МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Функції політичної влади. Розділення властей
Політична влада виконує в суспільстві різні функції, а саме – встановлює закони, здійснює правосуддя, керує всіма аспектами життєдіяльності і так далі. Поставлених цілей вона добивається різними засобами – економічним стимулюванням і примушенням, політичним та ідеологічним впливом, правовими нормами і санкціями. Основними функціями влади є: – інтегруюча – об'єднує всі соціальні сили, соціально-політичні, ідеологічні, інтелектуальні ресурси суспільства, підпорядковувавши їх суспільно-значущим цілям; – регулятивна – направляє політичну волю мас на створення політичних механізмів регулювання життєдіяльності суспільства; – соціального контролю – забезпечує необхідну контрольну діяльність у цілях підтримки легітимності держави; – мотиваційна – формує мотиви політичної діяльності; – стабілізуюча –сприяє стійкому розвитку політичної системи, громадянського суспільства. Влада може виконувати і роль соціального дестабілізатора суспільства. Соціальна дестабілізація може виникнути внаслідок руйнівних навмисних дій певних політичних сил, бездіяльності і псевдодіяльності влади, некомпетентних дій властей, гальмування розвитку суспільства. Принцип розподілу влади. Домінуючим принципом механізму функціонування політичної влади є принцип розподілу влади. Засновниками теорії розподілу влади вважають англійського філософа Джона Локка і французького філософа, просвітителя, правознавця Ш. Монтеск’є, хоча цю ідею висловлював ще грецький філософ Полібій. Згідно з цією теорією для правильного і ефективного функціонування держави, повинні існувати незалежно одна від одної законодавча, виконавча і судова влада. Це створює систему «стримувань і противаг», проти посилення однієї гілки влади, зосередження влади в одному центрі, зловживання нею, сприяє продуманості, зваженості, балансу в ухваленні рішень,а, отже, дієвості політичного керівництва і управління. Відповідно формується особливий механізм забезпечення свободи і незалежності окремого індивіда, його захисту. Носієм законодавчої влади, як відомо, є найвищий представницький орган– парламент. Виконавчу владуздійснюють президент, уряд, міністерства і відомства, державно-адміністративні органи. Судову– суди, що підкоряються тільки закону. Вперше така система влади була закріплена законодавчо в Конституції США (1787 рік). Зафіксована вона була і в Конституції Української козацької республіки (Конституції гетьмана П. Орлика – 1710 рік). Принцип розподілу влади вже закріплений в більшості конституцій країн світу. Утвердився він і в Україні. Проте практика знає політичні системи, які існують в умовах єдності влади. У цих системах влада (перш за все виконавча) зосереджена в одних руках (політичної партії, військової еліти і так далі), і підпорядковує собі всі інші гілки влади, які діють формально. Це можливо в тоталітарних або в жорстко авторитарних режимах (фашистський, напівфашистський, військової диктатури, абсолютної монархії).
Читайте також:
|
||||||||
|