Здійснення підприємницької діяльності у всіх її видах пов'язано з ризиком, який називають господарським або підприємницьким. В управлінні підприємницькою діяльністю набуває розвитку такий вид управління як ризик - менеджмент. В задачі ризик - менеджменту входять ідентифікація ризику, його оцінка і аналіз та оптимізація структури елементів впливу на ризик.
Завдання підприємця полягає в тому щоб відчувати ризик, оцінити його ступінь і не переходити за допустимі межі, прагнути понизити ризик до нижчого рівня.
Ризик є загроза того, що підприємець зазнає втрат у вигляді додаткових витрат понад передбачених прогнозом, програмою його дій, або отримає доходи нижче за ті, на які він розраховував.
За видами підприємницький ризик ділиться на:
· ризик помилкової стратегії;
· ризик вибору товарів і споживача (сегменту ринку);
· ризик неправильної оцінки кон’юнктури ринку (співвідношення попиту і пропозиції, потенційної ємкості ринку, гостроти конкуренції, цінової політики і т.п.);
· ризик інфляції і обумовленого нею зростання цін на сировину, напівфабрикатні комплектуючі вироби, зміни темпів зростання заробітної плати;
· ризик транспортування сировини і готової продукції;
· ризик нестабільності податкового законодавства, кредитно-грошової політики, митних правил тощо.