Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Упр. 83. Передайте следующие предложения в косвенной речи.

1. “What are you doing here, boys?” said Kate.

2. “Show me your exercise-book,” father said to Jane.

3. “Did you play chess with your father yesterday?” Helen said to Pete.

4. “Don’t make noise,” said Tom’s mother to him.

5. “My sister knows two foreign languages,” Mike said to the teacher.

6. “What have you prepared for today, children,” said the teacher.

7. “I saw your friend at the library two days ago,” Tom said to his sister.

8. “Will you play football with us?” said the boys to Peter.

9. “Tom, go to bed,” said his mother.

10. “When did you receive this letter?” my friend said to me.

11. “Come to my house tomorrow,” said Lena.

12. “Where are your books, Betsy?” said her mother.

13. “Please, don’t touch me,” he said to me.

14. “Do you like my cake, Ann,” asked her grandmother.

15. “I am very thirsty. Please give me some lemonade,” said Tom.

16. “Have you seen any plays by Shakespeare?” asked my friend.

17. “What did you do at school yesterday, John?” asked his father.

18. “Don’t lie to me Tom,” said Aunt Polly.

19. “Will you play the piano today, Helen?” asked her aunt.

20. “My nephew is a very capable young man,” said the woman.

21. “”I am sure it will rain tomorrow,” he said.

22. “Don’t go out before I return,” mother said to us.

23. “Why did our team lose the game?” said Vera.

24. “Which of you can answer my question?” the teacher asked the pupils.

25. “Open the window, please,” she said to me.

26. “Nothing will change my decision and will leave for Cape Town tonight,” Mabel said.

27. “How long are you going to stay here?” she asked me.

28. “Lock the door when you leave the house,” said my sister to me.

29. “I want to seat in the armchair,” said the boy.

30. “Will you spend your vocation in Moscow?” said Mary.

31. “Please, don’t take the books from my table,” said Lena to me. “I have specially prepared

them for working at my report.”

32. “Were you present at the meeting yesterday?” she said.

33. “He is one of the best speakers I have ever heard,” he said.

34. “Come at nine o’clock, I will be free at that time and we will have a nice cup of coffee,”

he said.

35. “We arrived in Kiev on Saturday and the next day we went to have a look around the city,”

he said.

36. “I haven’t seen the film you’re talking about,” said Mary.

37. “Don’t be afraid, Nick,” said his mother. “This dog is very clever and it will not do you any

harm.”

38. “Where have you pun my book, Mary?” said Tom. “I cannot find it.”

39. “I am proud of my brother who took the first prize at the competition,” he said.

40. ”I am shivering with cold,” the girl said.

41. “When will you go to the canteen?” he asked me.

42. “Don’t switch off TV, Mary,” the father said. “I’m working.”

43. “Did you like the film you saw yesterday?” asked Helen.

44. “I am very sorry, Kate,” said Mike, “I have forgotten to bring your dictionary.”


Читайте також:

  1. А) Прочитайте и переведите следующие определения и примеры. Заполните пропуски словами из рамки.
  2. Выразите согласие/несогласие со следующими утверждениями, используя следующие речевые модели.
  3. Выучите следующие диалоги в парах.
  4. Закончите следующие предложения, используя необходимую информацию из текста.
  5. Измените предложения, используя в них оборот «сложное подлежащее».
  6. Кривая предложения конкурентной фирмы. Равновесие в краткосрочном периоде
  7. Объедините предложения так, чтобы получились связные высказывания.
  8. Переведите на русский язык следующие предложения.
  9. Переведите на русский язык следующие слова и словосочетания.
  10. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на время, выраженное формой модального глагола или его эквивалента.
  11. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на «сложное подлежащее».
  12. Переведите предложения, обращая внимание на выделенные слова, которые выступают в разных функциях в предложении.




Переглядів: 939

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Упр. 82. Передайте следующие предложения в косвенной речи. | TEST ON THE REPORTED SPEECH

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.