Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Значення органів дихання

ДИТИНИ

АНАТОМІЯ, ФІЗІОЛОГІЯ І ГІГІЄНА ОРГАНІВ ДИХАННЯ

ЛЕКЦІЯ V

Гігієна серцево-судинної системи дитини

З точки зору гігієни дуже важливо забезпечити умови, необхідні для нормального розвитку і діяльності дитячого серця та правильної циркуляції крові по всьому організму. Для цього слід насамперед уникати надмірних фізичних і психічних напружень дитини, які порушують нормальний ритм роботи серця. Не менш важливою, можна сказати — обов’язковою умовою нормального розвитку серця дитини, є поступове і систематичне його тренування раціональними і доступними для дітей того чи іншого віку фізичними вправами та фізичною працею.

Слід пам’ятати, що розвиток іннерваційного апарата серця дитини закінчується в основному вже до 7—8 років, тоді як серцевий м’яз в молодших школярів ще далеко не досяг повного свого розвитку. По відношенню до маси тіла серце в дітей молодшого шкільного віку росте повільніше, воно ще дуже мале. Тому надмірне навантаження може підірвати сили дитини.

Для гігієни серця велике значення має нормальний сон, під час якого серце працює спокійніше, ніж удень.

Для гігієни органів кровообігу дітей має значення і їх одяг та взуття. Дитячий одяг не повинен бути тісним, щоб не стискував грудну клітку і не утруднював дихання, бо тоді зменшується постачання тканин киснем. Тісні комірці стискують кровоносні судини шиї, погіршуючи кровопостачання мозку. Тугий пояс стискує кровоносні судини черевної порожнини, утруднюючи кровообіг в органах травлення. Тісне взуття і підв’язки для панчіх порушують нормальний кровообіг у нижніх кінцівках. Отже, гігієні одягу і взуття дітей треба приділяти велику увагу.

 

 

У клітинах організму безперервно відбуваються процеси розпаду. Продукти розпаду — складні органічні сполуки, що містять у собі значний запас потенціальної енергії. Вони окислюються в організмі киснем, що надходить з атмосферного повітря через органи дихання і доноситься до клітин кров’ю. Окислювальні процеси супроводжуються звільненням енергії, яка використовується на зігрівання тіла та на різні фізіологічні процеси, що відбуваються в організмі. В результаті окислення складні органічні сполуки — продукти розпаду — розщеплюються на простіші речовини (вуглекислий газ, воду та ін.). Останні виділяються з клітин у тканинну рідину та кров і через органи виділення видаляються з організму. Весь вуглекислий газ і частина води видаляється з організму через органи дихання.

Процеси, зв’язані з вбиранням кисню і виділенням вуглекислого газу, об’єднуються під назвою газообміну. Значення органів дихання і полягає у здійсненні газообміну між .організмом і атмосферним повітрям.

У ростучому дитячому організмі процеси обміну речовин, а, отже, і окислювальні процеси, відбуваються значно інтенсивніше, ніж у дорослому. Тому й газообмін у дитячому організмі відбувається значно швидше. Здоровий стан і нормальне функціонування органів дихання має особливо велике значення для нормального росту і розвитку всього організму дитини.

 


Читайте також:

  1. B грудини зі здавленням чи пораненням органів.
  2. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  3. I визначення впливу окремих факторів
  4. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. Iсторичне значення революції.
  7. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  8. Ocнoвнi визначення здоров'я
  9. VII. Філо- та онтогенез органів виділення
  10. VІІІ. Філогенез органів чуття
  11. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  12. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.




Переглядів: 612

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Склад атмосферного повітря і його значення для здоров’я.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.