МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Додаток Д
Інформація для формування облікової політики ВАТ "Завод "Карат"
1. Межа суттєвості для складання фінансової звітності встановлена
в розмірі 0,1 тис. грн. 2. Для класифікації статей балансу керуються встановленою техно-логією виробництва та затвердженою технологічною документацією з тривалістю операційного циклу 12 місяців.
3. Оцінка довгострокових фінансових інвестицій на дату балансу, за якими інвестор має суттєвий вплив, але не здійснює контроль, прово-диться за методом участі в капіталі.
4. Величина резерву сумнівних боргів визначається на основі кла-сифікації дебіторської заборгованості.
5. Амортизація основних засобів нараховується із застосуванням прямолінійного методу. Ліквідаційна вартість основних засобів не вста-новлюється та з метою нарахування амортизації береться рівною 0. Вар-тісна ознака предметів, що входять до складу малоцінних необоротних активів, установлена в розмірі 500 грн. Амортизація таких активів на-раховується в першому місяці використання об'єкта в розмірі 50 % його вартості, яка амортизується, а решта 50 % вартості нараховується
в місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідпо-відності критеріям визнання активом. Амортизація всіх інших необо-ротних матеріальних активів нараховується за виробничим методом.
6. Амортизація нематеріальних активів нараховується із застосу-ванням прямолінійного методу.
7. Одиницею бухгалтерського обліку запасів вважається їх найме-нування. Аналітичний облік руху товарно-матеріальних цінностей орга-нізовується таким чином за підрозділами: у бухгалтерії – у кількісно-сумовому вимірі; на складах та у виробництві – у кількісному вимірі. При відпуску запасів у виробництво, продажу та іншому вибутті оцінка їх здійснюється за методом ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів. Сума транспортно-заготівельних витрат узагальнюєть-ся на окремому субрахунку рахунків обліку запасів.
8. Перелік створюваних забезпечень зобов'язань затверджений відповідно до дод. 1. Форми та системи оплати праці застосовуються згідно з умовами, передбаченими колективним договором.
9. Оцінка ступеня завершеності операцій з надання послуг здійснюється шляхом вивчення результатів виконаної роботи; при цьо-
му в бухгалтерському обліку доходи відображаються у звітному періоді після оформлення акта виконаних робіт (наданих послуг). Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) затверджені відповідно до дод. 2. Перелік, склад та порядок розподілу змінних і постійних загальновиробничих витрат затверджені відповід-но до дод. 3. Метод обліку витрат на виробництво та калькулювання виробничої собівартості продукції встановлений позамовний. Нормаль-на потужність цехів установлена відповідно до дод. 4.
10. Порядок розподілу чистого прибутку затверджений відповідно до дод. 5.
11. Для реєстрації фактів господарського життя та відображення їх в обліку застосовуються регістри бухгалтерського обліку, рекомендо-вані наказом Міністерства фінансів України від 29 грудня 2000 р. № 356. Відповідальність за рівень відповідності облікових регістрів, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них покладена на го-ловного бухгалтера.
12. Бухгалтерський облік здійснюється бухгалтерією, яку очолює головний бухгалтер. Він може мати заступників, кількість яких визна-чається штатним розписом. Кількісний та якісний склад бухгалтерії ви-значається штатним розписом і затверджується окремим наказом ди-ректора.
13. Розпорядження головного бухгалтера, які стосуються організа-ції та здійснення бухгалтерського обліку, є обов'язковими до виконання всіма структурними підрозділами і всіма працівниками. Головний бух-галтер наділяється правом другого підпису, який він проставляє на пер-винних бухгалтерських документах, регістрах бухгалтерського обліку та відповідних звітах згідно з переліком, наведеним у дод. 6. Головний бухгалтер несе особисту відповідальність перед директором, призначе-ним на відповідну посаду власниками. За відсутності головного бухгал-тера обов'язки та відповідальність покладаються на його першого за-ступника. У разі відсутності з поважних причин і головного бухгалтера,
і його першого заступника – на іншого працівника бухгалтерії, згідно з окремим письмовим розпорядженням директора. Відповідальність інших працівників бухгалтерії регулюється посадовими інструкціями, які затверджуються директором.
14. Перелік посадових осіб, які наділяються правом дозволу на про-ведення господарських операцій, затверджений відповідно до дод. 7. Зразки підписів відповідальних осіб за переліком затверджуються окре-мим наказом директора та доводяться до відповідних структурних
підрозділів. Перелічені в дод. 7 особи наділяються правами та несуть відповідальність за відповідність проведених операцій чинному зако-нодавству та статуту згідно з посадовими інструкціями.
15. Перелік посадових осіб, яким дозволено отримувати та видава-ти товарно-матеріальні цінності, затверджений відповідно до дод. 8. Зраз-ки підписів відповідних посадових осіб згідно з переліком затверджу-ються окремим наказом директора та доводяться до відповідних струк-турних підрозділів. Перелічені в дод. 8 особи наділяються правами та несуть усю повноту відповідальності за відповідність здійснених опе-рацій законодавчим актам і статуту згідно з посадовими інструкціями та чинними законодавчими актами України.
16. Перелік посадових осіб, які складають фінансову, податкову, ста-тистичну та спеціальну звітність, затверджений відповідно до дод. 9. Посадові особи, які включені до переліку, наведеного в дод. 9 до наказу, зобов'язані підписувати відповідні звіти. На вказаних у дод. 9 осіб по-кладена відповідальність за якість підготовки та своєчасність подання такої звітності.
17. Правила та графік документообігу затверджені відповідно до дод. 10. Відповідальність за приймання документації на тимчасове збе-рігання до архіву, за зберігання документації в архіві та здачу відповід-ної документації до державного архіву покладена на головного бухгалте-ра. Видача документації в тимчасове користування посадовим особам здійснюється за письмовим дозволом головного бухгалтера. Особам, які не є працівниками підприємства, – з письмового дозволу директора.
18. Методологічні принципи оподаткування прибутку підприємства. З метою податкового обліку оцінка вибуття запасів здійснюється за такими методами (п. 5.9 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"):
товарів – ціни продажу; виробничих запасів – середньозваженої вартості;
малоцінних та швидкозношуваних предметів – ФІФО; малоцінних необоротних матеріальних активів (вартість яких не пе-
ревищує 1000 грн) – ФІФО; інших запасів – середньозваженої вартості.
Для обліку окремих об'єктів основних фондів та віднесення їх до тієї чи іншої групи слід застосовувати класифікацію основних фондів, на-ведену в Державному класифікаторі України ДК 013–97 "Класифікація основних фондів".
З метою нарахування амортизації основних фондів слід використо-вувати такі квартальні норми амортизації у відсотках до балансової вар-тості груп основних фондів (п. 8.6 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"): перша група – 2 %; друга – 10 %; третя – 6 %; четверта – 15 %.
Амортизацію нематеріальних активів слід нараховувати лінійним методом амортизації, виходячи з установленого строку їх корисного ви-користання – 7 років (підпункт 8.3.9 Закону України "Про оподаткуван-ня прибутку підприємств").
У випадку існування передумов, визначених підпунктом 8.3.3 За-кону України "Про оподаткування прибутку підприємств", слід прово-дити індексацію балансової вартості основних фондів та нематеріальних активів.
Оцінку балансової вартості валюти слід здійснювати за середньо-зваженою вартістю (підпункт 7.3.6 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств").
У випадку неможливості відображення окремих об'єктів обліку плат-ник податку має право роз'яснити окремі результати фінансово-госпо-дарської діяльності, які зазначені в податковій декларації (п. 16.4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств"). Таке пояснення надається в довільній формі у вигляді додатка до декларації про прибу-ток підприємства.
19. Загальна відповідальність за ведення податкового обліку покла-дена на заступника головного бухгалтера з питань оподаткування. За окремими працівниками бухгалтерії закріплені конкретні ділянки подат-кового обліку. Виписування податкових накладних і ведення Реєстру отриманих та виданих податкових накладних доручено бухгалтеру. Ве-дення підрахунку валових доходів і витрат також покладено на бухгалте-ра. Облік валових доходів і витрат здійснюється за рахунками обліку фіскальних відхилень у форматі діючої звітності про прибуток підпри-ємства. 20. Відповідальність за допущення несанкціонованого доступу до облікової інформації покладена на головного бухгалтера.
21. Перелік первинних документів, які застосовуються у практичній діяльності та офіційно затверджені відповідними державними органами, затверджений відповідно до дод. 11.
Форми первинних документів (зведених облікових документів), які застосовуються у практичній діяльності, але не затверджені відповідни-ми державними органами, затверджені відповідно до дод. 12, в т. ч. фор-
ми первинних документів і зведених облікових документів, регістрів бухгалтерського обліку, що складаються на дільницях з автоматизо-ваним обліком.
Графік документообігу повинен містити всі документи, в т. ч. роз-роблені та застосовувані підприємством.
До бланків суворої звітності відноситься перелік документів, наве-дених у дод. 13. Для ведення обліку руху бланків суворої звітності, ви-дачі (здачі невикористаних) бланків відповідним посадовим особам, приймання звітності за виданими бланками суворого обліку та їх пере-дачі на постійне зберігання до архіву призначається бухгалтер Леоно-ва М.В. Перелік посадових осіб, які використовують бланки суворої звітності у своїй роботі, затверджений відповідно до дод. 14.
Затверджено право підпису доручень на отримання товарно-мате-ріальних цінностей, укладання угод:
директор – перший підпис; головний інженер – перший підпис; головний бухгалтер – другий підпис; заступник головного бухгалтера – другий підпис. Установлено місце зберігання (архів) первинних документів і регі-стрів бухгалтерського обліку, виготовлених на всіх видах носіїв інфор-мації (дискети, компакт-диски). Строки зберігання визначені в додат-ках. Доступ сторонніх осіб до такого приміщення (архіву) без спеціаль-ного на те дозволу заборонений.
22. Дні видачі готівки з каси підприємства: заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат – 9-го та 24-го числа кожного місяця. Застосовуються передбачені чинними нормативними актами гра-ничні норми добових на службові відрядження, гранична величина розрахунків готівкою, строки звітування та витрачання коштів тощо.
23. Відповідальність за організацію робіт з ведення обліку, зберіган-ня та видачі трудових книжок і виконавчих листів покладена на мене-джера з кадрів.
24. Інвентаризація активів і зобов'язань, під час якої перевіряють-ся їх наявність, документальне підтвердження і стан та дається оцінка, визначається ефективність застосування окремих принципів, методів і процедур бухгалтерського обліку та розробляються пропозиції щодо зміни окремих параметрів облікової політики на наступний звітний період (рік), проводиться перед складанням річної фінансової звітності, орієн-товно з 1 по 25 грудня. Точний час і порядок її проведення, відповідальні особи визначаються окремим наказом директора.
У всіх інших випадках установлені об'єкти та періодичність прове-дення інвентаризації:
незавершеного виробництва – щомісячно на 1-ше число місяця, на-ступного за звітним;
виробничих запасів, малоцінних та швидкозношуваних предметів, готової продукції на складах – щоквартально на 1-ше число місяця, на-ступного за кварталом, що минув;
бланків суворого обліку – щоквартально; грошових коштів у касі – щомісячно; основних засобів, інших необоротних матеріальних активів і нема-теріальних активів – щорічно станом на 1 грудня;
розрахунків з постачальниками та покупцями – щорічно станом на 1 січня року, наступного за звітним (з урахуванням щоквартальної звір-ки розрахунків);
у випадку зміни матеріально відповідальних осіб або виявлення роз-крадань ( нестач) – відповідно в момент зміни або факту виявлення роз-крадання (нестачі).
Для проведення інвентаризації затверджена постійно діюча інвента-ризаційна комісія у складі: головний інженер – голова комісії; старший бухгалтер, менеджер з продажу, менеджер виробничо-технічного відді-лу – члени комісії. Додатково на постійно діючу інвентаризаційну комісію покладені завдання: визначення ефективності застосовуваних принципів, методів
і процедур облікової політики; проведення робіт щодо оцінки активів
і зобов'язань; розробка та затвердження пропозицій щодо їх зміни на наступний звітний рік.
Для проведення раптової інвентаризації каси створено комісію у складі: заступник головного бухгалтера – голова комісії; бухгалтер – член комісії.
25. На підставі Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, ка-піталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств та організацій (наказ Міністерства фінансів України від 30 листопада 1999 р. № 291) затверджений робочий план рахунків (дод. 15). Для узагальнення інформації про витрати використовуються рахун-ки класу 8 "Витрати за елементами" та 9 "Витрати діяльності".
26. Загальний контроль за виконанням наказу про облікову політику покладений на директора. Зі змістом наказу про облікову політику озна-йомлені (під розписку) усі посадові особи, причетні до його виконання.
Перелік додатків до наказу про облікову політику підприємства на-ступний:
1. Перелік створюваних забезпечень зобов'язань. 2. Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг). 3. Перелік, склад та порядок розподілу змінних і постійних загально-виробничих витрат. 4. Нормальна потужність цехів.
5. Порядок розподілу чистого прибутку. 6. Перелік первинних документів, зведених бухгалтерських доку-ментів, регістрів бухгалтерського обліку, які підтверджуються головним бухгалтером.
7. Перелік осіб, які наділяються правом видачі дозволу на проведен-ня господарських операцій. 8. Перелік посадових осіб, які наділяються правом отримувати та видавати товарно-матеріальні цінності. 9. Перелік посадових осіб, які складають звітність.
10. Графік документообігу.
11. Перелік первинних документів, які застосовуються у практичній діяльності та офіційно затверджені відповідними державними докумен-тами.
12. Перелік первинних документів, які застосовуються у практичній діяльності, форми яких затверджуються наказом директора.
13. Перелік бланків суворої звітності, які використовуються у прак-тичній діяльності. 14. Перелік посадових осіб, які використовують бланки суворої звітності у своїй роботі. 15. Робочий план рахунків.
Читайте також:
|
||||||||
|