Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Упр. 326. Передайте следующие предложения косвенной речи.

1. "Why do you help him?" said Alec to us. "He is lazy. He can do everything himself." 2. "I don't want to go to the zoo. I was there last week with my cousin and saw all the animals," said Lena. 3. "Look at my stamps, father," said Nick. "When will you buy some new ones for me?" 4. "I can't do this exercise: it is too difficult," said Tanya. "Why didn't you ask your teacher to explain it?" said her brother. 5. "Can you see the lights over there in the distance?" said the lighthouse keeper. "Yes, I can," said his assistant. "A ship is giving sig­nals." 6. "Did you run a race yesterday?" said Pe­ter. "Yes, we did," said Ann. "Tamara was the first to come to the finish." 7. "Where is my bag, moth­er?" asked Tom. "I have put it on the chair near the door," said his mother. "Don't forget to put your record-book into it." 8. "Why can't we play here, mother?" asked the children. "Father is .sleep­ing," said their mother. "He has worked very much today. Keep quiet."

Обратите внимание на передачу следующих конструкций в косвенной речи

"Let's play chess," said Nick. — Nick suggested playing chess. "All right," said Pete. — Pete agreed. "Oh no," said Mike. — Mike refused.

Упр. 327. Передайте следующие ниже предложения в косвенной речи.

1. "Let's play badminton," said Nina. "All right," said Mike. "I like to play badminton very much."

2. "Let's run a race," said Bill. "No," said Jack. "I hurt my foot three days ago and now I cannot run."

3. "Will you show me your new flat?" said Tom. "Of course," said Becky. "Come to our place to­morrow." 4. "I shall go to see my friend tomor­row," said Kate. "Will you come with me?" "Yes, I shall," said Pete. "I want to see your friend." 5. "Does your friend always come to school so ear­ly?" said Victor. "No," said Mary. "She came so early this morning because she is on duty today." 6. "There is a new film on at our cinema," said Lena. "Let's go and see it." "No, I can't," said Mike. "I shall be busy." 7. "What shall we do with Nick?" said Ann. "He has got a bad mark again." "Let's help him with his Russian," said Pete. "I am sure we can do it."


Читайте також:

  1. А) Прочитайте и переведите следующие определения и примеры. Заполните пропуски словами из рамки.
  2. Выразите согласие/несогласие со следующими утверждениями, используя следующие речевые модели.
  3. Выучите следующие диалоги в парах.
  4. Закончите следующие предложения, используя необходимую информацию из текста.
  5. Измените предложения, используя в них оборот «сложное подлежащее».
  6. Кривая предложения конкурентной фирмы. Равновесие в краткосрочном периоде
  7. Объедините предложения так, чтобы получились связные высказывания.
  8. Переведите на русский язык следующие предложения.
  9. Переведите на русский язык следующие слова и словосочетания.
  10. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на время, выраженное формой модального глагола или его эквивалента.
  11. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на «сложное подлежащее».
  12. Переведите предложения, обращая внимание на выделенные слова, которые выступают в разных функциях в предложении.




Переглядів: 730

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Упр. 322. Восстановите прямую речь в следу ющих предложениях. | Упр. 328. Передайте следующие предложения в косвенной речи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.