Розподіл ризику здійснюється між його учасниками і реалізується в процесі підготовки плану проекту і контрактних документів. Для кількісного розподілу ризику можна використовувати модель, яка базується на дереві рішень.
Страхування ризику – це передача певних ризиків страховій компанії.
Лимітування – це встановлення лиміту, тобто граничних сум витрат, продажу, кредиту і т.д. Застосовується банками при видачі позики власникам проекту при продажу продукції в кредит; інвестором – при визначенні сум вкладеного капіталу.
Резервування коштів на покриття непередбачених витрат встановлює співвідношення між потенційними ризиками, що впливають на вартість проекту, і розміром витрат, необхідних для подолання збоїв у виконанні проекту. Після встановлення цього співвідношення визначається розмір резервів на покриття наслідків ризиків.
Для компенсації цінового (валютного, відсоткового) ризику ефективно хеджування. Це система укладання контрактів та угод, яка враховує імовірність в майбутньому зміни курсу валют, цін тощо.
УПРАВЛІННЯ ЧАСОМ ВИКОНАННЯ МІЖНАРОДНИХ ПРОЕКТІВ
Управління часом в проекті включає процеси, необхідні для забезпечення того, щоб проект завершився вчасно і складається з:
· визначення діяльнсті;
· завдання послідовності робіт;
· оцінки тривалості робіт;
· контролю дотримання календарного плану.
Визначення діяльності
Визначення діяльності – це ідентифікція та документація певних робіт, що мають бути виконані для отримання результатів проекту.
Необхідими даними для визначення діяльності є :
· ієрархічна структура робіт, яка передбачає групування елементів проекту;
· опис змісту проекту, що являє собою документальну основу для прийняття рішень і підтвердження або вироблення загального розуміння відносно змісту проекту між зацікавленими особами;
· інформація з архіву про роботи які виконувалися в попередніх аналогічних проектах;
· обмеження – це чинники, що обмежують виконання деяких робіт;
В результаті визначення діяльності складається:
· перелік робіт, які мають бути виконані по проекту;
· допоміжні деталі, які включають документацію по всіх заданих припущення і обмеженнях;
· корегування ієрархічної структури робіт, з метою їх уточнення.