Місія організації – характеризує погляд на причину, філософію і сенс існування організації з точки зору самої організації та суспільства. Місія деталізує статус організації, надає орієнтири для визначення її задач.
Основні вимоги до формулювання місії:
· в місії декларуються принципи роботи, наміри керівництва, визначаються найважливіші характеристики організації;
· місія не повинна залежити від поточного стану організації. Вона виражає направленість на муйбутнє, показує на що будуть спярмовані зусилля;
· в місії не прийнято вказувати у якості головної мети отримання прибутку;
· місія формулюється вищим керівництвом, яке несе повну відповідальність за її виконання;
· в місії основний акцент робиться на інтересах, очикуваннях і цінностях споживачів.
Приклад. Місія банку: сприяння економічному розвитку і добробуту суспільства шляхом надання громадянам якісних банківських послуг, які відповідають високим прфесійним і етичним стандартам, забезпечують справедливий прибуток акціонерам.
Задачі – це цілі, досягнення яких бажано к певному моменту часу в межах періоду, на який розраховане управління.
Особливості задач:
1. задачі вказують на безпосередні цілі організації, які підлягають кількісній характеристиці;
2. задачу визначають як конкретну роботу, серію робіт;
3. задача призначається не робітнику, а його посаді.