Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Із курсу « Історія української літератури»

( перша половина ХІХ століття)

1. Ознаки нової української літератури.

2. Періодизація нової української літератури.

3. Загальна характеристика періоду становлення нової української літератури.­

4. Особливості жанрової системи нової української літератури періоду
становлення.

5. Історико-суспільні умови становлення нової української літератури.

6. Періодичні видання та альманахи Східної України початку XIX ст.

7. Стильовий синкретизм як визначальна ознака нової української літе­ратури періоду її становлення.

8. Бурлескно-травестійна традиція нової української літератури.

9. Ідеї просвітництва в новій українській літературі.

10. Утвердження просвітницького принципу "писання з натури" в новій
українській літературі.

11. Літературно-естетичні та суспільно-політичні погляди І.Котляревського.

12. Просвітницькі ідеї у творчості І. Котляревського.

13. Традиції давньої української літератури і поема І. Котляревського
"Енеїда".

14. Західноєвропейські традиції літературного травестування та поема
І.Котляревського "Енеїда".

15. "Енеїда" І. Котляревського серед світових травестувань Вергілієвої
"Енеїди".

16. Історія України у поемі І. Котляревського "Енеїда".

17. Особливості жанрової природи поеми І. Котляревського "Енеїда".

18. Форми типізації у поемі І. Котляревського "Енеїда".

19. Реалістичні тенденції поеми І. Котляревського "Енеїда".

20. Жанрова природа п'єси І. Котляревського "Наталка Полтавка".

21. Полемічний характер п'єси І. Котляревського "Наталка Полтавка".

22. Фольклорний характер та пісенне начало п'єси І. Котляревського
"Наталка Полтавка".

23. Поняття "котляревщина" в новій українській літературі.

24. Літературно-естетичні погляди П. Гулака-Артемовського.

25. Баладна творчість П. Гулака-Артемовського, її травестійний характер.

26. Жанр байки-казки у творчості П. Гулака-Артемовського.

27. Розвиток жанру байки в українській літературі початку XIX ст.

28. Жанрові різновиди української байки початку XIX ст.

29. Естетичні погляди та світогляд Г. Квітки-Основ'яненка.

30. Філософія Просвітництва у творах Г. Квітки-Основ'яненка.

31. Періодизація творчості Г. Квітки-Основ'яненка.

32. Проблема української мови та літературно-критична діяльність
Г.Квітки-Основ'яненка.

33. Фольклорні джерела бурлескно-реалістичної прози Г. Квітки-Основ'яненка.

34. Особливості творчої манери Г. Квітки-Основ'яненка.

35. Основні принципи сентименталістської поетики прози Г. Квітки-Основ'яненка.

36. Традиції давньої української прози у повісті Г. Квітки-Основ'яненка
"Маруся".

37. Полемічний характер повісті Г. Квітки-Основ'яненка "Маруся".

38. Жанрово-стильові особливості жанру байки у творчості Є.Гребінки.

39. Специфіка художнього мислення романтиків (романтичний "спосіб
думання").

40.Проблематика збірки «Народні оповідання» Марка Вовчка.

41. Особливості змалювання образів у повісті «Інститутка» Марка Вовчка.

42.Історично-фольклорна основа повісті-казки «Кармелюк» Марка Вовчка.

43. Жанрові різновиди творчості Л.Глібова.

44. Історія написання і публікації роману А.Свидницького «Люборацькі».

45. Жанрові різновиди творчості С.Руданського.

46. Проблематика роману П.Куліша «Чорна рада».

47. Жанрові різновиди творчості Ю.Федьковича.

48.Історія і легенда у творі «Лук’ян Кобилиця» і «Довбуш». Ю.Федьковича.

49. Фольклорно-міфологічна основа творчості О. Стороженка.

50.Історія козаччини у творчості О.Стороженка.

 

ТЕМА: І.КОТЛЯРЕВСЬКИЙ― ЗАЧИНАТЕЛЬ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

ТЕСТИ

 

1. Зі скількох частин складається «Енеїда»?

а) 24; б) 5; в) 6; г) 12.

 

2. Коли були видані перші три частини «Енеїди»?

а) 1798; б) 1808; в) 1842; г) 1809.

 

 

3.Де і ким було видано перші три частини «Енеїди»?

а) Петербург, Кочубеєм;

б) Харків, І.Срезневським;

в) Петербург, М.Парпурою;

г) Полтава, І.Котляревським.

 

 

4.Коли було здійснене повне видання «Енеїди»?

а) 1798; б) 1808; в) 1809; г) 1842.

 

 

5.Риси яких літературних напрямів відбилися в «Енеїді»?

а) бароко, просвітительського реалізму, преромантизму;

б) бароко, просвітительського реалізму, сентименталізму;

в) просвітительського сентименталізму;

г) бароко, просвітительського реалізму.

 

 

6.Яка богиня переслідувала Енея?

а) Венера; б) Юнона;

в) Іринія; г) Тезифона.

 

7.Еней спустився до пекла з метою:

а) провідати Дідону; б) на прохання батька;

в) побачити муки грішників; г) забрати побратимів.

 

 

8.Приводом початку війни троянців з латинцями було:

а) вбивство троянцями священного оленя;

б) вбивство троянцями цуцика няньки Амати;

в) незгода латина на шлюб Енея з Лавинією;

г) образа Турна.

 

9.Яку річ взяв із собою до пекла Еней, що дало йому можливість повернутися назад неушкодженим?

а) шапку-невидимку; б) сап’янці-скороходи;

в) гілку з золотими кислицями; г) золоте руно.

 

 

10.Хто показав Енею дорогу до пекла?

а) Сивіла; б) Цирцея;

в) Анхіз; г) Венера.

 

 

11. «Енеїда» належить до жанрового різновиду:

а) героїчної поеми; б) сатиричної поеми;

в)бурлескно-травестійної поеми; г) романтичної поеми.

 

 

КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ

до теми «І. Котляревський»

1.Чому І.Котляревський для своєї травестії обрав саме «Енеїду» Вергілія?

2. Риси яких літературних напрямів увібрала «Енеїда» І.Котляревського?

3. Що таке «бурлеск» і «травестія»? Наведіть приклади з твору.

4. Чому «Енеїда» вважається етологічним твором?

5. У чому полягає етнографізм поеми?

6. Чи змінюється протягом твору образ Енея?

7. Знайдіть і проаналізуйте уривки, в яких змальовується українське військо доби козаччини.

8. У чому полягає значення «Енеїди» І.Котляревського?

9. Що таке «котляревщина»?

10. У чому полягає популярність бурлеску?

11. Які недоліки та здобутки бурлескного стилю першої половини ХІХ ст.?

 

Контрольні питання до теми

«Романтизм»

 

1. Що таке романтизм? Розкажіть про формування романтизму в українській літературі.

2. У чому трагедія образу Сави Чалого?

3. Схарактеризуйте образ ніжинського полковника Золотаренка.

4. Назвіть відомих вам дослідників романтизму і їх праці.

5. Якими тематично-стильовими течіями розвивалася романтична проза? Які її головні ознаки?

6. Схарактеризуйте образ Яська Молявки-Многопеняжного («Чернігівка» М.Костомарова). Поясніть походження його прізвища.

7. Розкрийте конфлікт драми «Назар Стодоля» Т.Шевченка.

8. Назвіть героїв «Переяславської ночі» М.Костомарова.

9. Розкрийте історичне тло повісті М.Костомарова «Чернігівка».

10. Схарактеризуйте образ гетьмана Дорошенка («Чернігівка» М.Костомарова).

11. Ідейно-художній аналіз оповідання «Двойник» Є.Гребінки.

12. Назвіть героїв «Назара Стодолі» Т.Шевченка.

13. У чому своєрідність романтичної ідилії П.Куліша «Орися»?

14. Специфіка історизму у романі Є.Гребінки «Чайковський».

15. Який жанр твору М.Костомарова «Кремуцій Корд»?

16. Поясніть назву повісті «Чернігівка».

17. Схарактеризуйте образ Ганни Кусівни, героїні повісті «Чернігівка» М.Костомарова».

18. Схарактеризуйте образ воєводи Чоглокова («Чернігівка» М.Костомарова).

19. Хто автор поезії «Небо»?

20. Хто автор збірки «Вітка»?

21. Який псевдонім М.Костомарова?

22. Який псевдонім А.Метлинського?

23. Назвіть тематично-стильові течії романтичної поезії.

24. Ідейно-художній аналіз поезії Є.Гребінки «Ні, мамо, не можна нелюба любить».

25. Короткий зміст оповідання П.Куліша «Орися».

26. Схарактеризуйте громадянську тематично-стильову течію романтичної поезії.

27. Схарактеризуйте психолого-особистісну течію романтичної поезії.

28. Ідейно-художній аналіз поезії М.Костомарова «Спить Вкраїна».

29. Ідейно-художній аналіз поезії М.Петренка «Небо».

30. Схарактеризуйте фольклорно-історичну тематично-стильову течію романтичної поезії.

 

 

Контрольні питання до теми

«Творчість Г.Квітки-Основ’яненка»

  1. У чому виявилося новаторство Г.Квітки-Основ’яненка?
  2. Яку оцінку повісті «Маруся» дав В.Бєлінський?
  3. Як оцінила «Марусю» українська критика?
  4. Назвіть героїв повісті «Конотопська відьма».
  5. Де народився Г.Квітка-Основ’яненко?
  6. Розкажіть про літературно-громадську діяльність Г.Квітки-Основ’яненка?
  7. У чому виявляється неуцтво, обмеженість, користолюбство і самодурство сотника Забрьохи із повісті «Конотопська відьма»?
  8. Які два художні напрями (стилі) поєднано у прозі Г.Квітки-Основ’яненка?
  9. Як звати героїню повісті «Козир-дівка»?
  10. Доведіть, що образи в повісті «Маруся» Г.Квітки-Основ’яненка змальовані в дусі сентименталізму.
  11. Чим зумовлена поява творів Г.Квітки-Основ’яненка українською мовою?
  12. Назвіть героїв повісті «Сердешна Оксана».
  13. Яка особливість композиції повісті «Конотопська відьма»?
  14. Перекажіть коротко зміст оповідання «Салдацький патрет».
  15. Що таке сентименталізм? Відповідь проілюструйте прикладами із творів Г.Квітки-Основ’яненка.

 

До теми «Романтизм»

 

1. З’ясувати особливості історичної прози М.Костомарова.

2. Назвати особливості побутово-психологічної прози ХІХ ст.

3. З’ясувати особливості історико-патріотичної і героїко-соціальної прози ХІХ ст.

4. Жанр, мотиви і образи повісті М.Костомарова «Чернігівка».

5. З’ясувати особливості розвитку романтичної драми в 60-80-х роках ХІХ ст.

6. Розкрити ідейно-художній зміст мелодрами «Назар Стодоля» Т.Шевченка.

7. Ідейно-художній аналіз оповідання «Люба-згуба» Ю.Федьковича.

8. Охарактеризуйте образ Сави Чалого /за однойменною трагедією М.Костомарова/.

9. Розкрити особливості драматургії Т.Шевченка.

10. Розкрити фольклорну основу історичного роману Є.Гребінки «Чайковський».

11. З’ясувати, як розкрито козацьку тему у фольклорно-історичній повісті Марка Вовчка «Маруся».

12. Охарактеризуйте образ Байди, князя Вишневецького / за однойменною драмою П.Куліша.

13. З’ясувати особливості новелістики Ю.Федьковича.

14. З’ясувати жанрово-стильові особливості драматичної поеми Є.Гребінки «Богдан».

15. З’ясувати фольклорний історизм і казкову умовність у повісті «Кармелюк» Марка Вовчка.

16. Джерела і мотиви історичної трагедії М.Костомарова «Сава Чалий».

17. Назвати жанрово-стильові особливості історичної трагедії М.Костомарова «Переяславська ніч».

18. Розкрити джерела історичної трагедії М.Костомарова «Кремуцій Корд».

19. Розкрити ідейно-художній зміст історичної драми ю.Федьковича «Довбуш».

20. Ідейно-художній аналіз оповідання П.Куліша «Гордовита пара».

21. З’ясувати особливості розвитку романтичної драми в 30-40-х роках ХІХ ст.

22. Розкрити ідейно-художній зміст етнографічно-побутової драми К.Тополі «Чари…».

 

До теми « Т. Шевченко»

1. Що було справжньою причиною заслання Т.Шевченка?

2. Кому присвячені поеми «Кавказ» та «Тризна»?

3. Які картини малював Шевченко з історії України?

4. Де навчався Шевченко після викупу з кріпацтва?

5. Назвіть перший твір Шевченка на історичну тематику?

6. Звідки пішло прізвище Шевченко?

7. Які вам відомі автобіографічні вірші Шевченка?

8. Які вам відомі прозові твори Шевченка?

9. Як було викрито Кирило-Мефодіївське братство?

10. Які твори Шевченка мають однакові назви?

11. Як Шевченко потрапив на Кос-Арал і які поезії там написав?

12. В яку пору року загинула Катерина з однойменної поеми?

13. Де і коли народився Тарас Шевченко?

14. Якому вченому присвячена поема «Єретик»?

15. Які твори ввійшли до збірника «Три літа»?

16. Яку пісню на слова з поеми «Княжна» ви знаєте?

17. У якому вірші розповідає Шевченко про смерть своїх батьків?

18. Назвіть твори Шевченка на історичні теми.

19. Як розповідає поет про зміни, що сталися з ним за «три літа»?

20. Назвіть поему Шевченка, присвячену декабристам.

21. В якому вірші Шевченко написав: «Караюсь, мучусь, але не каюсь»?

22. Що ви знаєте про «Буквар» Т.Шевченка?

23. За які картини Шевченко отримав перші срібні медалі?

24. Як звати наймичку в однойменній поемі Шевченка?

25. Який твір Шевченка має назву квітки, а який ― дерева?

26. Де мріяв Шевченко оселитися після заслання?

27. Як громадськість вшанувала пам’ять Т.Шевченка?

28. Чим займався Шевченко в Петербурзі після заслання?

29. Які художні твори про життя Шевченка ви знаєте?

30. Хто написав музику на слова «Реве та стогне Дніпр широкий»?

31. В якій повісті Шевченко відтворив образ Котляревського?

32. З якими художниками товаришував Шевченко?

33. В якій зі своїх поем Шевченко використав міфічний образ Прометея?

34. Який твір Шевченко присвятив поету В.Жуковському?

35. Коли Шевченко виконав перший автопортрет?

36. Які драматичні твори Шевченка ви знаєте?

37. Яким псевдонімом підписував свої повісті Шевченко?

38. Які повісті Шевченка однойменні з поемами?

39. Коли написаний перший твір Шевченка?

40. Коли було перше видання «Кобзаря»?

41. В якій поемі знаходимо найбільш гостру сатиру на царя й царицю?

42. Який композитор написав близько ста мелодій на слова Шевченка?

43. Скільки творів ввійшло до першої збірки Шевченка?

44. Пригадайте, за яких обставин написано вірш «Як умру, то поховайте…».

45. Що породило мотиви туги і смутку в ранній творчості Шевченка?

46. Який творчий метод Шевченка у 1837-1843 роках?

47. Який метод домінує у творчості Шевченка?

48. Назвіть періодизацію творчості Шевченка.

49. Коли Шевченка викуплено з кріпацтва?

50. Назвіть відомих шевченкознавців.

 

Контрольні питання до курсу

«Історія української літератури перших десятиліть ХІХ ст.»

1. З’ясувати роль і місце І.Котляревського в історії української літератури.

2. Розповісти про просвітницьку діяльність Т.Шевченка.

3. Як прізвище залицяльника Наталки Полтавки?

4. Яке значення для розвитку літератури Галичини мав збірник «Русалка Дністровая»?

5. Визначте і поясніть жанр «Енеїди» І.Котляревського.

6. Хто досліджував творчість Г.Квітки-Основ’яненка?

7. Перекажіть зміст 5 частини поеми «Енеїда» І.Котляревського. Чим приваблюють вас воїни Низ та Евріал?

8. У чому виявляється народність творів Г.Квітки-Основ’яненка?

9. Назвіть дослідників романтизму.

10. Що спільного і відмінного в «Енеїда» Вергілія і Котляревського?

11. Який псевдонім М.Костомарова?

12. Що таке сентименталізм? Які його основні риси?

13. Розкрийте картину раю і пекла, зображені в «Енеїді» І.Котляревського.

14. Де народився Левко Боровиковський?

15. Як у повісті Шевченка «Варнак» розв’язується проблема класового і загальнолюдського?

16. Як у романі «Чорна рада» П.Куліша проявилася національна модифікація вальтерскоттівського роману?

17. Ідейно-художній аналіз оповідання П.Куліша «Гордовита пара».

18. Розкрийте антикріпосницький характер байки П.Гулака-Артемовського «Пан та Собака».

19. Що вам відомо про П.Білецького-Носенка?

20. Розкрийте особливості фольклорно-історичної тематично-стильової течії на прикладі поезій М.Костомарова.

21. Розкрийте особливості фольклорної тематично-стильової течії на прикладі поезій Левка Боровиковського.

22. Розкрийте особливості громадянської тематично-стильової течії на прикладі поезій А.Метлинського.

23. Розкрийте особливості психолого-особистісної тематично-стильової течії на прикладі поезій М.Петренка.

24. У чому виявилася багатогранність творчості Т.Шевченка?

25. Що таке художня деталь? Яку роль відіграє вона у творах Шевченка?

26. Який головний творчий метод Т.Шевченка?

27. З’ясуйте джерела поеми «Кавказ» Т.Шевченка, час і місце написання.

28. Визначити засоби виразності в уривку: «За горами гори, хмарою повиті, Засіяні горем, кровію политі». З якого твору цей уривок?

29. Визначити засоби виразності в уривку: «Розкуються незабаром Заковані люди! Настане суд, заговорять І Дніпро, і гори…». З якого твору цей уривок?

30. Чому жанр поеми «Сон» визначається як політична сатира? При відповіді спиратися на статтю І.Франка «Темне царство».

31. Назвіть поезії, які ввійшли до першого видання «Кобзаря».

32. З якого твору Шевченка наведений уривок: «Світе тихий, краю милий, Моя Україно! За що тебе сплюндровано, За що, мамо, гинеш?» ?

33. Що таке романтизм? Назвіть ознаки романтизму. Відповідь проілюструйте прикладами із творів Т.Шевченка.

34. Визначити жанр «Енеїди» І.Котляревського.

35. В чому полягає народність п’єси «Наталка Полтавка» І.Котляревського?

36. Що таке байка? Назвіть її жанрові різновиди. Відповідь проілюструйте прикладами.

37. Визначте жанр твору Т.Шевченка «Великий льох».

38. Наведіть приклади національного колориту, відтвореного в «Енеїді» І.Котляревського.

39. З якого твору Т.Шевченка ці слова: «Учітесь, читайте, І чужому научайтесь, Й свого не цурайтесь» ?

40. Що таке медитативна лірика? Наведіть приклали із творів Т.Шевченка.

41. З якого твору Т.Шевченка ці слова: «І оживе добра слава, Слава України, І світ ясний, невечірній Тихо засіяє!» ?

42. Що таке сатира? Як сатира допомогла Т.Шевченку виявляти і засуджувати негативні явища в сучасному йому суспільстві? Наведіть приклади використання сатири в художніх творах інших письменників.

43. Розкажіть про просвітницьку діяльність Т.Шевченка.

44. Які поезії написані Шевченком на тогочасній Полтавщині?

45. З якого твору Т.Шевченка ці слова: «Борітеся― поборете, Вам Бог помагає! За вас правда, за вас слава І воля святая!» ?

46. З якого твору Т.Шевченка ці слова: «Світе тихий, краю милий, моя Україно! За що тебе сплюндровано, За що, мамо, гинеш?» ?

47. Що вам відомо про рукописну збірку «Три літа»?

48. Кому присвячена поема Т.Шевченка «Катерина»? Що стало приводом до цього?

49. Що вам відомо про «захалявну» книжку Т.Шевченка?

50. З’ясуйте проблематику п’єси М.Костомарова «Сава Чалий».

 

 


Читайте також:

  1. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. II. ПРОГРАМА КУРСУ
  4. ISO 15504. Причини та історія створення
  5. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  6. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  7. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  8. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  9. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  10. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  11. Актуальність курсу історіософії історії України
  12. Актуальність курсу «Історіософія історії України».




Переглядів: 2175

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
До теми «Т.Шевченко» | КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.