Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інформаційна база фінансового планування.

В умовах ринкової економіки для рішення виробничих або комерційних завдань, що вимагають вкладення коштів, необхідна розробка внутріфірмового документа – бізнес-плану підприємства.

Бізнес-план є основним інструментом менеджменту. У ньому визначаються мети діяльності підприємства й шляхи їхнього досягнення.

Фінансовий план є заключним розділом бізнес-плану підприємства. У цьому розділі узагальнюються результати попередніх підрозділів бізнес-плану, які представлені у вартісному вираженні.

Фінансовий план підприємства містить наступні розділи:

1. Прогноз обсягів реалізації.

2. Баланс грошових видатків і надходжень.

3. Таблиця доходів і витрат.

4. Зведений баланс активів і пасивів підприємства.

5. Графік досягнення беззбитковості.

Вихідними передумовами розробки фінансового плану підприємства є:

1) фінансова стратегія підприємства і цільові фінансові нормативи, установлені на майбутній період;

2) фінансова політика по окремих аспектах фінансової діяльності, розроблена в процесі формування фінансової стратегії;

3) плановані обсяги виробничої і інвестиційної діяльності підприємства;

4) результати фінансового аналізу за попередній період.

Окремі види фінансових планів підприємства складаються звичайно на майбутній рік з розбивкою по кварталах. Оскільки ряд вихідних передумов розробки фінансових планів носить імовірнісний характер, те окремі показники цих планів повинні містити в собі певні резерви, а в необхідних випадках розраховуватися в декількох варіантах.

Звичайно прогноз реалізації складається на три роки вперед. Для першого року дані приводяться по місяцях, для другого – по кварталах, для третього – на рік у цілому. Важливу роль у визначенні прогнозів обсягів реалізації грають відділи маркетингу, які здійснюють прогнози продажів.

Програма складання прогнозу обсягу продажів відділом маркетингу включає наступні етапи:

1) аналіз руху продажів (динаміка продажів товарів за деякий проміжок часу);

2) аналіз кон'юнктури основних ринків збуту - попит. Пропозиція, ціна, фаза циклу;

3) вивчення можливостей реклами товарів, що вплине на обсяг продажів;

4) аналіз інформації про вартість невиконаних замовлень;

5) аналіз тенденції одержання нових замовлень на продукцію підприємства;

6) розрахунок продажів, які передбачаються по окремих товарних групах і в цілому по підприємству.

Методи прогнозування обсягу продажів наступні:

1.Евристичні методи прогнозування, засновані на усередненні відомостей, отриманих шляхом опитування фахівців:

 

N = (О + 4 * М + П) / 6, (10.4)

де N – прогноз обсягу продажів;

О – оптимістична оцінка;

М – середня оцінка;

П – песимістична оцінка.

 

 

2. Трендове прогнозування:

 

(10. 5)

де Ntek– значення показника обсягу продажів поточного року;

Npred – значення показника обсягу продажів попереднього періоду;

t – темп росту.

 

Якщо є динаміка показників а кілька років, то темп росту визначається по формулі:

 

(10.6)

де n – кількість періодів.

3. Факторний аналіз - дозволяє за допомогою кореляційних і регресійних залежностей знайти залежність обсягу очікуваних продажів від основних факторів, що роблять на нього вплив:

 

(10.7 )

де X0 – постійна величина (може бути відсутня);

Yi – значення коефіцієнта, що визначає вплив i-го фактору;

Xi – значення i-го фактору, i = 1....n.

4. Пробний маркетинг – використовується для нових товарів. Він укладається в реалізації невеликої партії товарів на обмеженому сегменті ринку. На основі отриманих результатів вивчається можливий попит.

Баланс грошових надходжень і видатків дозволяє оцінити, скільки грошей необхідно вкласти в підприємство, перевірити синхронність надходження й витрати коштів, виявити необхідність залучення позикових коштів, забезпечити високий рівень платоспроможності й ліквідності підприємства. У цьому розділі відображається кількість коштів, необхідних для діяльності підприємства.

Баланс грошових надходжень і видатків складається з наступних розділів:

1) доходи й надходження коштів;

2) видатки й відрахування;

3) кредитні взаємини;

4) взаємини з бюджетом.

По всіх цих розділах здійснюється балансова взаємоув’язка доходів і видатків як по кожному розділі, так і за фінансовим планом у цілому. Головна мета цього балансу - перевірка синхронності надходження й витрати коштів, тобто визначення ліквідності й платоспроможності.

Таблиця доходів і витрат складається за такою формою:

 

1. Доходи від реалізації продукції (виручка)
2. Витрати на виробництво продукції (витрати)
3. Валовий прибуток від продажу (ряд. 1 – ряд. 2)
4. Адміністративні витрати й витрати на збут (витрати)
5. Прибуток (ряд. 3 – ряд. 4)

 

Заключним розділом фінансового плану підприємства є баланс активів і пасивів. Він дозволяє передбачити суми вкладення в активи, а також за рахунок яких пасивів підприємство збирається фінансувати створення або придбання активів.

Величина пасивів і активів підприємства планується в такий спосіб:

1) статутний фонд – у відповідності зі стратегією управління підприємством і його розвитком;

2) зношування основних коштів і МШП – відповідно до норм амортизації;

3) гроші спеціальних фондів – із прибутку з урахуванням відповідних розрахунків;

4) прибуток у підсумковому балансі – цей ряд, як правило, відсутній, тому що до кінця звітного року весь плановий обсяг прибутку повинен бути розподілений;

5) кредити й інші позикові кошти – відповідно до потреб підприємства на плановий рік;

6) розрахунки й інші пасиви – відповідно до балансу грошових витрат і надходжень;

7) основні кошти й нематеріальні активи – виходячи з вартості на початок року з урахуванням амортизації, надходження й вибуття їх протягом року;

8) довгострокові фінансові вкладення - виходячи з їхньої вартості на початок року з урахуванням стратегії господарської діяльності керівництва підприємства;

9) збитки – виходячи з таблиці доходів і витрат;

10) запаси й витрати - виходячи із плану виробництва продукції з урахуванням запасів сировини й матеріалів, незавершеного виробництва, а також запасів готової продукції;

11) кошти, розрахунки й інші активи – відповідно до балансу грошових витрат і надходжень.

Зведений плановий баланс активів і пасивів показує зміна положення підприємства в результаті господарської діяльності в плановому році й дозволяє в цілому вибрати найбільш ефективну стратегію розвитку підприємства.

Для обліку впливу на прибуток обсягу виробництва, ціни й собівартості продукції будується графік беззбитковості й проводиться аналіз беззбитковості.

Стратегія фінансування – це розробка плану одержання коштів для розвитку, розширення або створення підприємства.

Після визначення потреби у фінансових ресурсах важливо встановити джерела фінансування. Ці джерела визначаються підприємством самостійно.

Важливим джерелом фінансування є кредити банків. Для одержання кредитів необхідно чітко обґрунтувати необхідність кредиту, визначити строк повернення позикових коштів.

Оперативне фінансове планування сприяє регулюванню розрахунків з покупцями, постачальниками, бюджетом, кредитними установами, є інструментом управління ліквідністю й платоспроможністю підприємства. Воно включає складання платіжного календаря, касового плану й розрахунок потреб у короткостроковому кредиті.

Платіжний календар – це план раціональної організації оперативної фінансової діяльності з календарним узгодженням всіх джерел надходження коштів з видатками на здійснення фінансово-господарської діяльності.

Платіжний календар складається на місяць, 15 днів, декаду, п'ятиденку. Строк визначається, виходячи з періодичності основних платежів підприємства. У платіжному календарі відображаються й безготівкові, і готівково-грошові надходження й виплати коштів.

Вихідними даними для складання платіжного календаря є:

1) дані обліку операцій по поточному рахунку підприємства;

2) дані обліку подачі розрахункових документів у банк;

3) дані про термінові й прострочені платежі постачальникам;

4) графік відвантаження продукції;

5) фінансові результати від реалізації продукції;

6) планові внески в бюджет податку на прибуток і інші податки;

7) відрахування в позабюджетні фонди;

8) стан розрахунків з дебіторами й кредиторами.

Платіжний календар складається з видаткової й дохідної частини. У першій частині відображаються всі видатки грошей, а в другий – грошові надходження.

Платіжний календар дає можливість фінансовій службі підприємства забезпечити оперативне фінансування, виконання розрахункових і платіжних зобов'язань, фіксує зміни, що відбуваються, у платоспроможності підприємства й ліквідності його активів. Він дозволяє стежити за станом оборотних коштів і вказує на необхідність використання позикових і притягнутих коштів у плановому періоді.

Платіжний календар конкретизує фінансовий план, уточнює його показники, дозволяє використовувати наявні резерви підвищення ефективності використання фінансових ресурсів підприємства, дає більше повне подання про стан платежів і розрахунків в аналізованому періоді.

Підприємства поряд з платіжним календарем складають податковий календар, де вказують перелік податків і дати їх сплати.

Касовий план – це план обороту готівки підприємства, що відображає надходження і виплати готівки через касу. Касовий план потрібний для контролю за надходженнями і витратами готівки. Особливе значення має касовий план для підприємств торгівлі і громадського харчування, де значну частину надходжень становлять саме готівка.

Касовий план складається на квартал і у встановлений термін надається в обслуговуюче підприємство банк.

 

Питання для самоконтролю

1. У чому полягає зміст та завдання фінансового планування на підприємстві?

2. Визначте взаємосв’язок та послідовність реалізації основних видів фінансового планування.

3. На основі яких принципів здійснюється фінансове планування на підприємстві?

4. Які методи використовуються для визначення фінансових потреб підприємства?

5. Які методи планування фінансових показників підприємства Ви знаєте?

6. Які показники фінансового плану обґрунтовуються на підприємстві?

7. Як формується прогноз реалізації продукції підприємства?

8. Що таке стратегія фінансування?

9. За якими параметрами здійснюється оцінка фінансової діяльності підприємства.

10. У чому полягає оперативне фінансове планування і чому воно необхідне для ефективного управління фінансами на підприємстві?

11. Визначте методи розрахунку основних показників плану формування і використання фінансових ресурсів.

 

 

Тема 11


Читайте також:

  1. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  2. Аналіз ризикованості підприємства на основі показників фінансового стану.
  3. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  4. Аналіз фінансового стану
  5. Аналіз фінансового стану торгових підприємств
  6. АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
  7. Банки як провідні суб’єкти фінансового посередництва. Функції банків.
  8. Бізнес-планування інвестиційного проекту. Розробка планів фінансового проекту
  9. Бухгалтерський облік витрат і доходів та визначення фінансового результату основної діяльності готелю
  10. Бюджетне планування.
  11. Бюджетне фінансове планування.
  12. Бюджетний механізм фінансового регулювання




Переглядів: 1916

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Баланс грошових надходжень | Економічні передумови банкрутства підприємства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.