Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Виникла у 60-70-х роках ХХ ст.

Основні особливості постнекласичної науки:

· Об’єкт – самоорганізовані і саморегульовані системи (с. 331), яким притаманні:

o багаторівнева організація;

o наявність автономних і варіабельних підсистем;

o масова стохастична (випадкова) детермінація;

o наявність рівня управління та зворотних зв’язків;

o ускладнення організації в процесі еволюції;

o незворотність розвитку;

o відкритість;

o нелінійність (багатоваріантна спрямованість розвитку);

o динамічна нестабільність.

· Методологія дослідження – синергетика (с. 332+331+332+ 332), розвинута І. Пригожиним та І. Стенгерс.

· Найважливіші засади:

o відома від принципу когерентності (с. 332);

o багатоваріантність розвитку;

o застосування імітаційного крмп’ютерного моделювання (с. 331);

o пошук прогностичної методології для передбачення наслідківлюдської діяльності.

· Модель постнекласичної науки (П. Фейєрабенд) – епістемологія анархізму (с. 333): допустиме все, що не перешкоджає прогресові науки.

Основні принципи методології:

Ø принцип проліферації теорій (с. 333+334) одна й та сама множина даних спостереження сумісна з дуже різними і взаємно несумісними теоріями;

Ø принцип неспіввимірності теорій (с. 334) – між різними науковими теоріями неможливо встановити жодного із звичних логічних відношень.

o принцип проліферації характеризує нелінійність розвитку постнекласичної науки,

o принцип неспіввимірності – некумулятивність.

Питання для самоконтролю

1. Охарактеризуйте основні питання класичної гносеології.

2. Розкрийте зміст понять: гносеологічний оптимізм, скептицизм, агностицизм.

3. Як розуміють закономірності пізнавального процесу емпіризм та раціоналізм. У чому відмінність між ними?

4. У чому суть кореспондентної теорії істини Аристотеля?

5. Розкрийте суть принципу відображення у теорії пізнання.

6. Розкрийте суть теорії марксизму про роль суспільно-історичної практики у пізнанні.

7. Охарактеризуйте основні принципи марксистської гносеології:

8. У чому полягає відмінність прагматизму від марксистської гносеології?

9. Охарактеризуйте визначення істини у прагматизмі.

10. Що було основним добутком прагматизму в гносеології?

11. Охарактеризуйте етапи розвитку позитивізму.

12. Чим було зумовлене виникнення аналітичної філософії?

13. Розкрийте зміст теорії істини у позитивізмі.

14. У чому суть методологічної функції філософії щодо наукового пізнання?

15. Наведіть і охарактеризуйте основні групи методів наукового пізнання

16. Охарактеризуйте основні особливості класичної науки.

17. Охарактеризуйте основні особливості некласичної науки.

18. Охарактеризуйте основні особливості постнекласичної науки.

 



Читайте також:

  1. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  2. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  3. Антиколоніальні виступи в 30-х роках.
  4. Аудіювання на уроках української мови
  5. Близькосхідна проблема на рубежі 60-70-х років.
  6. Боротьба за возз’єднання Української держави, за незалежність у 60- 80-х роках XVII ст.
  7. Боротьба за возз’єднання Української держави, за незалежність у 60-80-х роках XVII ст.
  8. В 30-х роках було зроблено спробу систематизувати курс методики викладання літератури. Виходять такі праці.
  9. В 40-х роках ХІХ ст.
  10. ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО ІСКУСТВА
  11. Використання проблемності на уроках сільськогосподарської праці.




Переглядів: 779

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
У 70-х роках ХІХ ст. відбувається переорієнтація науки на вивчення замкнених динамічних (с. 319-320) систем. | Питання 2/а.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.