МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття та види джерел аграрного права.Джерела аграрного права. Тема 2. Джерело права – це зовнішнє оформлення змісту загальнообов'язкових правил поведінки, які офіційно встановлені або санкціоновані державною владою або загальновизнані суспільством. Джерелами аграрного права України є уніфіковані й диференційовані акти правотворчості державних органів, а також акти правотворчості суб'єктів аграрного господарювання (зі статусом юридичних осіб), які є формою вираження й закріплення бажаної моделі поведінки та моделі аграрних відносин. Особливості джерел аграрного права: уніфіковані акти аграрного законодавства являютьсобою основустановлення АП як самостійної галузі національного права; у нормативних актах, що стосуються аграрного права, містяться норми, якими регулюються як аграрні відносини, так і відносини інших галузей права – земельного, господарського, адміністративного, трудового та ін. Наприклад, ЗК регулює земельні відносини. Разом з тим глави і статті ЗК, якими регулюються відносини з правового режиму земель сільськогосподарського призначення, стосуються як земельного, так і аграрного права. відсутність єдиного акту кодифікованого характеру, тобто Аграрного кодексу; значущість локальних актів санкціонованої та делегованої правотворчості суб’єктів аграрного господарювання, заснованих на недержавній формі власності; зростання питомої ваги законів та актів Президента в нормативно-правовому масиві, що регулює аграрні відносини; збереження рекомендаційної правотворчості; зростання ролі міжнародних норм правата уніфікації національного аграрного законодавства щодо міжнародного права. Основу системи джерел АП складають уніфіковані й диференційовані нормативно-правові акти. Уніфіковані акти аграрного законодавства - це юридична форма вираження норм АП, спрямованих на інтеграцію правового регулювання аграрних відносин, уніфікацію правового статусу і правової регламентації діяльності суб'єктів аграрного господарювання. Диференційовані акти аграрного законодавства - це нормативно-правові акти, що розробляються з урахуванням відмінностей у статусі суб'єктів аграрного господарювання. Засуб'єктом нормотворчості джерела АП поділяються на: - конституційні акти; - закони і постанови Верховної Ради; - укази Президента; - акти Кабінету Міністрів України; - акти Конституційного Суду України; - акти міністерств, відомств та інших органів центральної виконавчої влади; - акти органів місцевого самоврядування; - акти органів судової влади; - акти уповноважених державою громадських організацій; - локальні нормативні акти; - міжнародні правила, конвенції, звичаї.
Заобсягом волі, вираженої в нормативному акті, джерела аграрного права поділяються на: акти, що регулюють загальноаграрні правовідносини, тобто розраховані на взаємовідносини суб'єктів аграрного права з іншими державними, господарськими суб'єктами; акти внутрігосподарські, які регулюють внутрішні взаємовідносини між структурними підрозділами і учасниками сільськогосподарської діяльності. Засилою впливу на регулювання суспільних відносин аграрно-правові акти поділяються: імперативні; диспозитивні; санкціоновані; рекомендаційні. Читайте також:
|
||||||||
|