МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 10. Недоскональна конкуренція: олігополія та монополістична конкуренція1.Сутність і характерні риси олігополії. 2.Моделі дуополії і теорія ігор. 3.Монополістична конкуренція. Сутність і характерні риси. 4.Прибутковість та збитковість підприємства за монополістичної конкуренції у коротко та довгостроковому періоді. 5.Наслідки нецінової конкуренції для споживачів. 1. Сутність і характерні риси олігополії. Олігополія — це такий тип ринкової структури, де: · на ринку діє декілька продавців; · продукція може бути і стандартизованою, і диференційованою; · існують певні бар'єри для входу на ринок; · виробники мусять враховувати поведінку конкурентів, тобто діють стратегічно; · існує повна поінформованість щодо ринкових цін та обсягів. Моделі поведінки фірм при олігополії досить різноманітні і виходять із різних підходів щодо сценаріїв стратегічної поведінки фірми — способів конкурентної боротьби і взаємодії із суперниками в умовах прагнення до максимальних прибутків у короткостроковому періоді. Модель ламаної кривої попиту (рис. 1). Нехай фірма в умовах олігополії перебуває у стані рівноваги Е( , ). Основне припущення моделі полягає у різній реакції конкурентів на підвищення та зниження ціни окремою фірмою. При зниженні ціни конкуренти також будуть знижувати ціну, щоб не втратити своїх покупців, тому попит на продукцію фірми у цьому випадку низькоеластичний. При спробі підвищити ціну на свою продукцію конкуренти залишать власні ціни без змін, тому фірма стрімко втрачатиме своїх покупців — попит ,у цьому випадку високоеластичний (рис. 1.а). Об'єднана крива попиту має вигляд ламаної лінії, яка складається з двох відрізків ВЕ та ЕF (мал. 1.б). Об'єднана лінія граничної виручки МR також складається із двох відрізків BА та КС, що утворюються з двох ліній граничної виручки, (при > ) і (при < ); об'єднана лінія MR має розрив по вертикалі АК. Застосування правила граничного випуску, МR=МС, при максимізації прибутку фірми ілюструє жорсткість цін за олігополії порівняно з конкурентним ринком: зміна граничної вартості з до не призводить ні до зміни обсягу , ні до зміни ціни (через існування вертикального розриву на кривій граничної виручки).
Рис.1. Ламана крива попиту фірми –олігополіста
Читайте також:
|
||||||||
|