Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Попит і функція попиту

Попит— це таблиця, елементи якої визначають залежність між різними рівнями цін і кількістю блага, яку споживач купує за відповідної ціни. Попит відображає, з одного боку, потребу покупця в деяких товарах або послугах, бажання придбати ці товари або послуги в певній кількості і, з іншого боку, можливість сплатити за покупку по цінах, що знаходяться в межах «доступного» діапазону. На величину попиту впливає і ряд інших чинників, які іноді називаю неціновими. Це перш за все споживчі смаки, мода, величина доходів (купівельна спроможність), величина цін на інші товари, можливість заміщення даного товару іншими.

Функція попиту — величина (об'єм) попиту зменшується у міру збільшення ціни товару.

Qd = f (P) – функція попиту. P = H (Qd) – обернена функція попиту.

На попит впливають цінові та нецінові фактори. До нецінових детермінант попиту відносять: - доход; - ціни та суміжні товари; - смаки та вподобання; - число споживачів на ринку.  

Відомі такі соціальні ефекти поведінки споживачів:

1. Ефект приєднання до більшості. Споживач, прагнучи не відставати від інших, здобуває те, що купують інші. Він залежить від думки інших споживачів, і ця залежність пряма.

2. Ефект сноба. У цьому випадку в споживача домінує прагнення виділитися з юрби. І тут окремий споживач залежить від вибору інших, але ця залежність зворотна.

3. Ефект Веблена. Ім'ям Т. Веблена (1857—1929) Лейбенстайн називає престижне чи демонстративне споживання, яскраво описане в «Теорії дозвільного класу»(1899), коли чи товари послуги використовуються не по прямому призначенню, а для того, щоб зробити на навколишніх незгладиме враження.


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. А) Попит і пропозиція. Ринкова ціна.
  3. Аналіз вимог та динаміки попиту на міжнародному та внутрішньому ринку туристичних послуг (за видами туризму, за категоріями туристів, цілей та об’єктів відвідування)
  4. Аналіз попиту
  5. Аналіз попиту
  6. Атрибутивна функція ґерундива
  7. Багатомірність і сутність культури виявляється в її основних функціях: соціальній (гуманістичній), пізнавальній, аксиологічній, семіотичній, нормативній.
  8. Базовою для інтегрального числення є така теорема: ТЕОРЕМА 2. Якщо функція неперервна, то для неї існує
  9. Бюджетування як функція фінансового контролінгу
  10. Вдавані виключення із закону попиту
  11. Взаємодія попиту і пропозиції
  12. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.




Переглядів: 1772

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема2. Попит та пропозиція. Ринкова рівновага | Еластичність попиту за ціною

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.