Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Утворення і розвиток ранньофеодальної держави Київська Русь.

МІНІСТЕРСТВО НАУКИ І ОСВІТИ УКРАЇНИ

АВТОТРАНСПОРТНИЙ ТЕХНIКУМ

ДЕРЖАВНОГО ВНЗ

«НАЦІОНАЛЬНИЙ ГІРНИЧИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

Затверджую

Заст.директора з навчальної роботи

___________________ О. І. Головін

______________ 2013 р.

МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК

з “Історії України”

для студентів заочної форми навчання

 

спец. 5.07010102 “Організація перевезень і управління

на автотранспорті”

спец. 5.07010602 “Обслуговування і ремонт автомобілів і

двигунів”

Розробив викладач Таран Н.А.

Голова комісії

соціально-економічних дисциплін

_____________Цоцко О.В.

Протокол № 1від 30серпня 2013р.

Методичні рекомендації по організації самостійної роботи студентів з предмету “Історія України” складені відповідно до Програми міністерства освіти і науки України 2006 р.

Оскільки самостійній роботі сьогодні відводиться важлива роль при вивченні соціальних дисциплін, дана робота містить методичні поради для всіх тем, а не тільки тих, які виносяться на самостійне вивчення. Таким чином, методичні поради можуть бути використані як студентами денної форми навчання, так і заочної.

Робота містить перелік всіх тем з курсу “Історія України”. До

кожної теми складено план і надається список рекомендованої літератури.

Методичні поради містять конкретні рекомендації щодо роботи над кожною проблемою теми.

Надається список рекомендованої літератури не тільки до кожної окремої теми, а й до курсу “Історії України” в цілому.

 

Мета даної роботи — допомогти студентам заочної форм навчання якомога краще опанувати методами самостійної роботи з фаховою літературою, що сприяє формуванню історичного мислення, наукового світогляду.

Методичні поради передбачають виділення основних питань, проблем, що визначають сутність кожної теми.

Вивчення конкретних тем та питань спрямоване на розв’язання причинно-наслідкових процесів та логічний взаємозв’язок історичних процесів.

Вступ

Предмет, завдання джерела та історіографія курсу історії України. Концепції історії України. Наукова періодизація історії України.

Студенти повинні знати, що вивчає історія України. Завдання викладання даного предмету визначаться соціально – політичними та економічними перетвореннями, що відбуваються у нашій державі. Необхідно уявити основні концепції історії України та їх авторів. (М. Грушевського, І. Крип’якевича, В. Антоновича, В. Липинського, Я.Грицака). Розібратися з найважливішими періодами в історії України та засвоїти їх зміст.

Найдавніша історія України.

План.

1. Трипільська культура.

2. Комерційні, скіфи, сармати.

3. Грецькі колонії у Північному Причорномор’ї.

4. Походження, розселення, заняття, побут східних слов’ян.

5. Анти, їхня держава, міста.

 

Рекомендована література.

1. Д. Багалій. Нарис історії України. К. 1994. С. 72-136.

2. Бойко О.Д. Історія України. К.2006.

3.Борисенко В.Й. Курс української історії К., 1998. С. 22-45

4. Велика історія України. К. 119, с. 44-61

5. Верстюк В. Історія України. К. 1997 с. 16-21

6. Д. Дорошенко. Нарис історії України Т.1.К 1992, с. 16-41

7. М. Ковальський, Ю. Мицик. Історія України К. 1993, ч.1, с. 19-28

8. О. Субтельний. Україна. Історія. К. 1994. С. 24-36

Визначте періодизацію найдавнішої історії України (кам'яний, мідно-кам'яний, бронзовий та залізний віки), охарактеризуйте спосіб життя первісних людей, їх появу на території сучасної України, назвіть ознаки стада, а також привласнюючих (збиральництво, мисливство, рибальство) і відтворюючих (скотарство, землеробство, ремісництво) форм господарської діяльності, суспільних поділів праці. Розкрийте суть родової общини (матріархат, патріархат), роль племен та їх норм самоврядування. Охарактеризуйте розвиток племен трипільської культури (IV - II тис. до н. е.), їх заняття, побут, релігійні уявлення. Значення трипільської культури в історії України та світовій історії.

Охарактеризуйте умови зародження та розвиток рабовласницьких держав в епоху залізного віку на півдні сучасної України; у Причорномор'ї, Подніпров'ї й Криму - Кіммерії, Скіфії, Сарматії, Готській державі (суспільний устрій, заняття, культура). Розкрийте роль грецької колонізації, що привела до утворення рабовласницьких міст - держав Ольвії, Тіри, Херсонеса, Боспора та ін., особливості політичного розвитку цих держав, господарської діяльності, культури.

Вивчаючи історію східних слов'ян на території України, зосередьте увагу на їх походженні, території розселення (доба зарубинецької культури П ст. до н.е. –

II ст н.е., черняхівської II - VII ст.), заняттях слов'янських племен, ролі східних слов'ян-антів в історії української народності й. державності, у постійній боротьбі слов'ян з кочовими племенами, з військами Візантії, Західної Римської імперії, які вторгалися на їх землі. Виділіть питання про розселення східних слов'ян у VIII -IX ст., утворення союзів племен південно-західної та східної груп, що привели до формування, в майбутньому, української, білоруської та російської народностей і стали кроком на шляху формування державності в східних слов'ян.

Підкресліть особливості використання праці рабів у слов'янському суспільстві, причини відсутності в східних слов'ян рабовласництва як панівного ладу. Обґрунтуйте умови появи майнової нерівності, соціального розшарування всередині слов'янських общин. Висвітлюючи розвиток культури і вірування східних слов'ян, зверніть увагу на роль обрядових свят, похоронних обрядів, розвиток прикладного мистецтв

Утворення і розвиток ранньофеодальної держави Київська Русь.

План.

 

1. Утворення і політичне життя Давньоруської держави.

2. Проблеми соціально-економічного розвитку Київської Русі.

3. Причини феодальної роздробленості.

 

Рекомендована література.

1. Д. Багалій. Нарис історії України. К. 1994. С. 184-281.

2.Бойко О.Д. Історія України. К.2006

3.Борисенко В.Й. Курс української історії К., 1998. С. 46-86

4. Велика історія України. К. 1993 т. 1, с.61-240

5. Д. Дорошенко. Нарис історії України Т.1.К 1992, с. 42-97

6. Смолій В. Історія України К. 1998 с. 22-56

7. О. Субтельний. Україна. Історія. К. 1994. С. 51-68.

Розкрийте передумови утворення держави на Русі : класове розшарування, формування племінних князівств, боротьба з кочовими племенами та ін., роль у цьому процесі головного міста - центру Руської землі - Києва (заснування у 2-й половині V ст.), зростання його ролі як об'єднуючого центру полян, древлян, сіверян, уличів та інших східно - слов'янських племен; опишіть внесок перших князів у боротьбу проти хозар, у зміцнення Києва.

Коротко з'ясуйте суть теорій утворення Київської Русі. Охарактеризуйте політичне становище Київської Русі як великої середньовічної держави, й державний устрій. З'ясуйте особливості розвитку цього конгломерату 20 різних племен і народностей, тимчасового державного утворення без єдиної народності, феодальних відносин (роль князів, дружини, ради бояр, віче тощо), а також визначте основні напрямки активної зовнішньої політики київських князів.

Аналізуючи соціально-економічний розвиток Київської Русі. Вкажіть на провідні галузі господарського життя (землеробство, скотарство, промисли, ремесла, розвиток міст). На основі збірника законів «Руська правда» охарактеризуйте васальні відносини у державі, підкресліть зростання класової боротьби проти феодального гніту (народні повстання 945р., 1068р.,1113р. та ін.)

Висвітлюючи питання про запровадження християнства в Київській Русі, з'ясуйте необхідність нової релігії, що мала відповідати змінам у феодальному суспільстві. Згадайте про спробу Володимира Святославича пристосувати язичництво для згуртування племінних союзів під владою київського князя, що стала першим кроком на шляху введення християнства.

Визначаючи причини розпаду Київської Русі, вкажіть на зростання землеволодінь та ролі феодалів на місцях, розвиток міст як центрів ремесла і торгівлі, міжусобну боротьбу за кладу, постійну зовнішню агресію тощо. Назвіть окремі землі та князівства : Новгородську і Псковську землі, Ростове-Суздальське, Рязанське, Київське, Чернігівське, Переяславське, Турове-Пінське, Галицьке, Волинське князівства. Підкресліть, що розпад великих державних об'єднань є закономірним у світовій історії. І Київська Русь не була винятком. Цей період суспільного розвитку був історично зумовленим і прогресивним у історії слов'янських народів.

Далі охарактеризуйте розвиток князівств Подніпров'я, підкресливши причини їх занепаду, висвітліть процес утворення Галицьке - волинської держави, значну роль у цьому процесі Романа Мстиславича, зокрема його боротьбу проти боярської опозиції, проти угорських та польських феодалів, половецьких ханів, що намагалися підкорити ці землі.


Читайте також:

  1. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  2. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  3. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  4. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  5. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  6. Абвяшчэнне незалежнасці Рэспублікі Беларусь.
  7. Абвяшчэнне незалежнасці Рэспублікі Беларусь.
  8. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  9. Автономні утворення у зарубіжних державах
  10. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  11. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  12. Адміністративні зміни кінця 18-19 ст. та утворення нових архівів




Переглядів: 1067

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Галицько-Волинська князівство як форма української державності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.