![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||
Виникла у 60-70-х роках ХХ ст.Основні особливості постнекласичної науки: · Об’єкт – самоорганізовані і саморегульовані системи (с. 331), яким притаманні: o багаторівнева організація; o наявність автономних і варіабельних підсистем; o масова стохастична (випадкова) детермінація; o наявність рівня управління та зворотних зв’язків; o ускладнення організації в процесі еволюції; o незворотність розвитку; o відкритість; o нелінійність (багатоваріантна спрямованість розвитку); o динамічна нестабільність. · Методологія дослідження – синергетика (с. 332+331+332+ 332), розвинута І. Пригожиним та І. Стенгерс. · Найважливіші засади: o відома від принципу когерентності (с. 332); o багатоваріантність розвитку; o застосування імітаційного крмп’ютерного моделювання (с. 331); o пошук прогностичної методології для передбачення наслідківлюдської діяльності. · Модель постнекласичної науки (П. Фейєрабенд) – епістемологія анархізму (с. 333): допустиме все, що не перешкоджає прогресові науки. Основні принципи методології: Ø принцип проліферації теорій (с. 333+334) одна й та сама множина даних спостереження сумісна з дуже різними і взаємно несумісними теоріями; Ø принцип неспіввимірності теорій (с. 334) – між різними науковими теоріями неможливо встановити жодного із звичних логічних відношень. o принцип проліферації характеризує нелінійність розвитку постнекласичної науки, o принцип неспіввимірності – некумулятивність. Питання для самоконтролю 1. Охарактеризуйте основні питання класичної гносеології. 2. Розкрийте зміст понять: гносеологічний оптимізм, скептицизм, агностицизм. 3. Як розуміють закономірності пізнавального процесу емпіризм та раціоналізм. У чому відмінність між ними? 4. У чому суть кореспондентної теорії істини Аристотеля? 5. Розкрийте суть принципу відображення у теорії пізнання. 6. Розкрийте суть теорії марксизму про роль суспільно-історичної практики у пізнанні. 7. Охарактеризуйте основні принципи марксистської гносеології: 8. У чому полягає відмінність прагматизму від марксистської гносеології? 9. Охарактеризуйте визначення істини у прагматизмі. 10. Що було основним добутком прагматизму в гносеології? 11. Охарактеризуйте етапи розвитку позитивізму. 12. Чим було зумовлене виникнення аналітичної філософії? 13. Розкрийте зміст теорії істини у позитивізмі. 14. У чому суть методологічної функції філософії щодо наукового пізнання? 15. Наведіть і охарактеризуйте основні групи методів наукового пізнання 16. Охарактеризуйте основні особливості класичної науки. 17. Охарактеризуйте основні особливості некласичної науки. 18. Охарактеризуйте основні особливості постнекласичної науки.
Читайте також:
|
||||||||||
|