Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 10. Недоскональна конкуренція: олігополія та монополістична конкуренція

1.Сутність і характерні риси олігополії.

2.Моделі дуополії і теорія ігор.

3.Монополістична конкуренція. Сутність і характерні риси.

4.Прибутковість та збитковість підприємства за монополістичної конкуренції у коротко та довгостроковому періоді.

5.Наслідки нецінової конкуренції для споживачів.

1. Сутність і характерні риси олігополії.

Олігополія — це такий тип ринкової структури, де:

· на ринку діє декілька продавців;

· продукція може бути і стандартизованою, і диференційованою;

· існують певні бар'єри для входу на ринок;

· виробники мусять враховувати поведінку конкурентів, тобто діють стратегічно;

· існує повна поінформованість щодо ринкових цін та обсягів.
Найважливіша риса, притаманна олігополії, — це стратегічна поведінка продавців: фірма-олігополіст мусить розробляти стратегію своїх дій на ринку з урахуванням потенційних зустрічних дій своїх конкурентів.

Моделі поведінки фірм при олігополії досить різноманітні і виходять із різних підходів щодо сценаріїв стратегічної поведінки фірми — способів конкурентної боротьби і взаємодії із суперниками в умовах прагнення до максимальних прибутків у короткостроковому періоді.

Модель ламаної кривої попиту (рис. 1). Нехай фірма в умовах оліго­полії перебуває у стані рівноваги Е( , ). Основне припущення моделі по­лягає у різній реакції конкурентів на підвищення та зниження ціни окремою фірмою. При зниженні ціни конкуренти також будуть знижувати ціну, щоб не втратити своїх покупців, тому попит на продукцію фірми у цьому ви­падку низькоеластичний. При спробі підвищити ціну на свою продукцію конкуренти залишать власні ціни без змін, тому фірма стрімко втрачатиме своїх покупців — попит ,у цьому випадку високоеластичний (рис. 1.а). Об'єднана крива попиту має вигляд ламаної лінії, яка складається з двох відрізків ВЕ та ЕF (мал. 1.б). Об'єднана лінія граничної виручки МR також складається із двох відрізків BА та КС, що утворюються з двох ліній граничної виручки, (при > ) і (при < ); об'єднана лінія MR має розрив по вертикалі АК.

Застосування правила граничного випуску, МR=МС, при максимізації прибутку фірми ілюструє жорсткість цін за олігополії порівняно з конкурентним ринком: зміна граничної вартості з до не призво­дить ні до зміни обсягу , ні до зміни ціни (через існування вертикаль­ного розриву на кривій граничної виручки).

Рис.1. Ламана крива попиту фірми –олігополіста

 


Читайте також:

  1. В) Конкуренція суть, форми.
  2. Досконала конкуренція
  3. Досконала конкуренція і монополія
  4. Досконала конкуренція та ефективність
  5. Досконала та недосконала конкуренція.
  6. За організаційними формами виділяють такі типи сощально-трудових відносин: партнерство, патерналізм, конкуренція, солідарність, субсидіарність, дискримінація та конфлікт.
  7. Інституціональні основи ринкової економіки становлять: приватна власність, свобода підприємницької діяльності, вільна конкуренція.
  8. Інституціональні основи ринкової економіки становлять: приватна власність, свобода підприємницької діяльності, вільна конкуренція.
  9. Конкуренція в підприємницькому середовищі.
  10. Конкуренція і витрати
  11. Конкуренція і моделі ринків.
  12. Конкуренція і монополія. Типи конкурентних ринків.




Переглядів: 487

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Економічні наслідки монополізації галузі. Антимонопольна політика | Моделі дуополії і теорія ігор

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.