Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Додаток Д

 

Інформація для формування облікової політики ВАТ "Завод "Карат"

 

1. Межа суттєвості для складання фінансової звітності встановлена

 

в розмірі 0,1 тис. грн.

2. Для класифікації статей балансу керуються встановленою техно-логією виробництва та затвердженою технологічною документацією з тривалістю операційного циклу 12 місяців.

 

3. Оцінка довгострокових фінансових інвестицій на дату балансу, за якими інвестор має суттєвий вплив, але не здійснює контроль, прово-диться за методом участі в капіталі.

 

4. Величина резерву сумнівних боргів визначається на основі кла-сифікації дебіторської заборгованості.

 

5. Амортизація основних засобів нараховується із застосуванням прямолінійного методу. Ліквідаційна вартість основних засобів не вста-новлюється та з метою нарахування амортизації береться рівною 0. Вар-тісна ознака предметів, що входять до складу малоцінних необоротних активів, установлена в розмірі 500 грн. Амортизація таких активів на-раховується в першому місяці використання об'єкта в розмірі 50 % його вартості, яка амортизується, а решта 50 % вартості нараховується

 

в місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідпо-відності критеріям визнання активом. Амортизація всіх інших необо-ротних матеріальних активів нараховується за виробничим методом.

 

6. Амортизація нематеріальних активів нараховується із застосу-ванням прямолінійного методу.

 

7. Одиницею бухгалтерського обліку запасів вважається їх найме-нування. Аналітичний облік руху товарно-матеріальних цінностей орга-нізовується таким чином за підрозділами: у бухгалтерії – у кількісно-сумовому вимірі; на складах та у виробництві – у кількісному вимірі. При відпуску запасів у виробництво, продажу та іншому вибутті оцінка їх здійснюється за методом ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів. Сума транспортно-заготівельних витрат узагальнюєть-ся на окремому субрахунку рахунків обліку запасів.

 

8. Перелік створюваних забезпечень зобов'язань затверджений відповідно до дод. 1. Форми та системи оплати праці застосовуються згідно з умовами, передбаченими колективним договором.

 

9. Оцінка ступеня завершеності операцій з надання послуг здійснюється шляхом вивчення результатів виконаної роботи; при цьо-


 


му в бухгалтерському обліку доходи відображаються у звітному періоді після оформлення акта виконаних робіт (наданих послуг). Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) затверджені відповідно до дод. 2. Перелік, склад та порядок розподілу змінних і постійних загальновиробничих витрат затверджені відповід-но до дод. 3. Метод обліку витрат на виробництво та калькулювання виробничої собівартості продукції встановлений позамовний. Нормаль-на потужність цехів установлена відповідно до дод. 4.

 

10. Порядок розподілу чистого прибутку затверджений відповідно до дод. 5.

 

11. Для реєстрації фактів господарського життя та відображення їх в обліку застосовуються регістри бухгалтерського обліку, рекомендо-вані наказом Міністерства фінансів України від 29 грудня 2000 р. № 356. Відповідальність за рівень відповідності облікових регістрів, порядку

і способу реєстрації та узагальнення інформації в них покладена на го-ловного бухгалтера.

 

12. Бухгалтерський облік здійснюється бухгалтерією, яку очолює головний бухгалтер. Він може мати заступників, кількість яких визна-чається штатним розписом. Кількісний та якісний склад бухгалтерії ви-значається штатним розписом і затверджується окремим наказом ди-ректора.

 

13. Розпорядження головного бухгалтера, які стосуються організа-ції та здійснення бухгалтерського обліку, є обов'язковими до виконання всіма структурними підрозділами і всіма працівниками. Головний бух-галтер наділяється правом другого підпису, який він проставляє на пер-винних бухгалтерських документах, регістрах бухгалтерського обліку та відповідних звітах згідно з переліком, наведеним у дод. 6. Головний бухгалтер несе особисту відповідальність перед директором, призначе-ним на відповідну посаду власниками. За відсутності головного бухгал-тера обов'язки та відповідальність покладаються на його першого за-ступника. У разі відсутності з поважних причин і головного бухгалтера,

 

і його першого заступника – на іншого працівника бухгалтерії, згідно

з окремим письмовим розпорядженням директора. Відповідальність інших працівників бухгалтерії регулюється посадовими інструкціями, які затверджуються директором.

 

14. Перелік посадових осіб, які наділяються правом дозволу на про-ведення господарських операцій, затверджений відповідно до дод. 7. Зразки підписів відповідальних осіб за переліком затверджуються окре-мим наказом директора та доводяться до відповідних структурних


 


підрозділів. Перелічені в дод. 7 особи наділяються правами та несуть відповідальність за відповідність проведених операцій чинному зако-нодавству та статуту згідно з посадовими інструкціями.

 

15. Перелік посадових осіб, яким дозволено отримувати та видава-ти товарно-матеріальні цінності, затверджений відповідно до дод. 8. Зраз-ки підписів відповідних посадових осіб згідно з переліком затверджу-ються окремим наказом директора та доводяться до відповідних струк-турних підрозділів. Перелічені в дод. 8 особи наділяються правами та несуть усю повноту відповідальності за відповідність здійснених опе-рацій законодавчим актам і статуту згідно з посадовими інструкціями та чинними законодавчими актами України.

 

16. Перелік посадових осіб, які складають фінансову, податкову, ста-тистичну та спеціальну звітність, затверджений відповідно до дод. 9. Посадові особи, які включені до переліку, наведеного в дод. 9 до наказу, зобов'язані підписувати відповідні звіти. На вказаних у дод. 9 осіб по-кладена відповідальність за якість підготовки та своєчасність подання такої звітності.

 

17. Правила та графік документообігу затверджені відповідно до дод. 10. Відповідальність за приймання документації на тимчасове збе-рігання до архіву, за зберігання документації в архіві та здачу відповід-ної документації до державного архіву покладена на головного бухгалте-ра. Видача документації в тимчасове користування посадовим особам здійснюється за письмовим дозволом головного бухгалтера. Особам, які не є працівниками підприємства, – з письмового дозволу директора.

 

18. Методологічні принципи оподаткування прибутку підприємства. З метою податкового обліку оцінка вибуття запасів здійснюється за

такими методами (п. 5.9 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"):

 

товарів – ціни продажу; виробничих запасів – середньозваженої вартості;

 

малоцінних та швидкозношуваних предметів – ФІФО; малоцінних необоротних матеріальних активів (вартість яких не пе-

 

ревищує 1000 грн) – ФІФО; інших запасів – середньозваженої вартості.

 

Для обліку окремих об'єктів основних фондів та віднесення їх до тієї чи іншої групи слід застосовувати класифікацію основних фондів, на-ведену в Державному класифікаторі України ДК 013–97 "Класифікація основних фондів".


 


З метою нарахування амортизації основних фондів слід використо-вувати такі квартальні норми амортизації у відсотках до балансової вар-тості груп основних фондів (п. 8.6 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"): перша група – 2 %; друга – 10 %; третя – 6 %; четверта – 15 %.

 

Амортизацію нематеріальних активів слід нараховувати лінійним методом амортизації, виходячи з установленого строку їх корисного ви-користання – 7 років (підпункт 8.3.9 Закону України "Про оподаткуван-ня прибутку підприємств").

 

У випадку існування передумов, визначених підпунктом 8.3.3 За-кону України "Про оподаткування прибутку підприємств", слід прово-дити індексацію балансової вартості основних фондів та нематеріальних активів.

 

Оцінку балансової вартості валюти слід здійснювати за середньо-зваженою вартістю (підпункт 7.3.6 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств").

 

У випадку неможливості відображення окремих об'єктів обліку плат-ник податку має право роз'яснити окремі результати фінансово-госпо-дарської діяльності, які зазначені в податковій декларації (п. 16.4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"). Таке пояснення надається в довільній формі у вигляді додатка до декларації про прибу-ток підприємства.

 

19. Загальна відповідальність за ведення податкового обліку покла-дена на заступника головного бухгалтера з питань оподаткування. За окремими працівниками бухгалтерії закріплені конкретні ділянки подат-кового обліку. Виписування податкових накладних і ведення Реєстру отриманих та виданих податкових накладних доручено бухгалтеру. Ве-дення підрахунку валових доходів і витрат також покладено на бухгалте-ра. Облік валових доходів і витрат здійснюється за рахунками обліку фіскальних відхилень у форматі діючої звітності про прибуток підпри-ємства.

20. Відповідальність за допущення несанкціонованого доступу до облікової інформації покладена на головного бухгалтера.

 

21. Перелік первинних документів, які застосовуються у практичній діяльності та офіційно затверджені відповідними державними органами, затверджений відповідно до дод. 11.

 

Форми первинних документів (зведених облікових документів), які застосовуються у практичній діяльності, але не затверджені відповідни-ми державними органами, затверджені відповідно до дод. 12, в т. ч. фор-


 


ми первинних документів і зведених облікових документів, регістрів бухгалтерського обліку, що складаються на дільницях з автоматизо-ваним обліком.

 

Графік документообігу повинен містити всі документи, в т. ч. роз-роблені та застосовувані підприємством.

 

До бланків суворої звітності відноситься перелік документів, наве-дених у дод. 13. Для ведення обліку руху бланків суворої звітності, ви-дачі (здачі невикористаних) бланків відповідним посадовим особам, приймання звітності за виданими бланками суворого обліку та їх пере-дачі на постійне зберігання до архіву призначається бухгалтер Леоно-ва М.В. Перелік посадових осіб, які використовують бланки суворої звітності у своїй роботі, затверджений відповідно до дод. 14.

 

Затверджено право підпису доручень на отримання товарно-мате-ріальних цінностей, укладання угод:

 

директор – перший підпис; головний інженер – перший підпис; головний бухгалтер – другий підпис;

заступник головного бухгалтера – другий підпис.

Установлено місце зберігання (архів) первинних документів і регі-стрів бухгалтерського обліку, виготовлених на всіх видах носіїв інфор-мації (дискети, компакт-диски). Строки зберігання визначені в додат-ках. Доступ сторонніх осіб до такого приміщення (архіву) без спеціаль-ного на те дозволу заборонений.

 

22. Дні видачі готівки з каси підприємства: заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат – 9-го та 24-го числа кожного місяця.

Застосовуються передбачені чинними нормативними актами гра-ничні норми добових на службові відрядження, гранична величина розрахунків готівкою, строки звітування та витрачання коштів тощо.

 

23. Відповідальність за організацію робіт з ведення обліку, зберіган-ня та видачі трудових книжок і виконавчих листів покладена на мене-джера з кадрів.

 

24. Інвентаризація активів і зобов'язань, під час якої перевіряють-ся їх наявність, документальне підтвердження і стан та дається оцінка, визначається ефективність застосування окремих принципів, методів

і процедур бухгалтерського обліку та розробляються пропозиції щодо зміни окремих параметрів облікової політики на наступний звітний період (рік), проводиться перед складанням річної фінансової звітності, орієн-товно з 1 по 25 грудня. Точний час і порядок її проведення, відповідальні особи визначаються окремим наказом директора.


 


У всіх інших випадках установлені об'єкти та періодичність прове-дення інвентаризації:

 

незавершеного виробництва – щомісячно на 1-ше число місяця, на-ступного за звітним;

 

виробничих запасів, малоцінних та швидкозношуваних предметів, готової продукції на складах – щоквартально на 1-ше число місяця, на-ступного за кварталом, що минув;

 

бланків суворого обліку – щоквартально; грошових коштів у касі – щомісячно;

основних засобів, інших необоротних матеріальних активів і нема-теріальних активів – щорічно станом на 1 грудня;

 

розрахунків з постачальниками та покупцями – щорічно станом на 1 січня року, наступного за звітним (з урахуванням щоквартальної звір-ки розрахунків);

 

у випадку зміни матеріально відповідальних осіб або виявлення роз-крадань ( нестач) – відповідно в момент зміни або факту виявлення роз-крадання (нестачі).

 

Для проведення інвентаризації затверджена постійно діюча інвента-ризаційна комісія у складі: головний інженер – голова комісії; старший бухгалтер, менеджер з продажу, менеджер виробничо-технічного відді-лу – члени комісії.

Додатково на постійно діючу інвентаризаційну комісію покладені завдання: визначення ефективності застосовуваних принципів, методів

 

і процедур облікової політики; проведення робіт щодо оцінки активів

 

і зобов'язань; розробка та затвердження пропозицій щодо їх зміни на наступний звітний рік.

 

Для проведення раптової інвентаризації каси створено комісію у складі: заступник головного бухгалтера – голова комісії; бухгалтер – член комісії.

 

25. На підставі Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, ка-піталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств та організацій (наказ Міністерства фінансів України від 30 листопада 1999 р. № 291) затверджений робочий план рахунків (дод. 15).

Для узагальнення інформації про витрати використовуються рахун-ки класу 8 "Витрати за елементами" та 9 "Витрати діяльності".

 

26. Загальний контроль за виконанням наказу про облікову політику покладений на директора. Зі змістом наказу про облікову політику озна-йомлені (під розписку) усі посадові особи, причетні до його виконання.


 


Перелік додатків до наказу про облікову політику підприємства на-ступний:

 

1. Перелік створюваних забезпечень зобов'язань.

2. Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг).

3. Перелік, склад та порядок розподілу змінних і постійних загально-виробничих витрат.

4. Нормальна потужність цехів.

 

5. Порядок розподілу чистого прибутку.

6. Перелік первинних документів, зведених бухгалтерських доку-ментів, регістрів бухгалтерського обліку, які підтверджуються головним бухгалтером.

 

7. Перелік осіб, які наділяються правом видачі дозволу на проведен-ня господарських операцій.

8. Перелік посадових осіб, які наділяються правом отримувати та видавати товарно-матеріальні цінності.

9. Перелік посадових осіб, які складають звітність.

 

10. Графік документообігу.

 

11. Перелік первинних документів, які застосовуються у практичній діяльності та офіційно затверджені відповідними державними докумен-тами.

 

12. Перелік первинних документів, які застосовуються у практичній діяльності, форми яких затверджуються наказом директора.

 

13. Перелік бланків суворої звітності, які використовуються у прак-тичній діяльності.

14. Перелік посадових осіб, які використовують бланки суворої звітності у своїй роботі.

15. Робочий план рахунків.


 



Читайте також:

  1. ДОДАТОК
  2. Додаток
  3. Додаток
  4. Додаток
  5. Додаток
  6. Додаток
  7. Додаток
  8. Додаток
  9. ДОДАТОК
  10. ДОДАТОК
  11. Додаток
  12. Додаток




Переглядів: 494

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаток В | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.