжено роботу патріотичного клубу під керівництвом учителя історії Сасси Н.М., яка активізувала діяльність старшокласників у цьому напрямку. Було проведено зустрічі з ветеранами війни, випущено стіннівки, організовано лекції та круглі столи, присвячені подіям героїчного минулого українського народу. Вихідне анкетування учнів показало, що значна частина учнів 9-11 класів переглянули своє ставлення до поняття « патріот». Роботу не завершено, вона вимагає подальшої активізації патріотичного виховання учнів, оновлення його форм і методів.

 

Невирішені проблеми:

- низький рівень сформованості поняття патріотизму;

- низький рівень соціальної активності учнів у вирішенні загальносоціальних питань;

- знецінення патріотичних переконань.

Завдання:

- Виховувати усвідомлення належності до свого народу, нації;

- формувати соціальну активність, повагу до таких цінностей, як свобода, рівність. справедливість;

- виховувати патріотизм, колективізм. свідому дисципліну, громадянську і соціальну відповідальність;

- формувати особистісні погляди на сучасні події.

Формування національної свідомості та самосвідомості учнів відбуваеться в тому числі і в ході туристсько-екскурсійної роботи. Протягом навчального року організовано екскурсії по Куп’янщині, здійснено поїздки до Києва, Харкова, Запоріжжя, Святогірська, Чугуєва. Найбільш активними в цій діяльності були 6-б клас (класний керівник Ківшарь В.М.), 5-а клас (класний керівник Кашуба О.О.), 5-в клас (класний керівник Пономарьова Г.В.), 10-б клас (класний керівник Паращич В.В.)

 

Моніторинг екскурсійної діяльності 5-11 класів.

 

Велику роль у цій лінії виховання відіграють культурологічні фактори: прагнення зберегти та пізнати пам’ятки старовини, традиції, звичаї. Тому в школі проводились: Свято «водіння кози», години спілкування, присвячені традиціям та звичаям українського народу, вивчались народні обряди зустрічі весни, проведення зимових свят.

Одним із головних показників національної самосвідомості й громадянської зрілості є збереження української мови, досконале володіння нею. У планах виховної роботи по класах знайшли своє втілення такі заходи, як бесіди «Легенди мого краю»
(1 –і класи), літературний ранок «Свято Кобзаря» (3 класи), круглий стіл «Поговоримо про державну мову України» (4 класи), година спілкування « Мова моя солов’іна»
(5 класи).

 

 

Невирішені проблеми:

- недостатня усвідомленість класними керівниками ролі туристсько-екскурсійної роботи для формуваннянаціональної свідомості та самосвідомості учнів.

Завдання:

- узальнити та розповсюджувати досвід класних керівників,які системно використовують метод туристсько-екскурсійної роботи для формуваннянаціональної свідомості та самосвідомості учнів.

3.4.6.Учнівське самоврядування. Виховний процес у школі тісно пов'язаний із необхідністю створення можливостей для самореалізації молоді в усіх сферах суспільного життя, чому якнайбільше сприяє участь її в діяльності органів учнівського самоврядування.

У 2011/2012 навчальному році в ЗОШ №1 працював новообраний склад шкільного парламенту із числа учнів 8-11 класів. Орган учнівського самоврядування працював згідно зі Статутом та річним планом роботи. Засідання шкільного парламенту проводились регулярно і були присвячені розгляду актуальних питань життя школи. Дуже активно проявили себе члени парламенту в організації музичних вечорів, проведенні свят для учнів 1-4 класів, спортивних змагань. За ініціативи парламенту та завдяки активній участі учнів 11 класів було проведено естетичне оформлення актової зали школи. Але робота шкільного парламенту вимагає подальшого удосконалення.

Невирішені проблеми:

- недостатня участь органів учнівського самоврядування в трудовій, екологічній діяльності школи, в сфері соціально-правового захисту учнів, попередженню правопорушень;

- слабкий зв'язок учнівського самоврядування з педагогічним колективом школи;

- низький авторитет учнівського самоврядування серед учнів та педагогів школи, недостатня інформація про роботу шкільного парламенту в школі.

Завдання:

- сприяти розвитку і розширенню ролі учнівського самоврядування та залучення учнів не тільки 8-11, а також 5-7 класів до активної діяльності в шкільному колективі;

- допомагати органам учнівського самоврядування у піднятті престижу, створенні такої атмосфери в колективі, за якої члени педагогічного колективу будуть зважати на думки та рішення органів учнівського самоврядування;

- безпосередньо співпрацювати з тими учнями-лідерами, які очолюють шкільні органи учнівського самоврядування;

активізувати роботу шкільної відеогазети, із залученням до роботи групи журналістів, фотокореспондентів із числа талановитих учнів.

3.4.7Естетичне виховання.

Основне завдання естетичного виховання в ЗОШ №1 -

сформованість естетичної культури особистості, художньо-естетичних цінностей, що проявляється:

- в здатності до активної перетворювальної діяльності з внесенням елементів краси в усі сфери життя людини;

- у навичках створення мистецьких проектів як основи творчого самовираження і самоствердження особистості;

- у розумінні художніх шедеврів, вмінні вирізняти цінності та квазіцінності (піднесене і потворне);

а також оволодіння інформаційно-комунікативними технологіями (ІКТ)

Протягом навчального року було проведено ряд заходів, направлених на реалізацію цих завдань, серед яких слід відмітити такі:

перегляд вистав «Украдене щастя» (театр ім.Шевченка), «Убити Герострата» (10-і класи), «Морозко» ( 5-8 класи);

реалізацію колективного культурологічного проекту 10-б класу «Наші славні земляки-митці»;

організацію Свята дитячої книги, поповнення шкільної бібліотеки новими дитячими книгами;

відновлення традиції проведення фестивалю дитячої творчості для учнів
5-11 класів ( добре зарекомендували себе в ньому учні 5-б, 5-в, 5-г, 6-б, 7-б класів);

проведення екскурсії до музею Репіна (м.Чугуїв), до художньої галереї м.Харків, до заповідника Святогірська лавра, до міської бібліотеки;

організацію конкурсу «Замість ялинки букет», циклу музичних вечорів для старшокласників, яскравих новорічних свят, привітання мам з 8 Березня, концертів до Дня Перемоги, до свята Останнього дзвоника.

При проведення свят для учнів 1-4 класів було враховано принцип особистісно орієнтованого підходу - свята були організовані для кожного класу окремо із врахуванням особливостей та здібностей учнів. Активну участь у проведенні цих свят узяли учні 6-б, 8-в, 9-б, 11-а, 11-б , 9-в та 10-в класів.

 

 

 

Результати аналізу діяльності школи щодо формування в учнів ціннісного ставлення до культури та мистецтва свідчать, що невирішеними є такі проблеми:

- недостатній рівень знань учнів про види мистецтва;

- недостатня сформованість навичок аналізу та сприйняття художніх творів;

- недостатній взаємозв’язок мистецтва з іншими сферами життя учнів.

 

Основні завдання:

- виховувати естетичні смаки та художню творчість через предмети художньо-естетичного циклу, залучати дітей до ознайомлення з надбаннями національного та світового мистецтва;

- надавати можливість всім учасникам навчально-виховного процесу реалізувати творчі художні здібності, навчити творити прекрасне та духовне в собі, в оточуючих, навколо себе;

- продовжити створення комфортного внутрішньошкільного естетичного середовища в школі;

- налагоджувати гуманні відносини між педагогами й учнями, батьками, продовжувати роботу над естетикою шкільного довкілля.

3.4.8.Екологічне виховання та формування мотивації до праці. Громадянська зрілість, національна самосвідомість учнів включає дбайливе ставлення до природи. Ціннісне ставлення до природи і сформована на його основі екологічна культура є обов'язковою умовою сталого розвитку суспільства, узгодження економічних, екологічних і соціальних чинників розвитку. З метою екологічного виховання учнів в ЗОШ №1 у 2011/2012 н.р. проведено: конкурс малюнків «Моя мрія: вода чиста – земля красива», конкурс поробок «Природа і фантазія», виставку «Замість ялинки – букет», конкурс поробок «SOS-вернісаж», тиждень навколишнього середовища, операцію «Годівничка». Юними екологами школи виготовлено альбом «Лікарські рослини», плакати «На захист природи», альбом «Весняні птахи», фотогербарій первоцвітів, годівниці, листівки на захист первоцвітів, організовано посадку дерев біля школи, проведено дослідницьку роботу «Визначення якості та стану води річки Оскіл.

Учні школи реалізували екологічні проекти «Збережемо води рідного краю»
(10-а клас), «Розтопи крижинку в серцях людей» (6-б клас), «Птахи у місті»(3-і класи), «Екологія і суспільство» (2-б клас), «Джерельце, живи» (9-г клас).

Екологи школи взяли участь в турнірі «Юний дослідник», акції «Щедрість рідної землі», конкурсі екологічних агітбригад, міському конкурсі на кращу клумбу
( І місце). Було організовано екскурсії до музею лікарських рослин КМК, до аптеки №63, до лісу, парку, музею природи. Продовжує природоохоронну та дослідницьку роботу шкільний музей лікарських рослин.

 

За результатами аналізу результативності роботи в цьому напрямку слід відмітити необхідність покращення практичної направленості екологічної діяльності учнів.

Основні завдання:

Спланувати та провести в 2012/2013 н.р. екологічну діяльність, яка вимагає активну участь школярів у практичних природоохоронних заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві.

Важлива складова змісту виховання в школі розвиток в учнів мотивації до праці,усвідомлення соціальної значущості праці, життєвої потреби трудової активності, ініціативи, підприємництва, готовності до соціальної творчості як умови соціальної адаптації, конкурентоспроможності й самореалізації особистості в ринкових умовах. Усвідомлення працьовитості як високої моральної цінності є одним з найістотніших свідчень громадянської позиції людини, її суспільної значущості. Для реалізації цих завдань в школі було проведено: години спілкування «Професії твоїх батьків» (1-2 класи), бесіди «Цінуймо працю інших» (3-4 класи), класні збори «Добрими справами красна людина» (5 класи), розважальну програму «Господарочка» (6 класи), усний журнал «Презентація професій» (8 класи), круглий стіл «Держава потребує професіоналів»
(10-11 класи). Реалізовано проект 6-а класу «Професії моїх батьків». Систематично проводилась профорієнтаційна робота: діагностика професійних нахилів, екскурсії на підприємства, співпраця зі співробітниками центру зайнятості.

Аналіз результатів діяльності школи щодо формування ціннісного ставлення учнів до праці свідчить, що залишаються невирішеними такі проблеми:

- недостатня сформованість в учнів розуміння соціальної значимості праці;

- низька сформованість навичок колективної діяльності;

- недостатній рівень прояву почуття відповідальності за свою працю та ініціативності учнів.

 

 

Завдання:

- активізувати роботу щодо розвитку трудової вихованості учнів, їх ініціативності та активності на уроках, вміння зосередити свої зусилля на подоланні труднощів, пов'язаних із навчальною діяльністю й самоосвітою,

- удосконалити форми та методи формування комунікативних навичок учнів, позитивної взаємодії з учителями, учнями, батьками, відповідального ставлення до справи.

 

 


Читайте також:

  1. IV. Самовиховання.
  2. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  3. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  4. Аграрний комплекс національної економіки.
  5. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  6. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  7. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  8. Алгоритм формування статутного фонду банку
  9. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  10. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  11. Аналіз капітальних інвестицій у формування основного стада
  12. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ




Переглядів: 1352

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правова освіта та робота щодо профілактики злочинності серед учнів. | Матеріально-технічна база та фінансове забезпечення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.