Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Рівновага споживача

Такий стан ринку можливий коли його кон'юнктура характеризується на графіці точкою Е (рівновага), що лежить на перетині кривих попиту і пропозиції. Тоді при даній кількості товару Qе максимальна ціна, за якої можуть собі дозволити придбати його покупці (ціна попиту PD), співпаде з ціною, мінімально прийнятною для продавців (ціна пропозиції PS), що і означатиме встановлення на даному ринку єдиної стійкої рівноважної ціни Pе, за якої і продаватиметься й купуватиметься рівноважна кількість товару Q*.

Важливо відзначити, що при цьому ні у тієї, ні у іншої сторони не буде бажання змінити дану ситуацію: спад цін нижче рівноважної стане невигідно не тільки продавцям, але і покупцям, оскільки скоротить кількість пропонованого товару, а зростання ціни вище за рівноважний рівень не влаштує ні покупців, ні продавців, оскільки зменшить об'єм товару, що є об'єктом купівлі. Виходить, що при вказаних відхиленнях ціни від рівноважного значення в самій ринковій системі виникнуть сили, що повертатимуть її до первинного стану.

Точка перетину характеризує стан ринкової рівноваги, визначаючи рівноважний обсяг товару і рівноважну ціну. В тому випадку, коли держава встановлює ціну вище ціни рівноваги, тоді на ринку буде спостерігатись надлишок товару. А коли держава встановлює ціну нижче рівноваги, буде дефіцит товару.

Аналіз витрат споживачів та доходів виробників при запровадженні ПДВ:

Податковий тягар розподіляється пропорційно між продавцем та покупцем.

При еластичному попиті більша частина податку сплачується виробниками, тому що споживачі намагатимуться купувати більш товарів субститутів.

При нееластичному більшу частину податку сплачують споживачі, тому що їм важко змінити структуру споживання через обмеженість замінників.

При еластичній пропозиції більшу частину податку сплачують споживачі, тому що виробники можуть змінити свої виробничі потужності для виробництва інших товарів.

При нееластичній пропозиції (короткостроковий період часу) переорієнтація ресурсів змінюється повільно, тому у більшості податок сплачують виробники.

Витрати споживача при еластичному та нееластичному попиті:

Ринкова рівновага може бути: стійкою, нестійкою, локальною, глобальною. Стійка рівновага може бути абсолютною і відносною. За абсолютної рівноваги на ринку встановлюється єдина рівноважна ціна. За умов відносної рівноваги спостерігається відхилення від рівноважної ціни. Нестійка рівновага означає, що ціни співпадають з ціною рівноваги на короткий період часу. Локальна рівновага означає, що досягнення рівноваги можливе лише в певних межах відхилення цін від ціни рівноваги. Глобальна рівновага означає, що рівновага встановлюється при будь-якому відхиленні цін від рівноважної ціни.

абсолютно стійка рівновага відносно стійка рівновага

локальна стійка рівновага глобально стійка рівновага

затихаючі коливання рівномірні коливання взривчасті коливання

 


Читайте також:

  1. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  2. Активність. Радіоактивна рівновага.
  3. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  4. Баланс сил і рівновага в МС
  5. Бюджетне обмеження і можливості споживача
  6. Бюджетне обмеження й можливості споживача
  7. Бюджетне обмеження споживача
  8. Важливість товару для споживача
  9. Вартість Internetу для підприємств-користувачів. Internet-технології та формування бізнес-фокусу споживача.
  10. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  11. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.
  12. Взаємодія попиту й пропозиції. Ринкова рівновага




Переглядів: 595

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Застосування еластичності у мікроаналізі | Тема 3.Теорія граничної корисності, поведінка споживача

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.