МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Галицько-Волинська князівство як форма української державності.План. 1. Основні етапи формування Галицько-Волинського князівства. 2. Політичний лад, соціально-класова структура Галицько-Волинської держави.
Рекомендована література.
1.Бойко О.Д. Історія України. К.2006. 2.Борисенко В.Й. Курс української історії К., 1998. С. 46-86 3. Брайчевський М.Ю. Конспект історії України. Т.2. К.,1993. 4. Грушевський М.С. Історія-Русі. Т.2. К., 1992, Т.3, К., 1993. 5. Дорошенко Д.І. Нарис історії України. Лівів, 1991. 6. Субтельний О.. Україна. Історія. К. 1993.
Проаналізуйте правління видатного державного діяча, дипломата і полководця Галицько-волинської держави Данила Галицького. Зверніть увагу на його постійну боротьбу з литовськими, угорськими, німецькими, татарськими загарбниками, прагнення збудувати міцну державу, яка б об'єднувала всі давні руські землі, уміння відстоювати права та інтереси православної церкви. Важливе значення мала й дипломатична діяльність Д. Галицького в установленні дружніх стосунків із Західною Європою (визнання ролі галицько-волинського князя з боку Ватикану й коронування Данила Галицького у 1253 р.). Підкресліть також і визначну роль Д. Галицького як великого будівничого (заснування та будівництво нових міст - Холма, Львова та ін., відбудова та укріплення багатьох міст - фортець). До. здобутків у діяльності цього князя можна віднести його заходи щодо врятування держави від монголо-татарського іга (дипломатична діяльність, формальна залежність Галицько-волинського князівства від Золотої Орди, продовження боротьби проти загарбання монголе - татарами слов'янських земель). Характеризуючи культуру Галицько-Волинського князівства, назвіть значні пам'ятки архітектури, літератури (літописи), іконопису, укажіть на розвиток різних ремесел тощо. Розкрийте роль Галицько-волинського князівства як продовжувача державницької традиції в історії України, зверніть увагу на значний внесок його правителів у збереження цілісності українських земель в умовах постійної боротьби проти загарбників, з'ясуйте причини занепаду цієї держави. Поясніть також, що вторгнення монголо-татарських орд значно послабило сили руських князівств, чим і скористалися німецькі, угорські й польські феодали у своїх наступах на слов'янські землі (Лівонський та Тевтонський ордени) з метою їх поневолення. Велике значення мала перемога військ галицько-волинського князя Данила Галицького у битві з німецькими рицарями під Дорогичином (1238р.), а також у битві з об'єднаними силами угорських і польських військ під Ярославом (1245 р.), що зупинило на деякий час їх агресію на українські землі. Далі висвітліть питання про навалу орд монголо-татарського хана Батия на українські землі, руйнування та спустошення Переяслава, Чернігова та інших міст, героїчну оборону Києва (1240 р.), якою керував воєвода Дмитро, здобуття монголо-татарами столиці та розправу над її захисниками. Покажіть трагічні наслідки руйнування Київської, Волинської, Галицької та інших земель Київської Русі внаслідок загарбницьких походів орд хана Батия. Утворення могутньої держави під назвою Золота Орди принесло для слов'янських народів поневолення і грабування З’ясуйте суть монгольського іга, зазначте особливості васальних відносин руських князів з ханами Золотої Орди. Підкресліть, зокрема, що землі Придніпров'я увійшли до одного з західних улусів Золотої Орди; у Києві правив баскак, що контролював місцеву владу, відав збиранням данини й обліком населення. І лише Галицьке-Волинське князівство, формально визнавши владу хана, зберігало державність. Зверніть увагу на особливу роль Данила Галицького в боротьбі за визволення слов'янських земель від золотоординців. Читайте також:
|
||||||||
|