Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



У 1917-1990 роках

 

План

1. Економіка УНР та ЗУНР.

2. Українська економічна думка у добу визвольних змагань 1917-1920 рр.

3. Становлення та розвиток радянського господарства в Україні 1920-1939 рр.

4. Економіка УРСР у 1939-1990 роках.

5. Розвиток економічної теорії в Україні у радянський період.

 

Методичні рекомендації

до самостійної роботи студентів над темою

Розгляд теми необхідно розпочати із з’ясування економічного розвитку України у добу визвольних змагань, руйнівних наслідків громадянської війни та політики воєнного комунізму. Далі важливо розкрити сутність НЕПу, її складових, враховуючи особливості втілення та наслідки в Україні.

Наступним кроком є висвітлення індустріалізації та колективізації: позитивних та негативних наслідків, процесу виникнення нових галузей промисловості.

Окремої уваги заслуговує питання господарського розвитку Західноукраїнських земель у 20-30-х роках

ХХ ст.

Розглядаючи особливості економіки Радянської України у роки Другої світової війни та повоєнний період, слід наголосити на їх значному впливі на подальший розвиток господарства у 60-80-х рр. Актуальними для вивчення є реформи М. Хрущова, його експерименти у сільському господарстві та наслідки для України, процеси наростання кризи в економічному житті країни у період «застою», галузева структура економіки України та її частка у народногосподарському комплексі СРСР.

Підсумовуючи зазначене, необхідно розкрити спробу реформування української економіки у складі СРСР за часів «перебудови».

Засвоєний матеріал дасть змогу належним чином окреслити основні тенденції економічної думки в Україні у 20-30-х роках, розглянувши праці Я.Діманштейна, М.Соболєва, Л. Діща, М. Волобуєва.

Усвідомлення ідеї переваги самостійного економічного розвитку України, дослідження праць М.Птуха, В.Тимошенко, Б.Мартоса, В.Голубничого, М.Руденко нададуть можливість ґрунтовно засвоїти матеріал наведеної теми.

 

Основні терміни та поняття

«Воєнний комунізм», НЕП, індустріалізація, колективізація, конфіскація, націоналізація, продрозкладка, продподаток, радянська політекономія.

 

Теми рефератів

1. Сталінська індустріалізація.

2. Колективізація сільського господарства Радянської України.

3. «Застійні» явища в українській економіці у 70 –80-х роках ХХ ст.: причини та наслідки.

4. В. Голубничий: три лекції про економіку України.

5. Внесок українських економістів у розвиток економічної теорії.

 

Запитання для самоконтролю

1. Яку економічну політику провадила Центральна Рада?

2. Проаналізуйте стан господарства на українських землях за часів гетьманування П.Скоропадського.

3. Як вплинула індустріалізація та колективізація на стан народного господарства України?

4. У чому полягають особливості розвитку економіки України під час окупації?

5. Які зміни відбулися в сільському господарстві в період керівництва М.Хрущова?

6. Охарактеризуйте основні тенденції економічного розвитку України в період «перебудови».

7. Перелічіть економічні закони І. Вернадського.

 


Читайте також:

  1. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  2. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  3. Антиколоніальні виступи в 30-х роках.
  4. Аудіювання на уроках української мови
  5. Боротьба за возз’єднання Української держави, за незалежність у 60- 80-х роках XVII ст.
  6. Боротьба за возз’єднання Української держави, за незалежність у 60-80-х роках XVII ст.
  7. В 30-х роках було зроблено спробу систематизувати курс методики викладання літератури. Виходять такі праці.
  8. В 40-х роках ХІХ ст.
  9. ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО ІСКУСТВА
  10. ВИДЫ РАБОТЫ НАД ТЕКСТОМ НА УРОКАХ ЧТЕНИЯ
  11. Використання проблемності на уроках сільськогосподарської праці.
  12. Виникла у 60-70-х роках ХХ ст.




Переглядів: 451

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 10. Світове господарство та основні напрями економічної думки на етапі інформаційно-технологічної революції (кінець ХХ – початок ХХI ст.) | Тема 12. Формування засад ринкового господарства в Україні (90 роки ХХ ст. – початок ХХI ст.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.