Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Максимізація прибутку. Короткострокова і довгострокова рівновага

Рис.4 Криві граничного та загального доходу для монополіста

У короткостроковому періоді монополіст може отримувати прибуток, намагаючись максимізувати його, чи мати збитки, намагаючись їх мінімізувати, визначаючи обсяг виробництва за правилом МС=МR.

У довгостроковому періоді фірма отримує прибуток, обираючи в якості довгострокового стану таке положення рівноваги в короткостроковому періоді, при якому фірма отримувала б найбільший прибуток.

Варто зазначити, що монополія на практиці зустрічається дуже рідко. Зазвичай мова йде про фірми, що мають монопольну владу – ступінь ринкової влади.

Ступінь монопольної влади визначають за допомогою індексу Лернера

Il= 1/Edp = P-AC/P=П/TR

Чим більше його значення, тим більша монопольна влада фірми). При чистій конкуренції. При чистій конкуренції Il= 0, при монополії з нульовими граничними витратами Il=1.

Використовуються також:

індекс Герфіндаля – Гіршмана (Н), який для галузі із N фірмами визначається за формулою: H=S12+S22+S32+…+SN2 , де S I – ринкова частка фірми “і”(і=1, 2, 3, ..., N) у %, причому S12+S22+S32+…+SN2=100

Зокрема, для чистої монополії (N=1) Н=10000, а для повної конкуренції Н може бути меншим за 1 (для N=20000 однакових за часткою фірм Н=0,5). Зазначимо, що об’єднання фірм веде до збільшення галузевого індексу Н, отже, до поширення монопольної влади.

кофіцієнт Бейна (відображає величину економічного прибутку, який припадає на одиницю інвестованого власного капіталу );

коефіцієнт Папандреу (виходить з концепції перехресної еластичності остаточного попиту на продукт фірми);

коефіцієнт Тобіна (пов’язує ринкову вартість фірми з відновлюваною вартістю активів).

Більшість фірм не володіє даними щодо кривих середнього та граничного доходу по відношенню до себе, маючи дані тільки про граничні витрати для деяких обсягів виробництва, тому існує правило визначення ціни на практиці:

P = MC / (1 + 1/Edp)

Існують:

Відкрита монополія – монополія, за якої одна фірма на деякий час стає єдиним постачальником продукту, але не має спеціального захисту від конкурентів

Закрита монополія – фірма, яка захищена від конкурентів юридичними обмеженнями(права, патенти, дозволи, ліцензії)

Природна монополія – галузь виробництва, в якій довгострокові середні витрати досягають свого мінімуму тільки тоді, коли одна фірма обслуговує весь ринок повністю.


Читайте також:

  1. Активність. Радіоактивна рівновага.
  2. Аналіз розподілу прибутку.
  3. Аналіз розподілу чистого прибутку.
  4. Аналіз формування прибутку.
  5. Баланс сил і рівновага в МС
  6. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  7. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.
  8. Взаємодія попиту й пропозиції. Ринкова рівновага
  9. Взаємодія попиту та пропозиції. Ринкова рівновага
  10. Взаємодія попиту та пропозиції: ринкова рівновага.
  11. Взаємозв'язок сукупного попиту та сукупної пропозиції. Макроекономічна рівновага
  12. Вибір фірмою обсягу виробництва і рівновага конкурентного ринку у довгостроковій перспективі




Переглядів: 418

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Досконала конкуренція і монополія | Економічні наслідки монополізації галузі. Антимонопольна політика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.