Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття та види джерел аграрного права.

Джерела аграрного права.

Тема 2.

Джерело права – це зовнішнє оформлення змісту загальнообов'язкових правил поведінки, які офіційно встановлені або санкціоновані державною владою або загальновизнані суспільством.

Джерелами аграрного права України є уніфіковані й диференційовані акти правотворчості державних органів, а також акти правотворчості суб'єктів аграрного господарювання (зі статусом юридичних осіб), які є формою вираження й закріплення бажаної моделі поведінки та моделі аграрних відносин.

Особливості джерел аграрного права:

уніфіковані акти аграрного законодавства являютьсобою основустановлення АП як самостійної галузі національного права;

у нормативних актах, що стосуються аграрного права, містяться норми, якими регулюються як аграрні відносини, так і відносини інших галузей права – земельного, господарського, адміністративного, трудового та ін. Наприклад, ЗК регулює земельні відносини. Разом з тим глави і статті ЗК, якими регулюються відносини з правового режиму земель сільськогосподарського призначення, стосуються як земельного, так і аграрного права.

відсутність єдиного акту кодифікованого характеру, тобто Аграрного кодексу;

значущість локальних актів санкціонованої та делегованої правотворчості суб’єктів аграрного господарювання, заснованих на недержавній формі власності;

зростання питомої ваги законів та актів Президента в нормативно-правовому масиві, що регулює аграрні відносини;

збереження рекомендаційної правотворчості;

зростання ролі міжнародних норм правата уніфікації національного аграрного законодавства щодо міжнародного права.

Основу системи джерел АП складають уніфіковані й диференційовані нормативно-правові акти.

Уніфіковані акти аграрного законодавства - це юридична форма вираження норм АП, спрямованих на інтеграцію правового регулювання аграрних відносин, уніфікацію правового статусу і правової регламентації діяльності суб'єктів аграрного господарювання.

Диференційовані акти аграрного законодавства - це нормативно-правові акти, що розробляються з урахуванням відмінностей у статусі суб'єктів аграрного господарювання.

Засуб'єктом нормотворчості джерела АП поділяються на:

- конституційні акти;

- закони і постанови Верховної Ради;

- укази Президента;

- акти Кабінету Міністрів України;

- акти Конституційного Суду України;

- акти міністерств, відомств та інших органів центральної виконавчої влади;

- акти органів місцевого самоврядування;

- акти органів судової влади;

- акти уповноважених державою громадських організацій;

- локальні нормативні акти;

- міжнародні правила, конвенції, звичаї.

 

Заобсягом волі, вираженої в нормативному акті, джерела аграрного права поділяються на:

акти, що регулюють загальноаграрні правовідносини, тобто розраховані на взаємовідносини суб'єктів аграрного права з іншими державними, господарськими суб'єктами;

акти внутрігосподарські, які регулюють внутрішні взаємовідносини між структурними підрозділами і учасниками сільськогосподарської діяльності.

Засилою впливу на регулювання суспільних відносин аграрно-правові акти поділяються:

імперативні;

диспозитивні;

санкціоновані;

рекомендаційні.


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. MOV приймач, джерело
  3. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  4. VІ. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ
  5. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  6. А/. Поняття про судовий процес.
  7. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  8. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  9. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  10. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  11. Аксіологія права у структурі філософсько-правового знання. Соціальна цінність права.
  12. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 2105

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система аграрного права України. | Закони як джерела аграрного права України.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.