МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Українські землі у складі іноземних держав.(ХІV – перша половина ХVІ ст.) План. 1. Загарбання етнічних українських земель Литвою, Польщею, Молдавією, Угорщиною, Московським князівством. 2. Литовсько – Руська держава, її політико–адміністративний устрій та соціально – класова структура.
Рекомендована література. 1. Аркас М. І. Історія України-Русі. К., 1993 С. 93-115 2.Бойко О.Д. Історія України. К.2006. 3. Брайчевський М.Ю. Конспект історії України. К.,1993. 4. Борисенко В.Й. Курс української історії К., 1998.С. 91-107. 5. Грушевський М.С. Історія-Русі. Т.4. К., 1993, Т.5, К., 1994. 6. Дорошенко Д.І. Нарис історії України. Лівів, 1991.Т.1. С. 97-129 7. Субтельний О. Україна: Історія. К., 1996. С. 70-97. На протязі XIV - XVI ст. українські землі були розчленовані й опинилися в складі сусідніх держав: Литви, Польщі, Угорщини, Молдавського князівства, Кримського ханства, Росії, а український народ надовго втратив власну державність. Підкресліть, що причинами цього процесу стали політична роздробленість земель, золотоординське іго, послаблення економічних зв'язків та ін. Зверніть увагу на те, що саме в цей період склалися головні ознаки української народності : визначилася територія розселення українців, утвердилася термінологія (назва) Україна, продовжувала формуватись українська мова. Далі охарактеризуйте процес загарбання українських земель сусідніми державами, а саме: загарбання Угорщиною Закарпаття (XIII ст.); Польщею - Галичини (1349 р.), а пізніше Західної Волині; включення Північної Буковини до складу Молдавського князівства (1359 р.), а південноукраїнських земель - до Кримського ханства (1449 р.); приєднання Чернігово-Сіверщини до Російської держави в результаті російсько-литовської війни 1501-1503 рр. Підкресліть значення Грюнвальдської битви 1410 р. у захисті словенських земель від агресії німецьких хрестоносців. Висвітліть особливості входження українських земель до складу Великого Князівства Литовського, зокрема, збереження непорушними мовних, культурних і звичаєвих відмінностей, а також приєднання українських земель у процесі спільної боротьби проти монгольського іга (битва на Синіх Водах 1362 р. та на р. Ворсклі 1399 р.). Розкрийте на прикладі Кревської (1385 р.) і Люблінської (1569 р.) уній інтереси польських та литовських феодалів у прагненні з’єднати Польщу та Литву, значення утворення єдиної держави - Речі Посполитої, у якій більшість українських земель потрапила під владу Польщі, що викликало різке посилення феодального гніту українського населення. Проаналізуйте процес полонізації, закріпачення українських селян польськими феодалами (Литовські статути, впровадження панщини, особливості розвитку фільварочного господарства), а також становище міського населення в Речі Посполитій (відмінності в управлінні українськими містами: Магдебурзьке право, державні та приватновласницькі міста). З'ясуйте процес насильницького впровадженім — українських землях католицизму, роль Берестейської церковної унії 1596 р., її причини і наслідки для подальшої долі українського народу. Підкресліть, що Берестейська унія розмежувала суспільні сили в Україні, спричинила активізацію визвольного руху. З іншого боку, унія дещо згладжувала протистояння католиків і православних, перешкоджала повному ополяченню населення України. Читайте також:
|
||||||||
|