Графічний екран дисплея складається з точок, які можна засвічувати певним кольором чи гасити, у результаті чого на екрані утворюється деяке зображення. Точки називаються пікселями. Кількість точок на екрані може бути різною. Це залежить від характеристик і налаштування монітора. Розглянемо екран, який має 640 точок у горизонтальному (х) напрямку і 480 у вертикальному (у). Відлік точок ведуть з лівого верхнього кута екрана. Кожна точка характеризується двома координатами (х, у). Приклади розташування деяких точок на екрані показані на рис. 1.
Визначити кількість точок уздовж осей ОХ та OY можна відповідно за допомогою команд getmaxx () і getmaxy ().
Програми, що виконують графічні побудови, переважно є лінійними і складаються з викликів стандартних графічних функцій, які описані у бібліотечному файлі graphics.h.
Для того, щоб створити зображення, спочатку треба задати графічний режим. Це можна виконати так:
// Для опису характеристик дисплея
int gdriver = DETECT, gmode, errorcode;
// Задання графічного режиму
initgraph(&gdriver, &gmode, ");
errorcode = graph res ult();
if (errorcode != grOk)
{
cout << " графічний режим задати не вдалося. \n";
cout << "Помилка: " << grapherrormsg(errorcode);
cout << "\n Для виходу натисніть на будь-яку клавішу";
getch();
exit(1);}
Рис.1. Координати точок на графічному екрані 640х480