Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Функції політичної влади. Розділення властей

 

Політична влада виконує в суспільстві різні функції, а саме – встановлює закони, здійснює правосуддя, керує всіма аспектами життєдіяльності і так далі. Поставлених цілей вона добивається різними засобами – економічним стимулюванням і примушенням, політичним та ідеологічним впливом, правовими нормами і санкціями.

Основними функціями влади є:

інтегруюча – об'єднує всі соціальні сили, соціально-політичні, ідеологічні, інтелектуальні ресурси суспільства, підпорядковувавши їх суспільно-значущим цілям;

регулятивна – направляє політичну волю мас на створення політичних механізмів регулювання життєдіяльності суспільства;

соціального контролю – забезпечує необхідну контрольну діяльність у цілях підтримки легітимності держави;

мотиваційна – формує мотиви політичної діяльності;

стабілізуюча –сприяє стійкому розвитку політичної системи, громадянського суспільства.

Влада може виконувати і роль соціального дестабілізатора суспільства. Соціальна дестабілізація може виникнути внаслідок руйнівних навмисних дій певних політичних сил, бездіяльності і псевдодіяльності влади, некомпетентних дій властей, гальмування розвитку суспільства.

Принцип розподілу влади.

Домінуючим принципом механізму функціонування політичної влади є принцип розподілу влади.

Засновниками теорії розподілу влади вважають англійського філософа Джона Локка і французького філософа, просвітителя, правознавця Ш. Монтеск’є, хоча цю ідею висловлював ще грецький філософ Полібій. Згідно з цією теорією для правильного і ефективного функціонування держави, повинні існувати незалежно одна від одної законодавча, виконавча і судова влада. Це створює систему «стримувань і противаг», проти посилення однієї гілки влади, зосередження влади в одному центрі, зловживання нею, сприяє продуманості, зваженості, балансу в ухваленні рішень,а, отже, дієвості політичного керівництва і управління. Відповідно формується особливий механізм забезпечення свободи і незалежності окремого індивіда, його захисту.

Носієм законодавчої влади, як відомо, є найвищий представницький орган– парламент. Виконавчу владуздійснюють президент, уряд, міністерства і відомства, державно-адміністративні органи. Судову– суди, що підкоряються тільки закону.

Вперше така система влади була закріплена законодавчо в Конституції США (1787 рік). Зафіксована вона була і в Конституції Української козацької республіки (Конституції гетьмана П. Орлика – 1710 рік). Принцип розподілу влади вже закріплений в більшості конституцій країн світу. Утвердився він і в Україні.

Проте практика знає політичні системи, які існують в умовах єдності влади. У цих системах влада (перш за все виконавча) зосереджена в одних руках (політичної партії, військової еліти і так далі), і підпорядковує собі всі інші гілки влади, які діють формально. Це можливо в тоталітарних або в жорстко авторитарних режимах (фашистський, напівфашистський, військової диктатури, абсолютної монархії).

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  3. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  4. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  5. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  6. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  7. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  8. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  9. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  10. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  11. Асимптоти графіка функції
  12. Асимптоти графіка функції




Переглядів: 5399

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття влади. Основні концепції влади. Структура влади | Поняття легальності, легітимності і ефективності політичної влади

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.